Aantal whisky's geproefd
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Re: Aantal whisky's geproefd
hihihi ik ook niet bij gehouden in het begin was ik gewoon verbaasd hoeveel smaak verschillen er waren....Maar denk wel dat ik er in 1,5 jaar meer dan 100 heb geproefd... met dank aan dit forum onderwerp "samples aangeboden" 

0 x
-
verwijderde gebruiker
Als beginnend whiskydrinker sta ik pas op 11 tasting notes (heb er wel paar meer geproefd meer zonder notities) na ongeveer 1 maandje. Gelukkig heb nog iets van 8-9 samples staan en nog enkele flesjes dicht staan of onderweg. Dus ik kan voorlopig ng even vooruit en mijn smaak voorkeuren gaan bepalen. Sherry-bommetjes staan nu zeker op positieve lijst, peated ben ik nog uit en heb ik mijn twijfels over op dit moment. Op zoek gaan naar een paar verschillende peat samples is wellicht een goede zet!
0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

PeterCr schreef:Als beginnend whiskydrinker sta ik pas op 11 tasting notes (heb er wel paar meer geproefd meer zonder notities) na ongeveer 1 maandje. Gelukkig heb nog iets van 8-9 samples staan en nog enkele flesjes dicht staan of onderweg. Dus ik kan voorlopig ng even vooruit en mijn smaak voorkeuren gaan bepalen. Sherry-bommetjes staan nu zeker op positieve lijst, peated ben ik nog uit en heb ik mijn twijfels over op dit moment. Op zoek gaan naar een paar verschillende peat samples is wellicht een goede zet!
lagavullin 16yo is qua peated een aanrader, mag je wel een sample van hebben
2 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Toen ik begon met deze hobby hield ik alle proefnotities bij in een bestandje.
Zo had ik na een aantal jaar van meer dan 500 whisky's tasting notes gemaakt.
Inmiddels, na een pauze van 2 jaar waarin ik wel wat tastings van de whiskyclub bezocht maar verder weinig tijd aan whisky besteedde, ben ik sinds het voorjaar weer volkomen verslingerd aan deze hobby.
Mijn totale aantal geproefd zal nu ergens rond de 600 liggen denk ik.
Zo had ik na een aantal jaar van meer dan 500 whisky's tasting notes gemaakt.
Inmiddels, na een pauze van 2 jaar waarin ik wel wat tastings van de whiskyclub bezocht maar verder weinig tijd aan whisky besteedde, ben ik sinds het voorjaar weer volkomen verslingerd aan deze hobby.
Mijn totale aantal geproefd zal nu ergens rond de 600 liggen denk ik.
0 x
- defeatless
- Moderator

Net even gekeken. Ik heb 142 ratings op WB. Dat is eigenlijk sinds een goed jaar. Daarvoor dronk ik ook al whisky, maar was ik er nog niet zo fanatiek mee, dus in totaal heb ik denk ik een kleine 250 flessen soldaat gemaakt.
Op festivals drink je ook veel verschillende, maar meestal doe ik dat om te kijken of iets de moeite waard is, of juist om goedkoop een exclusieve niet te betalen whisky te drinken.
Op festivals drink je ook veel verschillende, maar meestal doe ik dat om te kijken of iets de moeite waard is, of juist om goedkoop een exclusieve niet te betalen whisky te drinken.
0 x
Peter87 schreef:Ik heb in een jaar tijd 345 whisky's gescoord op whiskybase. En dan zijn er in mijn schatting zeker nog 50-100 die ik niet op wb gescoord heb en dus niet meer weet. En ik heb nog een mooi aantal sampletjes in de wacht staan voor wanneer ik weet beter ben
als je veel zuipt, vergeet je ook veel Peter hahahaaaha
1 x
laddie teun schreef:Niet zo belangrijk vind ik. Het gaat om genieten. Het liefst in goed gezelschap.
Kan ik me helemaal in vinden
Ik hou het niet specifiek bij. De tasting notes en ratings die ik schrijf voor m'n blog plaats ik ook op Whiskybase, maar dat is geen compleet beeld. Bovendien doe ik dat pas sinds eind 2013. Maar goed, van wat ik officieel heb bijgehouden, zijn het er dus een kleine 300. Onofficieel ligt dat getal denk ik eerder rond de 1000.
Door dit topic ben ik me wel gaan afvragen van hoeveel verschillende Schotse malt distilleerderijen (grain dus niet meegerekend) ik iets heb geproefd. Dat heb ik dus ook nooit officieel bijgehouden, maar ben ze even snel langsgegaan, en kwam op een mooi rond getal uit: 100
Laatst gewijzigd door thijs100 op 18 Jan 2016, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ik zit denk ik rond de 500... Op WB heb ik iets van 320 ratings, maar tijdens festivals etc. hou ik het niet bij. Een weekendje Maltstock of het WFNN is denk ik al snel goed voor 50 whiskies (nee, geen volle 3cl-drams
) en daar hou ik het nooit bij. Alleen wanneer ik alle rust/tijd heb.
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

In februari 2015 is mijn whisky-reis begonnen.....inmiddels 47 whisky's geproefd.
Ik ben nog maar een groentje dus...
Ik ben nog maar een groentje dus...
0 x
Ik ben na de derde mijn tel verloren. Ach, ik begin gewoon opnieuw. 

3 x
Ik ben pas sinds 2015 echt verschillende whisky's gaan proeven.
ondertussen denk ik zo ongeveer 40 verschillende whisky's geproefd echter geen enkele beoordeeld op whiskybase.
Ik beoordeel op dit moment whisky in enkele categorieën zoals niet mijn ding-lekker-heel lekker moet ik hebben!
Misschien als ik in de toekomst de smaken beter leer onderscheiden dat ik me zal wagen in het beoordelen van whisky met puntentellingen.
ondertussen denk ik zo ongeveer 40 verschillende whisky's geproefd echter geen enkele beoordeeld op whiskybase.
Ik beoordeel op dit moment whisky in enkele categorieën zoals niet mijn ding-lekker-heel lekker moet ik hebben!
Misschien als ik in de toekomst de smaken beter leer onderscheiden dat ik me zal wagen in het beoordelen van whisky met puntentellingen.
0 x
De eerste jaren heb ik niets bij gehouden. Sinds ik m'n scores en notities op Whiskybase ben gaan bijhouden (begin 2012) zit ik op 1477. Mooi gemiddelde van 1 per dag 
1 x
Zit volgens whiskybase aan 439.
Hopelijk mogen er nog veel volgen, er staan er alleszins al een aantal nieuwe klaar
Hopelijk mogen er nog veel volgen, er staan er alleszins al een aantal nieuwe klaar
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”