Ergens in 2005 kwam ik opnieuw in aanraking met whisky. De eerste keer was in militaire dienst ('86-3) en dat beviel niet, haha!
Dit keer liep het anders. Ik ging voor het eerst op bezoek bij mijn huidige vriendin en die dronk al een tijd whisky. Ik moest maar eens proeven en aangeven wat ik niet lekker vond. 5 whisky's proeven (bodempje) maakte alleen duidelijk dat er niets smerigs tussen zat, een goed begin.
Daarna was het zoeken naar mijn eigen smaak en ik moet eerlijk zijn en toegeven dat dit nog steeds niet helemaal gelukt is. Tuurlijk, ik weet wat ik lekker vind, maar dat is zoveel! M'n vriendin heeft een duidelijke voorkeur voor Islay's, turf dus. Ik niet maar ik vind het op z'n tijd wél lekker. Laatst een Old Pulteney 12 yo geproefd en die beviel dus echt niet, duidelijk toch?
Ik wil via het forum kennis opdoen (en delen), mensen leren kennen en ervaringen uitwisselen. Oh ja, in mei 2015 voor het eerst naar Schotland geweest (10 dagen) en dát was een ervaring! Stuk of wat distilleerderijen bezocht, geproefd uiteraard, lekker gegeten en hele vriendelijke mensen ontmoet.
Voor nu, slainte!

, waar heb jij gediend? Of nog actief?