Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Bram84 schreef:Mortlach 1991 SS. In mijn glas sinds 1630 vanmiddag. Ik blijf genieten van deze hoor. Nomnomnom![]()
Same here (in mijn glas sinds 20.30u, maar even
).
0 x
glen gordon 15
tomatin oloroso 2002
edradour 2006 super tuscan
tomatin oloroso 2002
edradour 2006 super tuscan
0 x
-
Banton1977
- Senior

-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

johan brugge schreef:97,50 € om precies te zijn. Hij stond een paar jaar aan 79 € toen de winkel ineens verhuisde naar een nieuwe locatie en de prijs met 19 € omhoog ging. Je mag nog steeds de rest overkopen, he. Ik heb ongeveer zo'n 3 drams gedronken.
( Had je mij iets laten weten had ik die fles met plezier voor jou aan de kant gezet )
Dat is inderdaad een flinke verhoging!
Overkopen is voorlopig niet nodig ik heb er nog genoeg voorraad van!
(bedankt, da's echt vriendelijk maar als ik iets koop handel ik het het liefst meteen af, het best/leukst voor beide partijen,
maar wie weet in de toekomst
0 x
Gisteren een Laddie Ten. Die heeft best veel smaak opgepikt in tien jaartjes tijd. Jammer dat deze vrijwel direct na uitbrengen praktisch van de markt is verdwenen (lees: alleen verkrijgbaar bij de stokerij).
0 x
- Stormbringer
- Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel ?
jpvdw schreef:Een Glenfiddich (ben flessen aan het opmaken deze week), de gewone 12y. OOit (3 jaar geleden volgens mij) eens gekregen. Maar vind hem eigenlijk niet zo bijzonder (meer).
Kan me haast niet voorstellen dat zij met dit product destijds de toon hebben gezet in Malt-land...
Kan het zijn dat uw reactie het gevolg is van het feit dat u inmiddels al een meer gevorderde whisky-drinker bent,
waardoor je misschien bepaalde whiskies niet meer zo interessant vindt? De smaak ontwikkeld zich natuurlijk...
Ik bedoel dat trouwens in het geheel niet als een verwijt. Maar ik heb zo het idee dat als iemand al enigsinds
gevorderd is qua whisky ontdekken / proeven, bepaalde whiskies, om het maar even oneerbiedig te zeggen,
niet meer goed genoeg zijn.
Wat an sich best jammer is want ook die whiskies hebben bijgedragen tot een smaakontwikkeling.
Gr,
Stormbringer
0 x
Geloof me stormbringer. Dat gaat snel.
Zul je zelf ook snel ervaren.
Zul je zelf ook snel ervaren.
3 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel ?
Stormbringer schreef:jpvdw schreef:Een Glenfiddich (ben flessen aan het opmaken deze week), de gewone 12y. OOit (3 jaar geleden volgens mij) eens gekregen. Maar vind hem eigenlijk niet zo bijzonder (meer).
Kan me haast niet voorstellen dat zij met dit product destijds de toon hebben gezet in Malt-land...
Kan het zijn dat uw reactie het gevolg is van het feit dat u inmiddels al een meer gevorderde whisky-drinker bent,
waardoor je misschien bepaalde whiskies niet meer zo interessant vindt? De smaak ontwikkeld zich natuurlijk...
Ik bedoel dat trouwens in het geheel niet als een verwijt. Maar ik heb zo het idee dat als iemand al enigsinds
gevorderd is qua whisky ontdekken / proeven, bepaalde whiskies, om het maar even oneerbiedig te zeggen,
niet meer goed genoeg zijn.
Wat an sich best jammer is want ook die whiskies hebben bijgedragen tot een smaakontwikkeling.
Gr,
Stormbringer
Het veranderen/ontwikkelen van de eigen smaak zal zeker meespelen, maar in geval van de Glenfiddich 12y zal mogelijk de smaak van het goedje zelf ook een rol spelen, de betreffende whisky heeft mij ook al nooit aangesproken.
Bij de Glenfiddich virtual whisky reis krijg je de 12yo ook te proeven náást andere OB's van Glenfiddich, ook dan valt op dat de 12yo erg uit de toon valt bij de rest. Ik had toen ook al een gelijksoortige gedachte als jpvdw, dat het me verbaasde dat de 12yo het vlaggenschip van Glenfiddich is en ze o.a. daarmee dus zo'n enorme bekendheid hebben opgebouwd. Maar ja, smaken verschillen duidelijk.
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Wellicht omdat Glenfiddich een van de eerste was die een redelijke single malt bottelde.
Denk dat het in die tijd dus kwalitatief wel beter was dan anderen.
Naamsbekendheid is ook erg belangrijk.
En de marketing zit natuurlijk wel goed daar.
Denk dat het in die tijd dus kwalitatief wel beter was dan anderen.
Naamsbekendheid is ook erg belangrijk.
En de marketing zit natuurlijk wel goed daar.
0 x
- Stormbringer
- Senior

Het veranderen/ontwikkelen van de eigen smaak zal zeker meespelen, maar in geval van de Glenfiddich 12y zal mogelijk de smaak van het goedje zelf ook een rol spelen, de betreffende whisky heeft mij ook al nooit aangesproken.
Bij de Glenfiddich virtual whisky reis krijg je de 12yo ook te proeven náást andere OB's van Glenfiddich, ook dan valt op dat de 12yo erg uit de toon valt bij de rest. Ik had toen ook al een gelijksoortige gedachte als jpvdw, dat het me verbaasde dat de 12yo het vlaggenschip van Glenfiddich is en ze o.a. daarmee dus zo'n enorme bekendheid hebben opgebouwd. Maar ja, smaken verschillen duidelijk.
0 x
Ik lees idd nogal aardig positieve reviews over deze whisky op internet, hoewel ik scores tegenkwam van rond
de 70, wat niet erg bijzonder is. Maar ik zag ook een beoordeling van 86.5 van Jim Murray... Frappant.
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Het is eerder dat Jim Muray frappant is volgens mij 

6 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Om eerlijk te zijn heb ik de Glenfiddich 12yo altijd al matig gevonden, zo'n beetje de Heineken onder de single malts...
1 x
Affirmanti incumbit probatio
M'n eerste biertje ooit en m'n eerste single malt ooit. Dus je komt aardig in de buurt 

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”