Catawiki - www.catawiki.nl
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Catawiki - www.catawiki.nl
*dubbele post, heb waarschijnlijk te dikke vingers...*
1 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Tsja, het blijft een (licht?) grijs gebied. Ik weet dat een grote slijter hier in het dorp (Gerrit van den Bosch) ook flessen via Catawiki aanbiedt omdat hij zich schaamt deze voor woeker prijzen aan te bieden in zijn winkel. Dat is ook gelijk de reden dat ik niks bij hem koop. En wel bij Dramtime/Frans Muthert die zich juist distantieert van dit soort praktijken en zijn aanbod voor klanten heeft. En niet als belegging voor woekerwinsten. (en dus niet de Highland Park Valhalla reeks achter houdt om later een slag mee te slaan...)
De verkoop is in de boeken erg makkelijk te verklaren natuurlijk. Proeverij geeft mogelijkheden tot afboeken van flessen en er kan ook maar zo een plank het begeven waar nou net de duurste flessen opstaan.... Ik neem tenminste aan dat je niet jaren de scherven hoeft te bewaren als bewijs voor de belasting maffia....
De verkoop is in de boeken erg makkelijk te verklaren natuurlijk. Proeverij geeft mogelijkheden tot afboeken van flessen en er kan ook maar zo een plank het begeven waar nou net de duurste flessen opstaan.... Ik neem tenminste aan dat je niet jaren de scherven hoeft te bewaren als bewijs voor de belasting maffia....

2 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Helemaal lekker gaat de automatische vertaalfunctie van Catawiki trouwens niet

- Bijlagen
-
- image.jpeg (75.07 KiB) 3067 keer bekeken
14 x
caskstrength schreef:Helemaal lekker gaat de automatische vertaalfunctie van Catawiki trouwens niet![]()

0 x
Catawiki heeft een nieuwe veilingmeesteres: Anne-Sophie Bigot. Haar blog: http://thewhiskylady.net/
Iemand bekend met haar?
Iemand bekend met haar?
0 x
AquaVitae schreef:Catawiki heeft een nieuwe veilingmeesteres: Anne-Sophie Bigot. Haar blog: http://thewhiskylady.net/
Iemand bekend met haar?
Lijkt me iemand die het aardig voor elkaar heeft op whisky gebied
0 x
Ben bekend met haar blog, maar niet met haar persoonlijk. Haar blog is heel aardig, zij het wat commercieel ingestoken.
0 x
LOL, iemand deze al eens ontvangen van CataWiki? Ben benieuwd wat er aan de hand was, ik ga ze eens vragen
Beste,
De veilingmeester heeft besloten kavel
115. 'Octomore 07.4/ 167 PPM Virgin Oak'
te verwijderen uit veiling Whiskyveiling - 10 februari 2016. Uw biedingen op dit kavel zijn verwijderd.
We stellen het vertrouwen dat u heeft in onze veilingen op prijs, en verzekeren u dat de beslissing om dit kavel te verwijderen pas genomen is na zorgvuldige afweging van alle relevante factoren. Als u vragen heeft over de verwijdering van dit kavel, kunt u contact opnemen met de veilingmeester.
Met vriendelijke groet,
Catawiki team
Beste,
te verwijderen uit veiling Whiskyveiling - 10 februari 2016. Uw biedingen op dit kavel zijn verwijderd.
We stellen het vertrouwen dat u heeft in onze veilingen op prijs, en verzekeren u dat de beslissing om dit kavel te verwijderen pas genomen is na zorgvuldige afweging van alle relevante factoren. Als u vragen heeft over de verwijdering van dit kavel, kunt u contact opnemen met de veilingmeester.
Met vriendelijke groet,
Catawiki team
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
Nog nooit gezien. Ben wel benieuwd wat de reden is geweest. Heb je een mailtje gestuurd?
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Genieterke
- Senior

MBC schreef:LOL, iemand deze al eens ontvangen van CataWiki? Ben benieuwd wat er aan de hand was, ik ga ze eens vragen![]()
Beste,
Met vriendelijke groet,
Catawiki team
Merkwaardig, dat men een kavel verwijderd zou normaal een reden moeten hebben. Logisch zou het dan ook zijn dat men bij verwijdering tevens de reden hiervoor meegeeft. Een vriendelijke groet nadat men je kavel verwijderd heeft zonder die vermelding is best onbeschoft. Maar hé..ze geven je de kans om het hen te gaan vragen.

0 x
mens sana in corpore sano
- caskstrength
- Forum goeroe

Yep, heb dat al eens meegemaakt. Ik had ontdekt dat de info op de foto's en de tekst niet overeen kwamen en heb dit gemeld. Hierop is toen de fles uit de veiling verwijderd.
1 x
Ik heb inderdaad een mailtje gestuurd, kreeg vlot het volgende antwoord:
Beste,
Het lot werd verwijderd omdat de foto's om de Octomore 4.2 gingen ipv de Octomore 7.1 zoals aangegeven in de omschrijving.
Navraag bij de verkoper wees uit dat het om de Octomore 4.2 in de foto's ging.
Daarom hebben wij het lot verwijderd.
Verkoper zal het lot volgende week (wellicht) opnieuw aanbieden (maar het gaat dus wel degelijk om de 4.2 ipv 7.1).
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg,
Mark Dermul
Whisky Auctioneer
Op zich positief en fijn dat er iemand(?) dit wel ontdekt, maar wel vreemd dat deze controle dus blijkbaar niet vooraf plaatsvindt, maar pas nadat deze op een veiling geplaatst is (zou kunnen zijn dat dit door een signaal van een bieder komt). Dat zou dan wel weer een beetje triest zijn.
Beste,
Het lot werd verwijderd omdat de foto's om de Octomore 4.2 gingen ipv de Octomore 7.1 zoals aangegeven in de omschrijving.
Navraag bij de verkoper wees uit dat het om de Octomore 4.2 in de foto's ging.
Daarom hebben wij het lot verwijderd.
Verkoper zal het lot volgende week (wellicht) opnieuw aanbieden (maar het gaat dus wel degelijk om de 4.2 ipv 7.1).
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg,
Mark Dermul
Whisky Auctioneer
Op zich positief en fijn dat er iemand(?) dit wel ontdekt, maar wel vreemd dat deze controle dus blijkbaar niet vooraf plaatsvindt, maar pas nadat deze op een veiling geplaatst is (zou kunnen zijn dat dit door een signaal van een bieder komt). Dat zou dan wel weer een beetje triest zijn.
1 x
Melchior
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

http://auction.catawiki.com/kavels/4463 ... -years-old
weer iemand met een dikke vingers
mocht iemand hier niet mee eens zijn roept u maar ik heb nog een fles
weer iemand met een dikke vingers
mocht iemand hier niet mee eens zijn roept u maar ik heb nog een fles
0 x
MBC schreef:Mvg,
Mark Dermul
Whisky Auctioneer
Goh, nog een nieuwe whisky auctioneer? Na Anne-Sophie Bigot de tweede blogger die de stap naar Catawiki maakt.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

thijs100 schreef:MBC schreef:Mvg,
Mark Dermul
Whisky Auctioneer
Goh, nog een nieuwe whisky auctioneer? Na Anne-Sophie Bigot de tweede blogger die de stap naar Catawiki maakt.
Mark was al een tijdje veilingmeester, in ieder geval al in november.
1 x