Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 31 Jan 2016, 02:03

Eerder deze week nog een Druppel Hop 8.5 % gedronken. Verkozen tot beste amateur bier van Lage Landen. Dit is het eerste hoppige bier dat ik echt lekker vind. Het smaakt tenminste niet zo bitter als alle ander dubbel hop of tripel hop bieren die ik geproefd heb. Ik geloof zowaar dat ik er een paar van ga inslaan voor later.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Tijnsel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tijnsel » 31 Jan 2016, 16:53

Dit weekend genoten van een paar speciaal biertjes in de kroeg:

St. Bernardus Abt 12 (heule zware jongen 10%, maar ik vind 'm erg lekker. Zoetig donker bier)
Trignac (Nog zo'n zware jongen, 12%, blond bier gerijpt op cognac vaten. Top bier IMHO)
Tank 7 Farmhouse Ale(Uit Amerika, 8,5%, fantastische neus van tropisch fruit, nog nooit zoiets geroken bij bier. Smaakt gelukkig ook prima. Zag 'm
ook in de plaatselijke supermarkt te koop staan op fles)
0 x

Smokehead
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Smokehead » 31 Jan 2016, 19:41

Twee zeer goeie lokale biertjes gedronken van brouwerij Boelens.
Beide gerijpt op Bruichladdich vaten.
Bijlagen
bier boelens.jpg
bier boelens.jpg (319.85 KiB) 858 keer bekeken
0 x
Afbeelding

Stormbringer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Stormbringer » 31 Jan 2016, 21:22

Niet helemaal passend bij "Welk bier drink je nu of heb je onlangs op?", maar goed:

Vorig jaar in Dublin voor het eerst kennis gemaakt met Guinness bier. Tevens ook in
het Guinness Storehouse geleerd hoe je zo'n Guinness moet tappen. Leuke ervaring en het
Storehouse is zeker een bezoek waard.

Qua smaak vond ik 'm nogal aan de waterige kant, wat als gevolg had dat ik er makkelijk
een stuk of wat wegdronk. Sja en toen merkte ik toch opeens de 8% alcohol die me om de oren sloeg! :bigsmile

Hoe dan ook, bij een Bourgondische maaltijd smaakt 'ie mij prima!

Gr,
Stormbringer
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 02 Feb 2016, 15:01

Stormbringer schreef:Niet helemaal passend bij "Welk bier drink je nu of heb je onlangs op?", maar goed:

Vorig jaar in Dublin voor het eerst kennis gemaakt met Guinness bier. Tevens ook in
het Guinness Storehouse geleerd hoe je zo'n Guinness moet tappen. Leuke ervaring en het

Qua smaak vond ik 'm nogal aan de waterige kant, wat als gevolg had dat ik er makkelijk
een stuk of wat wegdronk. Sja en toen merkte ik toch opeens de 8% alcohol die me om de oren sloeg! :bigsmile

Gr,
Stormbringer

Ik drink ook wel eens graag een Guiness. Ik ben echter een hevige fan van stout bieren en het is nu niet bepaald "de beste" te noemen :)

Als je eens gewoon een goeie wil proeven, doe dan de Decadence stout van Weird Beard. Die moet al iets makkelijker te krijgen zijn dan de exoten. (Alesmith Speedway stout - als je de beste wil proeven)
0 x

Stormbringer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Stormbringer » 02 Feb 2016, 15:23

jdoucet schreef:
Stormbringer schreef:Niet helemaal passend bij "Welk bier drink je nu of heb je onlangs op?", maar goed:

Gr,
Stormbringer

Ik drink ook wel eens graag een Guiness. Ik ben echter een hevige fan van stout bieren en het is nu niet bepaald "de beste" te noemen :)

Als je eens gewoon een goeie wil proeven, doe dan de Decadence stout van Weird Beard. Die moet al iets makkelijker te krijgen zijn dan de exoten. (Alesmith Speedway stout - als je de beste wil proeven)

Ik heb er verder ook geen benul van hoor, maar ik dacht dat het wel aardig was om te delen.
In elk geval dank voor de tip! :Proost
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Feb 2016, 23:53

Spijker 6.2 %. De buur van een kennis heeft het recept van dit bier bedacht. Hij heeft een lokale brouwer zover gekregen dat deze het bier op grotere schaal produceert en nu ligt het in sommige warenhuizen. Ik vreesde even dat het een veredelde pils zou zijn totdat ik op het etiket las het niet gefilterd bier met hoge gisting en hergisting in de fles is. Man, de geur alleen al.
0 x

Stormbringer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Stormbringer » 03 Feb 2016, 08:28

johan brugge schreef:Spijker 6.2 %. De buur van een kennis heeft het recept van dit bier bedacht. Hij heeft een lokale brouwer zover gekregen dat deze het bier op grotere schaal produceert en nu ligt het in sommige warenhuizen. Ik vreesde even dat het een veredelde pils zou zijn totdat ik op het etiket las het niet gefilterd bier met hoge gisting en hergisting in de fles is. Man, de geur alleen al.

http://spijkerbier.be/bier/blond.html

Ziet er goed uit!
0 x

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 04 Feb 2016, 10:33

gisteren een westvleteren van 12° (3 jaar oud) gedronken en vond hem fantastisch. Deze avond de westvleteren blond op het programma. Ik heb van de 12 en de blonde telkens 2 bakken kunnen op de kop tikken.
1 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Feb 2016, 19:01

Gisterenavond hebben twee Engelse vrienden van mij en ik ons eigen bierfestival in Brugge gehouden. Eerst zijn we naar De Garre in geweest. Daar dronken (what else?) alledrie een De Garre 11 %, twee eigenlijk. Op zich geen slecht bier, maar ik bestel het niet meer. Ik vond er niet zo veel aan. Mijn vrienden vonden het echter een 'full bodied' bier. Toen De Garre stopte met de bediening zijn we naar Le Trappist geweest. Daar hebben ze een hele mooie selectie speciale bieren! Alleen jammer van de verschrikkelijk luide muziek die ze speelden. Zelfs als je aan tafel zat moest je in mekaars oor brullen om je verstaanbaar te maken. Op het eind schalde AC/DC uit de luidsprekers. Geen foute muziek, maar totaal ontoepasselijk voor een café dat zich toelegt op speciale bieren. Een dooddoener voor mij, maar soit. Daar hadden we alledrie eerst een Troubadour Magma. Dat is niet slecht voor een hoppig bier, maar net randje kantje doenbaar voor mij. Moest het nog wat hoppiger zijn en nog meer naar pompelmoes smaken ging dit de gootsteen in. Mijn Engelse vrienden bestelden elk nog een Straffe Hendrik 11 terwijl ik een Pannepot Reserva had. Hun bier vonden ze niet slecht, maar die Pannepot Reserva was wel de winnaar van de avond.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Feb 2016, 19:11

ben precies ook niet van plan om naar bierfestival te gaan… zien wel nog morgen. Het liefst van al een Orval op café, das geweldig vind ik nog. De rest van mijn bieren… Denk dat ik ze binnenkort gewoon allemaal verkoop!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Feb 2016, 19:17

Ik denk dat het zowiezo niet te doen is van het volk vandaag. Normaal gezien is het zondag ietsje kalmer, hoewel ook dat relatief is.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 06 Feb 2016, 19:55

Yapi schreef:ben precies ook niet van plan om naar bierfestival te gaan… zien wel nog morgen. Het liefst van al een Orval op café, das geweldig vind ik nog. De rest van mijn bieren… Denk dat ik ze binnenkort gewoon allemaal verkoop!

Hoe verkoop je je bieren eigenlijk? Ook via een forum, 2dehands, kapaza,... ?
Ik heb namelijk nog heel wat keldergerijpte Westvleteren 12 van verschillende jaargangen
waarvan er ondertussen ook wel een deel mogen verdwijnen...
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Feb 2016, 20:43

das vaak een koper zoeken, zoiets… hoe verder soms van België in Europa, hoe zeldzamer die westvleterens bv zijn.
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 06 Feb 2016, 21:09

Een Straffe Hendrik 9 :smullen
1 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”