Welke whiskeys investeren op lange termijn
-
Dennisvanderaa
- Actief lid

Welke whiskeys investeren op lange termijn
Hoi
Ik wilde eigenlijk vragen in welke whiskeys je nou h er 't beste kan investeren.
Is dat meer de jaarlijkse limited hype whiskeys of meer in de 18 en hogere jaartallen whiskeys. En welke merken zijn dan het beste om in te beleggen/aanschaffen
Mvg
Dennis
Ik wilde eigenlijk vragen in welke whiskeys je nou h er 't beste kan investeren.
Is dat meer de jaarlijkse limited hype whiskeys of meer in de 18 en hogere jaartallen whiskeys. En welke merken zijn dan het beste om in te beleggen/aanschaffen
Mvg
Dennis
0 x
Re: Welke whiskeys investeren op lange termijn
ik denk dat je om whisky investeringen te doen of info er over te krijgen op het verkeerde forum zit
veel forum leden waaronder ik zelf hebben een hekel aan dat hele investeren want al de nieuwe whisky's worden van onder onze neus weg gekaapt aan mensen die meermaals de zelfde whisky kopen om er grof geld uit te slaan de whisky liefhebbers die de whisky willen om te drinken moeten hem aan een belachelijk hoge prijs aanschaffen , in mijn ogen heeft dit hele ''investeren in whisky '' niets met de liefhebberij voor whisky te maken er zijn alternatieven genoeg om geld te verdienen
pak deze reactie niet persoonlijk op dennis heb het niet over jou maar over het investeren in whisky in het algemeen dit is gewoon mijn mening over investeren in whisky meer niet
veel forum leden waaronder ik zelf hebben een hekel aan dat hele investeren want al de nieuwe whisky's worden van onder onze neus weg gekaapt aan mensen die meermaals de zelfde whisky kopen om er grof geld uit te slaan de whisky liefhebbers die de whisky willen om te drinken moeten hem aan een belachelijk hoge prijs aanschaffen , in mijn ogen heeft dit hele ''investeren in whisky '' niets met de liefhebberij voor whisky te maken er zijn alternatieven genoeg om geld te verdienen pak deze reactie niet persoonlijk op dennis heb het niet over jou maar over het investeren in whisky in het algemeen dit is gewoon mijn mening over investeren in whisky meer niet

5 x
Dennisvanderaa schreef:Hoi ik ben bereid om 250 euro voor de thor te betalen en tevens zoek ik nog de odin
Denk dat je bij bovenstaande de boot al gemist heb..of had je die al door gestreept?
4 x
Dennisvanderaa schreef:Hoi
Mvg
Dennis
Om verstandig te investeren in Whisky (of wijn, kunst, postzegels, ...) bouw je best eerst een grondige kennis op van het product in kwestie.
Dus, proef de komende 5 jaar alle whisky waar je de hand op kan leggen, bezoek festivals, lees dit forum en de tientallen uitstekende blogs, ...
Ofwel ben je tegen dan verknocht aan whisky en wil je niet meer investeren (zie reactie brechtvds) ofwel heb je onze hulp niet meer nodig!

5 x
http://bfy.tw/3cxi
...sorry ik kon het niet laten
.
Maar ik denk dat de posters hiervoor het ook al redelijk samengevat hebben (in ieder geval niet luk raak flessen gaan kopen).
...sorry ik kon het niet laten
.Maar ik denk dat de posters hiervoor het ook al redelijk samengevat hebben (in ieder geval niet luk raak flessen gaan kopen).
8 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- caskstrength
- Forum goeroe

Glen Talloch
William Lawson
Johnny Walker Red
...en op aanraden van forumgenoten ook de Laphroaig Select
etc.
etc.
Goede raad waar jij geld mee wil verdienen, hoef je hier niet te verwachten. Als je naar een beleggingsadviseur gaat om te investeren in aandelen, doet deze dat ook niet gratis. Verder no hard feelings, maar that's the way it is...
William Lawson
Johnny Walker Red
...en op aanraden van forumgenoten ook de Laphroaig Select
etc.
etc.
Goede raad waar jij geld mee wil verdienen, hoef je hier niet te verwachten. Als je naar een beleggingsadviseur gaat om te investeren in aandelen, doet deze dat ook niet gratis. Verder no hard feelings, maar that's the way it is...
Laatst gewijzigd door caskstrength op 08 Jan 2016, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
11 x
Affirmanti incumbit probatio
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Lucratief whisky's in- en verkopen is nu niet zo moeilijk.
Zelfs een Vat69 stijgt sneller in prijs dan de rente doet op je spaargeld...

Zelfs een Vat69 stijgt sneller in prijs dan de rente doet op je spaargeld...
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Ik zie dat je een HP Thor wil kopen voor rond de 250 euro.
Jij hebt helemaal geen advies nodig. O ja vind je er een paar voor 250, mail me dan even.
Jij hebt helemaal geen advies nodig. O ja vind je er een paar voor 250, mail me dan even.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

edit: wilde een eerdere post aanpassen en niet mezelf citeren 
1 x
Investeren in whisky is gewoon leuk.
Of je nou van slijter naar slijter rent om die gehypte fles te halen en hem snel met winst te verkopen.
Of dat je het doet omdat je een liefhebber bent en er alleen of samen met vrienden van wilt genieten
, maar vervolgens toch wel hoopt dat de flesjes in waarde stijgen.
Mijn zegen heb je.
Wie haalt en betaalt bepaalt.
misschien heb je iets aan deze link. Dennis
http://www.whiskyetc.nl/beleggen-in-whi ... ine-beurs/
En nu ga ik lekker een investering opentrekken.
Of je nou van slijter naar slijter rent om die gehypte fles te halen en hem snel met winst te verkopen.
Of dat je het doet omdat je een liefhebber bent en er alleen of samen met vrienden van wilt genieten
Mijn zegen heb je.Wie haalt en betaalt bepaalt.
misschien heb je iets aan deze link. Dennis
http://www.whiskyetc.nl/beleggen-in-whi ... ine-beurs/
En nu ga ik lekker een investering opentrekken.

0 x
- defeatless
- Moderator

Investeren op de lange termijn is zinloos gegeven de wetten van thermodynamica:
Dennis Overbye vatte de drie wetten samen als:
1) Je kunt niet winnen
2) Je kunt niet gelijk spelen
3) Je kunt niet stoppen met spelen
Een kleine geschiedenis van bijna alles, Bill Bryson ISBN 9045009706
LEEF NU EN GENIET!
wel is alles wat in my collection staat tegen een schappelijk bod altijd te koop, ook ik heb mijn prijs
Dennis Overbye vatte de drie wetten samen als:
1) Je kunt niet winnen
2) Je kunt niet gelijk spelen
3) Je kunt niet stoppen met spelen
Een kleine geschiedenis van bijna alles, Bill Bryson ISBN 9045009706
LEEF NU EN GENIET!
wel is alles wat in my collection staat tegen een schappelijk bod altijd te koop, ook ik heb mijn prijs
4 x
-
Dennisvanderaa
- Actief lid

Nino schreef:Dennisvanderaa schreef:Hoi ik ben bereid om 250 euro voor de thor te betalen en tevens zoek ik nog de odin
Denk dat je bij bovenstaande de boot al gemist heb..of had je die al door gestreept?
Deze heb ik al weten te bemachtigen
0 x
-
Dennisvanderaa
- Actief lid

MBC schreef:http://bfy.tw/3cxi
...sorry ik kon het niet laten.
Maar ik denk dat de posters hiervoor het ook al redelijk samengevat hebben (in ieder geval niet luk raak flessen gaan kopen).
Hahaha das een goeie
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

more4malt schreef:Investeren in whisky is gewoon leuk.
Of je nou van slijter naar slijter rent om die gehypte fles te halen en hem snel met winst te verkopen.![]()
Wie haalt en betaalt bepaalt.
Sorry, maar ik deel je mening niet als het gaat over "investeren" met de vooropgezette intentie om de fles weer te verkopen en niet op te drinken. Iemand die een "gehypte" fles koopt en weet dat hij/zij hem niet zelf wil drinken maar doorverkopen, is wat mij betreft geen sociale liefhebber. Dit is gewoon ordinair winstbejag. Zoals Brecht al aangaf wordt dit soort flessen voor de neuzen van liefhebbers weggekaapt. Als deze later al in staat zijn om een fles te bemachtigen, is het tegen woekerprijzen.
Iemand die van liefhebbers advies vraagt welke flessen zij in de toekomst - wellicht mede door toedoen van de vraagsteller - steeds moeilijker of tegen hogere prijs kunnen bemachtigen, is in mijn optiek naief en/of asociaal.
Als dat het enige zou zijn, wellicht nog tot daarentoe, maar er is meer.
Door de hamster- en doorverkoopdrift denken distilleerderijen, conglomeraten en sommige retailers dat ze de prijzen ook wel omhoog kunnen gooien en dus ook meer winst maken. De liefhebber en/of de eerlijke man/vrouw wordt uiteindelijk dubbel in het pak genaaid.
Klopt helemaal dat wie haalt en betaalt, bepaalt. Dan moet het echter wel volgens de regels gebeuren. Als iemand structureel flessen met winst doorverkoopt (zie de originele vraag waarin hij het beste kan beleggen) geniet diegene bewust een neveninkomst. Dit is diegene in principe verplicht om op te geven aan de Belastingdienst. Vergelijk het maar met winst over "officiële" beleggingsproducten (eerder maakte ik al een vergelijking met aandelen).
Bovendien moet diegene kunnen aantonen wat hij/zij heeft verdiend. Het is niet uitgesloten dat de Belastingdienst steeds vaker langs digitale weg dit soort praktijken opspoort.
Misschien klinkt het flauw en formeel, maar actie = reactie... Ik heb net niets op tegen als mensen en fles doorverkopen die ze eerst oprecht hadden willen drinken. Maar om er zo veel mogelijk winst aan te behalen of te beleggen (nogmaals: zie de vraag van de topicstarter) leidt tot dit soort reacties.
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”