Nose, natte stenen
Nose, natte stenen
Ben veel aan het lezen de laatste tijd, inclusief veel notities. Nou las ik gisteren een nose "de geur van natte stenen". Geweldig! Geen idee hoe,dat uberhaupt ruikt, maar dit is toch wel een van de meest bijzondere geuren die,ik heb gelezen.
1 x
Re: Nose, natte stenen
Whiskieke schreef:En is het dan de geur van klinkers, gewapend beton of lei steen?
Wellicht net gelegd asfalt!
0 x
- Stormbringer
- Senior

- Berichten: 246
- Lid geworden op: 02 Dec 2015, 23:10
- Locatie: Elsloo (L)
- Contact:
Re: Nose, natte stenen
Thedge schreef:Ben veel aan het lezen de laatste tijd, inclusief veel notities. Nou las ik gisteren een nose "de geur van natte stenen". Geweldig! Geen idee hoe,dat uberhaupt ruikt, maar dit is toch wel een van de meest bijzondere geuren die,ik heb gelezen.
Zou het niet eerder de geur van regen zijn?
0 x
Re: Nose, natte stenen
Dat zou misschien een betere omschrijving zijn ja! Al ruikt regen natuurlijk ook heel verschillend. Maar goed, de wondere wereld van nosing zullen we maar zeggen 

1 x
Re: Nose, natte stenen
Ga maar eens met je neus boven een natgeregende rotspartij hangen
Ik zou het omschrijven als mineralig, ozon en een beetje aards/gronderig.
3 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Nose, natte stenen
Matti schreef:Ga maar eens met je neus boven een natgeregende rotspartij hangenIk zou het omschrijven als mineralig, ozon en een beetje aards/gronderig.
Dazz waar

0 x
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Nose, natte stenen
Ik heb het relatief vaak in mijn notities staan, bij geturfde whiskies als Laphroaig en Bowmore, maar soms ook bij ongeturfde expressies.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Nose, natte stenen
Matti schreef:Ik heb het relatief vaak in mijn notities staan, bij geturfde whiskies als Laphroaig en Bowmore, maar soms ook bij ongeturfde expressies.
heb je hem weer met z'n "ozon"...
toch het heeft iets.. je eigen term, iets wat niemand ooit zal noemen, maar gewoon jouw kenmerk wordt
laat ik absoluut 100% duidelijk zijn, het heeft niets maar dan ook niets met jou te maken
maar je term ozon vind ik persoonlijk 1 van de grootste nonsens termen die ik tot zover gelezen heb in beschrijvingen van whisky
maar ik herken het wel dat je soms iets hebt waar je heel duidelijk voor jezelf over uit bent,
maar er gewoon geen catagorie/woordje aan kan hangen..
ik vind het dus aan de ene kant prachtig gevonden, maar aan de andere kant pure onzinnigheid.
sorry..
0 x
Re: Nose, natte stenen
Even een klein testje, wie heeft thuis truffelolie staan. Deze heeft een heeeeeeel duidelijke nose. Als ik het zeg herkent iedereen het die truffelolie heeft. Een waanzinnig aparte beschrijving zal ik jullie binnenkort geven haha.,eerst zelf proberen.
0 x
Re: Nose, natte stenen
henri schreef:Matti schreef:Ik heb het relatief vaak in mijn notities staan, bij geturfde whiskies als Laphroaig en Bowmore, maar soms ook bij ongeturfde expressies.
heb je hem weer met z'n "ozon"...![]()
toch het heeft iets.. je eigen term, iets wat niemand ooit zal noemen, maar gewoon jouw kenmerk wordt
laat ik absoluut 100% duidelijk zijn, het heeft niets maar dan ook niets met jou te maken
maar je term ozon vind ik persoonlijk 1 van de grootste nonsens termen die ik tot zover gelezen heb in beschrijvingen van whisky
maar ik herken het wel dat je soms iets hebt waar je heel duidelijk voor jezelf over uit bent,
maar er gewoon geen catagorie/woordje aan kan hangen..
ik vind het dus aan de ene kant prachtig gevonden, maar aan de andere kant pure onzinnigheid.
sorry..
Vind je het onzinnig omdat je de geur zelf niet kent? Of juist omdat je een totaal andere associatie hebt? Ik bedoel de geur die vrijkomt bij zo'n ioniserende lucht reiniger (dat is daadwerkelijk de ozon die je ruikt) en na bliksem/elektrische ontlading.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Nose, natte stenen
Bij de eerst volgende blikseminslag zal ik nog eens goed ruiken...
nee.. Ik kan er niet veel mee
2 x
Re: Nose, natte stenen
Kijk, dat je de geur niet kent en er dus niets mee kan is natuurlijk mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij door anderen niet opgepikt kan worden en dus zeer zinnig is 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: Nose, natte stenen
Thedge schreef:Even een klein testje, wie heeft thuis truffelolie staan. Deze heeft een heeeeeeel duidelijke nose. Als ik het zeg herkent iedereen het die truffelolie heeft. Een waanzinnig aparte beschrijving zal ik jullie binnenkort geven haha.,eerst zelf proberen.
Je hebt ook verschillende kwaliteiten truffelolie, van een veredelde benzine-lookalike tot aan de real deal...
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Terug naar “Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


