Gaat het dan mis heb je in ieder geval wat lekkers in de kast staan

caskstrength schreef:@ Edwin: daar gaat dus - als je het volgens het boekje doet - dus ook nog belasting van af gaan. Zwart kan natuurlijk, maar dan blijft er een risico om gepakt te worden. Zie het als continu te hard rijden: doe mt iemand dit, dan loopt diegene kans om geflitst of staande gehouden te worden.

/ Mijn Website met mijn Distillery Visits
caskstrength schreef:@ Edwin: daar gaat dus - als je het volgens het boekje doet - dus ook nog belasting van af gaan. Zwart kan natuurlijk, maar dan blijft er een risico om gepakt te worden. Zie het als continu te hard rijden: doe mt iemand dit, dan loopt diegene kans om geflitst of staande gehouden te worden.

Bram84 schreef:Laten we aub, zoals sommigen hier, ons niet heiliger voor doen dan de paus.
Als je een gehypete fles koopt voor 100€ En deze na een korte periode het dubbel waard is. Dan ga je deze echt niet verkopen voor 100€. Ik zou er niet de hoofdprijs voor vragen, maar een gulden middenweg zoeken.
Ik geloof ook niet dat men rijk kan worden door whisky te kopen en verkopen op het niveau van de gemiddelde forummer.
Ik heb altijd geleerd. Veeeel geld, maakt nog meeeeeeer geld als je verstand van zaken hebt.
Nu, met mijn inkomen, kan ik geregeld wel eens een flesje op de kop tikken. Soms doe ik mee aan een hype om er een paar tientjes of ietsje meer aan te verdienen. De reden hiervoor is om mijn collectie uit te breiden en om samples te kopen, zodat ik mijn smaakpallet kan uitbreiden. Als je me nu vraagt of ik mijn collectie wil verkopen (die ondertussen 25%) in waarde is gestegen op 6maand tijd, zeg ik resoluut neen. Hoop ik nog meer geld te verdienen: NEEN helemaal niet. Misschien eens een flesje verkopen met 15a20% om een andere te kopen, dan zeg ik ja. Maakt me dat een belegger, investeerder? Eerder een liefhebber die zijn hobby wil bekostigen.
Wat ik ook een zeer rare quote vind is dat het sample-aanbod een goede manier is om geld te slaan uit flessen die je niet graag lust??? Kijk dan maar eens goed wat er aangeboden wordt. In sommige gevallen gaat de fles of flessen pas open bij een bereikt quotum. Is dit investeren??? Eerder genieten van jouw fles met de medeforummer.
We moeten ons de vraag eens stellen: wat is investeren vs het uitoefenen van een leuke hobby.
Denk dat hier weinig tot zelfs GEEN leden, kunnen leven van hun hobby.
Geniet van je dram, verdien soms eens een centje en laat ons van tijd tot tijd meeprofiteren van jouw collectie; zowel open als gesloten flessen.

caskstrength schreef:Zou het kunnen zijn dat alleen bedrijven investeringsverliezen onder bepaalde voorwaarden (dat de investeringen in lijn zijn met het doel van de onderneming) kunnen afboeken?

dalwinnie schreef:Beste investering is een afgelost huis met een whiskykelder

Oogadal schreef:dalwinnie schreef:Beste investering is een afgelost huis met een whiskykelder
Afhankelijk waar je woont: in Limburg kan dat je hele collectie in 1 golf om zeep helpen.....

Bram84 schreef:Denk dat hier weinig tot zelfs GEEN leden, kunnen leven van hun hobby.

Bram84 schreef:Laten we aub, zoals sommigen hier, ons niet heiliger voor doen dan de paus.
Hoop ik nog meer geld te verdienen: NEEN helemaal niet. Misschien eens een flesje verkopen met 15a20% om een andere te kopen, dan zeg ik ja. Maakt me dat een belegger, investeerder? Eerder een liefhebber die zijn hobby wil bekostigen.
mer1973 schreef:Had het niet beter/mooier kunnen omschrijven.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten