Twijfel over volgende aanschaf.
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Via Whiskybase kun je heel snel op merk zoeken welke flessen er zijn uitgebracht. Per botteling zijn er ook shoplinks aangegeven (voor zover de whiskies verkrijgbaar zijn).
Succes!
Succes!
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Geert schreef:Ik ben op zoek naar wat flessen uit 2005. Iemand nog een tip of richting waar ik kan zoeken? Ik ben een groot liefhebber van Glendronach, Benriach, Arran, Ardbeg, sherry, etc.
Heel gemakkelijk hoor Geert: check gewoon op Whiskybase de merken die je vernoemt ... https://www.whiskybase.com/profile/d-t/collection
Rechtboven kan je zoeken in de database ... Type de naam van de distilleerderij en het zoekfeest kan beginnen
Cheers, d.
Oeps ... zie dat caskstrength me al voor was ... nu ja ...
1 x
Mijn volgende zou bestaan uit 1 van deze 3.
Dailuaine 16yo Flora & Fauna
Glenfarclas 105
Kilkerran WIP 6 Bourbon
Ik heb ze allemaal al geproefd, dus laat ik me maar overtuigen door jullie. Welke en waarom?
Glenfarclas 105
Kilkerran WIP 6 Bourbon
Ik heb ze allemaal al geproefd, dus laat ik me maar overtuigen door jullie. Welke en waarom?

0 x
"Alcohol may be man's worst enemy, but the bible says love your enemy". - Frank Sinatra
- caskstrength
- Forum goeroe

Geeft niet: dubbel genaaid houdt beter! 
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Niels VDB schreef:Mijn volgende zou bestaan uit 1 van deze 3.
Glenfarclas 105
Kilkerran WIP 6 Bourbon
Ze verschillen nogal. Ik kan daarbij moeilijk inschatten wat je smaak is en waar je naar op zoek bent. Mijn beste ervaring was iig met de Kilkerran, al is de WIP nog lekkerder...
0 x
D. T. schreef:Geert schreef:Ik ben op zoek naar wat flessen uit 2005. Iemand nog een tip of richting waar ik kan zoeken? Ik ben een groot liefhebber van Glendronach, Benriach, Arran, Ardbeg, sherry, etc.
Heel gemakkelijk hoor Geert: check gewoon op Whiskybase de merken die je vernoemt ... https://www.whiskybase.com/profile/d-t/collection
Rechtboven kan je zoeken in de database ... Type de naam van de distilleerderij en het zoekfeest kan beginnen![]()
Cheers, d.
Oeps ... zie dat caskstrength me al voor was ... nu ja ...
Bedankt mannen, ik ga eens kijken!
0 x
caskstrength schreef:
Ze verschillen nogal. Ik kan daarbij moeilijk inschatten wat je smaak is en waar je naar op zoek bent. Mijn beste ervaring was iig met de Kilkerran, al is de WIP nog lekkerder...
Ik ben echt heel ruim als het op smaak aankomt
Er staat van alles wel wat hier in de kast dus...
Alleen de echt dikke olie achtige kunnen mij niet bekoren.
0 x
"Alcohol may be man's worst enemy, but the bible says love your enemy". - Frank Sinatra
Ik ben aan het twijfelen om de Kilkerran 2007 single cask barolo wine cask aan te schaffen.
https://www.whiskybase.com/whisky/74153/kilkerran-2007
Iemand ervaring mee? Als verzamelwaarde zou je hem moeten kopen, maar daar gaat het me niet om!
Dit zou wel mijn eerste Kilkerran zijn. Maar alles van Campeltown vind ik goed tot zeer goed (lees Springbank, Longrow).
Glen Scotia is ook niet zo slecht.
https://www.whiskybase.com/whisky/74153/kilkerran-2007
Iemand ervaring mee? Als verzamelwaarde zou je hem moeten kopen, maar daar gaat het me niet om!
Dit zou wel mijn eerste Kilkerran zijn. Maar alles van Campeltown vind ik goed tot zeer goed (lees Springbank, Longrow).
Glen Scotia is ook niet zo slecht.
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Ik twijfel of ik deze zal kopen. https://www.whiskybase.com/whisky/63330 ... lotte-pc12
0 x
Voor 100 euro wel een mooie koop natuurlijk, moet je alleen afvragen wat je nog meer voor dat geld kan kopen. Laga 12 van 2015 al geproefd?
0 x
Opeth83 schreef:Voor 100 euro wel een mooie koop natuurlijk, moet je alleen afvragen wat je nog meer voor dat geld kan kopen. Laga 12 van 2015 al geproefd?
Ja dat is altijd de afweging he. Nee die ken ik nog niet maar lees er goede verhalen over! Nog meer twijfels nu haha!
0 x
Geert schreef:
Ja dat is altijd de afweging he. Nee die ken ik nog niet maar lees er goede verhalen over! Nog meer twijfels nu haha!
Anders eerst een sample proberen?
0 x
Toch sterker dan mijzelf weer
Ofwel één nieuwe Glenburgie 63 ofwel een Old pulteney 65. Wordt weer flink doorsparen
Ofwel één nieuwe Glenburgie 63 ofwel een Old pulteney 65. Wordt weer flink doorsparen
0 x
Ik heb weer deskundig advies nodig...
Bij Drankdozijn stunten ze deze week met Gelnfarclas en morgen komt de 18yr in de donderdagdeal.
Ik heb de 105, 12 en 15. Alledrie erg lekker. Als we de 105 buiten beschouwing laten, dan vind ik de 15 beter/lekkerder dan de 12. Een mooi opstapje dus. Wat zou een volgende mooie stap omhoog zijn volgens jullie?
Er is namelijk de 17, 18 en de 21. De meningen zijn nogal verdeeld. Sommige beweren dat de 15 zo goed is, dat de 17 of 18 amper een stapje "beter" is.
Iemand die een duidelijke mening/voorkeur heeft t.o.v. de 17, 18 of 21?
Alvast bedankt
Bij Drankdozijn stunten ze deze week met Gelnfarclas en morgen komt de 18yr in de donderdagdeal.
Ik heb de 105, 12 en 15. Alledrie erg lekker. Als we de 105 buiten beschouwing laten, dan vind ik de 15 beter/lekkerder dan de 12. Een mooi opstapje dus. Wat zou een volgende mooie stap omhoog zijn volgens jullie?
Er is namelijk de 17, 18 en de 21. De meningen zijn nogal verdeeld. Sommige beweren dat de 15 zo goed is, dat de 17 of 18 amper een stapje "beter" is.
Iemand die een duidelijke mening/voorkeur heeft t.o.v. de 17, 18 of 21?
Alvast bedankt

0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Ik vind zelf de 15yo de beste uit de serie die je noemt.
De 17yo is vergelijkbaar wat betreft de sherry invloed, en zeker de moeite waard.
De 21yo is veel zachter en heeft minder sherry.
Ik weet niet hoe de 18yo zich verhoud, geen ervaring mee.
De 17yo is vergelijkbaar wat betreft de sherry invloed, en zeker de moeite waard.
De 21yo is veel zachter en heeft minder sherry.
Ik weet niet hoe de 18yo zich verhoud, geen ervaring mee.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”