belachelijke prijzen D12

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: belachelijke prijzen D12

Ongelezen berichtdoor Toontje » 05 Dec 2015, 09:25

Veel op whiskysite.nl en whisky-on-line.com, maar het loont vaak toch wel om ook het wereldweide web af te struinen voor je daadwerkelijk een fles bestelt. Hier op het forum is een topic waar alle sites worden bijgehouden. Als je een fles op het oog hebt, gewoon dus even op al die sites kijken :bigsmile .

Oh en over D12, als iemand 250,- voor een spirit of freedom overheeft, ik kom 'm persoonlijk brengen :P
0 x

Niels.86
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Niels.86 » 17 Dec 2015, 02:29

Zie de yamazaki 18 ook aangeboden worden voor 495 euro bij drankdozijn!! Maar ook op veilingen schieten de prijzen hiervan omhoog. Opzich wel logisch dat drankdozijn er in mee gaat, is eenmaal de markt dan.
1 x

JdeJager
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JdeJager » 18 Dec 2015, 09:24

Ik zie trouwens dat de Nikka 17 bij D12 ook van ongeveer 125 naar 290 eurotjes is gegaan.... :shock:
Laatst gewijzigd door JdeJager op 19 Dec 2015, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Genieterke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Genieterke » 18 Dec 2015, 10:17

D. T. schreef:Nog wat Japanse tips ...

Fujikai 10 heb ik vrijdag nog gezien in Brussel (La Tête d'Or, vlakbij de Grote Markt), ze hadden nog 3 flesjes (nu nog 2?) voor 55 Euro.
Op D12 goedkoper nu: 49,95 Euro ... eerlijk is eerlijk hé.

En de Mobile Liquor Store in Gent had onlangs nog Hibiki 12 voor 85 Euro, stond 63 Euro geprijsd maar dat bleek een "misverstand". Ja jongens ...
Ze hadden ook nog wel een paar flessen Hakushu 12 (D12 99,95 Euro) en Yamazaki 12 (D12, 125 Euro), beide voor +/- 65 Euro, drietal weken geleden ...

En bij Neyt in Waarschoot vond ik een 3tal weken geleden nog Nikka Yoichi 10 voor 56 Euro (D12, 110 Euro). Er stonden toen nog een 3tal flessen van ...

D12 is soms de goedkoopste ... maar niet altijd hé ...

Je huiswerk doen blijft belangrijk!

Cheers, D.

PS Wie nog Nikka Miyagikyo 10, 12 of 15 weet staan tegen redelijke prijzen, kom op met die tips!

Klopt, ik maak een lijst met de meeste websites en ga dan op elke website op zoek naar de fles die ik wil aankopen.
Zo kan ik bij elke website de prijs plaatsen en is dat ook overzichtelijk; en.....de goedkoopste heeft gewonnen.
Dat doe ik sinds ik bij D12 een Glenfarclas 30 years kocht, en ik later diezelfde fles op een andere site voor 50 eurootjes goedkoper vond. :domdom
Met alle Chinezen maar niet met den deze dacht ik dan! Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen...enz..enz
Maar D12 is inderdaad met vele flessen goedkoper.....maar vele....is niet gelijk aan alle. :yes
1 x
mens sana in corpore sano

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Dec 2015, 10:52

Het is vrij simpel: met alle populaire core range OB's zit D12 altijd bij de voordeligste shops. Maar zodra het over het echte mooie spul gaat wordt het een ander verhaal, IB's en mooie single casks en de oudere OB's die minder omloopsnelheid hebben moet je echt vergelijken. Kijk maar eens naar de oudere Springbanks bijvoorbeeld.
Is ook logisch natuurlijk, als je met veel basis core range spul tot de goedkoopste hoort zul je ergens anders je geld moeten verdienen. Wat dat betreft verbaast het me eigenlijk dat je als klant niet meer getriggerd wordt om nog een fles te kopen: stel je klikt een Glendronach 12 yo in je mandje, dan is het toch voor de aanbieder lucratief om dan de 15 yo aan te bieden met een paar euro korting als additionele aankoop? Bundel voordeel ofzo. Coolblue doet het al jaren. Zal niet voor niks zijn denk ik?
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Lambij
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Lambij » 22 Dec 2015, 21:03

Ben zeer te spreken over drankdozijn tot nu toe
0 x

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 10 Feb 2016, 16:46

Sedert drankdozijn zijn prijzen voor belgische whisky's heeft aangepast aan de belgische accijnsregeling is het voor de "goedkopere" flessen niet meer de moeite
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 10 Feb 2016, 16:57

markymark schreef:Sedert drankdozijn zijn prijzen voor belgische whisky's heeft aangepast aan de belgische accijnsregeling is het voor de "goedkopere" flessen niet meer de moeite

voor de dure flessen ook niet hoor glenfarclas 40 1000€ :P
en geef eerlijk toe de accijns verhoging is 2.88euro voor elke fles met 40% of 40%+ abv
waarom rekenen ze dan 6 euro bij elke fles ? en dan nog eens de 5.95 euro verzend kosten ja dat is een duurgrapje voor ons mij zal je daar nooit meer zien bestellen :P
0 x

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 11 Feb 2016, 17:07

Heb veel besteld bij drankdozijn en veel belgische klanten naartoe gestuurd , ook altijd goeie service gekregen ( bij verkeerde levering nieuwe fles gehad en oude mogen houden)

Helaas gaat het met hun prijzen de (voor ons als klant) de verkeerde kant op
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2016, 17:16

brechtvds schreef:
markymark schreef:Sedert drankdozijn zijn prijzen voor belgische whisky's heeft aangepast aan de belgische accijnsregeling is het voor de "goedkopere" flessen niet meer de moeite

en geef eerlijk toe de accijns verhoging is 2.88euro voor elke fles met 40% of 40%+ abv
waarom rekenen ze dan 6 euro bij elke fles ? en dan nog eens de 5.95 euro verzend kosten ja dat is een duurgrapje voor ons mij zal je daar nooit meer zien bestellen :P

Je weet de weg toch ;)

Maar de accijnsverhoging gebruiken om nog even 3 euro extra te pikken is natuurlijk schandalig. Heb je dat gemeld bij ze?
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 11 Feb 2016, 17:43

Oogadal schreef:
brechtvds schreef:

Je weet de weg toch ;)

Maar de accijnsverhoging gebruiken om nog even 3 euro extra te pikken is natuurlijk schandalig. Heb je dat gemeld bij ze?

heb het niet gemeld maar ja je kent dat he ze zullen er wel weer een belachelijke reden voorhebben of er gewoonweg niet opreageren de beste manier is gewoon niets meer bestellen bij hen :P
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2016, 21:23

Kan ook een software foutje zijn? Kan me niet voorstellen dat ze onze Belgische vrienden een extra poot uit willen trekken. Dat riekt naar discriminatie indien het opzettelijk gebeurt... Ik zou Rachel even een PB sturen, krijg je zeker antwoord op.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 11 Feb 2016, 21:51

Oogadal schreef:Kan ook een software foutje zijn? Kan me niet voorstellen dat ze onze Belgische vrienden een extra poot uit willen trekken. Dat riekt naar discriminatie indien het opzettelijk gebeurt... Ik zou Rachel even een PB sturen, krijg je zeker antwoord op.

mailtje verstuurt, nu wachten op antwoord :bigsmile
1 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 12 Feb 2016, 00:33

brechtvds schreef:
Oogadal schreef:Kan ook een software foutje zijn? Kan me niet voorstellen dat ze onze Belgische vrienden een extra poot uit willen trekken. Dat riekt naar discriminatie indien het opzettelijk gebeurt... Ik zou Rachel even een PB sturen, krijg je zeker antwoord op.

mailtje verstuurt, nu wachten op antwoord :bigsmile

Ben zeer benieuwd naar de reactie! Ik moet zeggen dat ik al een paar keer heb gemaild naar de klantendienst van D12 voor allerlei zaken, en dat ik steeds snel een bevredigend antwoord kreeg.
Best of whisky lijkt een valabel alternatief ...
https://www.bestofwhisky.com/be/
Ze lijken op het eerste zicht VAAK goedkoper. Ze rekenen verzendkosten, maar geven ook kortingen naargelang het aankoopbedrag ...
Iemand positieve/negatieve ervaringen met deze site?
Zitten er addertjes onder het gras?

Cheers, D.
Laatst gewijzigd door D. T. op 12 Feb 2016, 01:04, 4 keer totaal gewijzigd.
0 x

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 12 Feb 2016, 00:50

Klantendienst is altijd super in medewerking en probleemoplossing maar ik denk niet dat zij de prijszetting doen
Ik ben op zoek naar nieuwe leverancier :D
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”