29 nov/6 dec '10: Springbank Whisky School, Campbeltown UK

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

29 nov/6 dec '10: Springbank Whisky School, Campbeltown UK

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Nov 2010, 11:31

Er zijn nog enkele leer cq stage plaatsen open.
Springbank Whisky School 2010/11

Werken en leren van maandag t/m vrijdag. Je krijgt te maken met het hele productieproces.
Wat het kost weet ik niet maar het is inclusief 5 nachten in een Guest house en alle maaltijden.

Frank is in the process of looking at holding the Whisky School for two weeks in November this year - he is proposing weeks commencing 29th November and 6th December, and also for next year from week commencing 16th May 2011 for five or six weeks.

If you are interested in either of these times please let me know and I will send you details as soon as dates are confirmed as definite. You can e mail me at whiskyschool@springbankwhisky.com
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: 29 nov/6 dec '10: Springbank Whisky School, Campbeltown

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Nov 2010, 12:46

...zal dan wel niet in de distilleerderij zelf zijn na de boiler explosie afgelopen week :o
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2010, 15:01

Kan niet veel vinden over de boiler room problemen.
Wellicht heeft het hier mee te maken:

Friday, 8th October, 2010, 8:43 am, posted by Janet Blair

Yesterday Springbank took possession of a NEW CONDENSER, all 2.1tonnes of it!!! The old condenser is from the 1960's so has served us well over the years, but now time to change. The whole process was carried out, with Frank there to oversee that all went well, as you can see in the photos - courtesy of Jenny.

Janet :)

Meer staat er niet op de website.
Op Twitter:
Last story broken by Mark from whiskycast 5:47 AM Nov 12th via Qwitter Client

the stillman heard noises coming from the boiler and took off 2 minutes before the explosion. 5:44 AM Nov 12th via Qwitter Client

News flash...Springbank shut down indefinitely following boiler explosion Monday night. No one was hurt... TBC 5:44 AM Nov 12th via Qwitter Client
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Rogier
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rogier » 22 Nov 2010, 20:00

Naar aanleiding van de ontplofte boiler bij Springbank:

Aan het begin van de podcast van episode 289 (14-11-2010) op http://www.whiskycast.com is er een kort interview met Ronald Watson, een Springbank medewerker. Mijn conclusie (disclaimer: mijn conclusie dus ;) ) van dit gesprek is dat de insteek van de sluiting van tijdelijke aard moet worden. De schade wordt opgenomen maar er kan niet worden aangegeven wanneer Springbank weer de productie hervat. De medewerkers zijn tot die tijd ondergebracht voor werkzaamheden bij Glengyle.

Ik schrok er even van toen ik dit nieuws las, maar als Springbank een financieel gezond bedrijf is dan moet deze tegenslag toch overwonnen kunnen worden? Niet dan? De tijd zal het ons leren. Anyway, gelukkig is er niemand gewond geraakt, nog wel het belangrijkste..
0 x
Groet,
Rogier

Afbeelding

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”