Glenmorangie Quarter Century
-
johan brugge
- Forum goeroe

Glenmorangie Quarter Century
Misschien kunnen jullie mij een beetje helpen. Heeft iemand van jullie deze al geproefd? Ik heb de review van Serge gelezen, maar ik zou het ook graag van jullie willen horen.
Ik kan hem via een whiskyshop aanschaffen voor 150€. Is dat een correcte prijs?
Ik kan hem via een whiskyshop aanschaffen voor 150€. Is dat een correcte prijs?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: Glenmorangie Quarter Century
Nog niet geproefd. Waarschijnlijk staat hij komende zondag wel in Grave (althans... hij staat in hen boekje).
Bron: Mitra
Volgens mij een hele nette prijs, als ik hem even opzoek in WhiskyFinder! (- 1 -, - 2 -)
Jim Murray geeft hem in z'n bijbel van 2010 95,5 punten!
Op basis van deze informatie en jouw genoemde prijs lijkt het me een goede aankoop!
Glenmorangie Qarter Century
Single Malt Aged 25 Years Old
Kleur: Oud goud
Geur: Kersen, pruimen en bramen vermengd met tonen van chocolade en koffie gevolgd door ijs en mint
Smaak: Explosie van zoete bosvruchten gevolgd door een suikerachtige kruidigheid van mint, lange intens warme afdronk
70cl 43,0%
Bron: Mitra
Volgens mij een hele nette prijs, als ik hem even opzoek in WhiskyFinder! (- 1 -, - 2 -)
Jim Murray geeft hem in z'n bijbel van 2010 95,5 punten!
Op basis van deze informatie en jouw genoemde prijs lijkt het me een goede aankoop!
0 x
Glenmorangie Quarter Century 25yo
Jim schrijft:
Dus, Johan... KOPEN!!!
99 van de 100 whiskyliefhebberts (zoals Jock zegt) zal deze in hun top 50 zetten en dat is inclusief de peatheads
Dus, Johan... KOPEN!!!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik hecht (helaas voor hem) niet zoveel waarde aan de punten die JM geeft aan whisky's. Ik ga het nog eventjes moeilijker maken, want in dezelfde shop hebben ze ook een oude versie van de HP 25yo 50.7 %. Als ik moet kiezen (en dat moet ik echt wel) welke raden jullie mij dan aan?
0 x
johan brugge schreef:Als ik moet kiezen (en dat moet ik echt wel) welke raden jullie mij dan aan?
Ik zou ze even naast elkaar moeten proeven om een advies te kunnen geven

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
johan brugge schreef:Ik hecht (helaas voor hem) niet zoveel waarde aan de punten die JM geeft aan whisky's.
Geen probleem, Johan! Het is alleen ter vergelijking met zijn smaakprofiel en, bij gebrek aan mijn mening, weer een extra mening van iemand anders
johan brugge schreef:Ik ga het nog eventjes moeilijker maken, want in dezelfde shop hebben ze ook een oude versie van de HP 25yo 50.7 %. Als ik moet kiezen (en dat moet ik echt wel) welke raden jullie mij dan aan?
Durf ik niet te zeggen... heb ze beide niet geproefd! Ik hoor vaak dat 'vroeger alles beter was' en gezien zijn hogere ABV wellicht voor die kiezen (wat is het prijsverschil?)
Op Whiskymag.com staan ook nog de meningen van Dave Broom, Michael Jackson en Martine Nouet. Het gaat hier allen over de 43% ABV versie.
0 x
johan brugge schreef:Ik hecht (helaas voor hem) niet zoveel waarde aan de punten die JM geeft aan whisky's. Ik ga het nog eventjes moeilijker maken, want in dezelfde shop hebben ze ook een oude versie van de HP 25yo 50.7 %. Als ik moet kiezen (en dat moet ik echt wel) welke raden jullie mij dan aan?
Ik raad je de HP aan, Johan, dan ontferm ik me over die Glenmorangie QCy!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Piet schreef:Ik zou ze even naast elkaar moeten proeven om een advies te kunnen geven
I_SPEY schreef:Ik raad je de HP aan, Johan, dan ontferm ik me over die Glenmorangie QCy!
Hèhè, zo kan ie wel weer.
0 x
johan brugge schreef:Piet schreef:Ik zou ze even naast elkaar moeten proeven om een advies te kunnen gevenI_SPEY schreef:Ik raad je de HP aan, Johan, dan ontferm ik me over die Glenmorangie QCy!
Hèhè, zo kan ie wel weer.Ik weet nu nog niet veel meer, hè. Wat vinden jullie van die prijs?
Acceptabel, liever koop ik 'm voor, ja roep 'ns wat....50,60 of (vooruit, ik ben tenslotte 'n hollandertje!) uiterlijk 69 euro!
Johan, watch it, er zijn twee bottlings: de eerste in 2007 en de tweede in 2008 met 'n verschil van ongeveer € 50!
René
Imho is deze fles voor € 150 zeker niet te duur!
0 x
JayDie schreef:Nog niet geproefd. Waarschijnlijk staat hij komende zondag wel in Grave (althans... hij staat in hen boekje).
Helaas... niet aanwezig, niet geproefd...
0 x
JayDie schreef:JayDie schreef:Nog niet geproefd. Waarschijnlijk staat hij komende zondag wel in Grave (althans... hij staat in hen boekje).
Helaas... niet aanwezig, niet geproefd...

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ach, life goes one.
0 x
Ik heb hem in vlissingen op en vond hem echt heerlijk, ik heb hem 3 keer geproefd.
Als jij hem niet wil mag je me de webshop pmen dan bestel ik hem meteen
Als jij hem niet wil mag je me de webshop pmen dan bestel ik hem meteen
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Jammer genoeg is hij reeds verkocht (nee, niet aan mij). Hij maakte deel uit van een speciale collectie. Er staat nog een andere op hun site, maar die kost 287,40 €. Moest ik hem nog eens zien voor die prijs zal ik je iets laten weten.
0 x
Jammer jammer, dankjewel voor de reactie en ik hoor het graag!
Gr Patrick
Gr Patrick
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”