Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
DiXi
Senior
Senior

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor DiXi » 04 Jan 2016, 23:46

Momenteel scheelt de prijs van een 15y maar 2 euro met de 18y...

Ik heb nog geen kans gehad de 15 jarige te proeven. Verschilt die veel van smaak met de 18? Helemaal nu de 15y eigenlijk ouder is?

Ik vraag mij af waarom iedereen nog de 15 hyped, als de 18 dezelfde prijs heeft... Of zit er gewoon zeer veel verschil in de smaak, ondanks de daadwerkelijk andere leeftijd van de 15??
0 x

kalkboy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kalkboy » 05 Jan 2016, 07:21

DiXi schreef:Momenteel scheelt de prijs van een 15y maar 2 euro met de 18y...

Ik heb nog geen kans gehad de 15 jarige te proeven. Verschilt die veel van smaak met de 18? Helemaal nu de 15y eigenlijk ouder is?

Ik vraag mij af waarom iedereen nog de 15 hyped, als de 18 dezelfde prijs heeft... Of zit er gewoon zeer veel verschil in de smaak, ondanks de daadwerkelijk andere leeftijd van de 15??

Om deze reden heb ik ook de 18 gekocht ipv de 15, maar lees bijna overal dat iedereen helemaal weg is van de 15. Zelf weet ik dus niet hoe de 15 smaakt, maar de 18 vind ik in ieder geval erg lekker. Mijn eerste echte sherry whisky, dus niet echt veel ervaring, maar hij bevalt erg goed!
0 x
Mijn youtube kanaal met vanaf 2016 elke week een whiskyreview:

https://www.youtube.com/channel/UCJbOlX ... fn07AHioNA

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Jan 2016, 07:49

Omdat alles in relatie tot de prijs moet worden gezien; de 15 yo staat bij mij in de kast voor een aankoopprijs van € 34.95. En voor dat prijsniveau zal het je niet meevallen iets beters te vinden. Denk dat daar de 'hype', als je het zo wilt noemen, vandaan komt. En doordat je eigenlijk een veel oudere whisky koopt als waar ie voor wordt verkocht.
Voor de huidige € 60 wordt de hype vanzelf wat dunner denk ik.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 05 Jan 2016, 10:08

Oogadal schreef:Omdat alles in relatie tot de prijs moet worden gezien; de 15 yo staat bij mij in de kast voor een aankoopprijs van € 34.95. En voor dat prijsniveau zal het je niet meevallen iets beters te vinden. Denk dat daar de 'hype', als je het zo wilt noemen, vandaan komt. En doordat je eigenlijk een veel oudere whisky koopt als waar ie voor wordt verkocht.
Voor de huidige € 60 wordt de hype vanzelf wat dunner denk ik.

De prijs is inmiddels gewoon verdubbeld dus...

Gistermorgen wilde ik op de site van D12 een flesje bestellen voor €60,-, maar kon mijn bestelling niet afronden zonder cardreader.. Bij thuiskomst nieuwe poging gedaan, maar toen was de prijs plotseling met €3,- verhoogd!...
Laatst gewijzigd door DiXi op 06 Jan 2016, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 05 Jan 2016, 10:12

Goed zoeken bij slijters zonder online shops.
ik kom ze regelmatig tegen voor rond de 50 euro
1 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 05 Jan 2016, 12:00

Jonadawi schreef:Goed zoeken bij slijters zonder online shops.
ik kom ze regelmatig tegen voor rond de 50 euro

Klopt helemaal. 2 weken geleden heeft Niels86 er nog 2 gekocht voor mij bij een slijter in Rotterdam.

Kosten 50 euro pst.
1 x

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 05 Jan 2016, 12:45

Dat ga ik zeker doen, want ondanks de 'hype' wil ik hem wel eens proeven!
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 05 Jan 2016, 12:51

Het is gewoon een lekkere whisky. En wat Edwin (Oogadal) zegt klopt gewoon voor 100%. Toen hij rond de 35 euro koste was het een van de beste prijs/kwaliteit whisky's.
Nu de prijs zo snel stijgt zal de hype snel zakken, het voordeel van de prijs/kwaliteit verhouding raakt hij hierdoor steeds meer kwijt.
1 x

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 05 Jan 2016, 12:54

mer1973 schreef:Het is gewoon een lekkere whisky. En wat Edwin (Oogadal) zegt klopt gewoon voor 100%. Toen hij rond de 35 euro koste was het een van de beste prijs/kwaliteit whisky's.
Nu de prijs zo snel stijgt zal de hype snel zakken, het voordeel van de prijs/kwaliteit verhouding raakt hij hierdoor steeds meer kwijt.

Ik vind het met deze prijs ook helemaal niet aantrekkelijk. Voor dat geld koop ik een hele andere whisky van misschien wel betere kwaliteit.. (Voor €60,/ is er keuze genoeg)

Ik heb gelukkig wel de 12 jaar voor €35,- kunnen kopen. Dat vond ik nog enigszins acceptabel..
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 05 Jan 2016, 12:59

DiXi schreef:
mer1973 schreef:Het is gewoon een lekkere whisky. En wat Edwin (Oogadal) zegt klopt gewoon voor 100%. Toen hij rond de 35 euro koste was het een van de beste prijs/kwaliteit whisky's.

Ik vind het met deze prijs ook helemaal niet aantrekkelijk. Voor dat geld koop ik een hele andere whisky van misschien wel betere kwaliteit.. (Voor €60,/ is er keuze genoeg)

Ik heb gelukkig wel de 12 jaar voor €35,- kunnen kopen. Dat vond ik nog enigszins acceptabel..

Als je van sherry bommetjes houdt zou ik eens voor een Aberlour A'bunadh gaan. Mooie CS voor rond de 50 euro.

Kijk alleen even goed op WB, er springen wat batchen uit die uitmuntend zijn zoals de 49 en de 52. De 52 is nog goed verkrijgbaar. Meen dat deze bij van Zuilen voor 53.95 euro staat.

http://www.vooreenmooiglas.nl/whisky/pr ... rlour/4184
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 05 Jan 2016, 13:16

DiXi schreef:

Voor 50 vind ik de glendronach 15 zeker nog wel aantrekkelijk. Maar dat is wel zo'n beetje mijn grens. Niet omdat hij voor die prijs niet goed is maar omdat het gewoon te veel over de kop is.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 05 Jan 2016, 13:31

Peter87 schreef:
DiXi schreef:

Voor 50 vind ik de glendronach 15 zeker nog wel aantrekkelijk. Maar dat is wel zo'n beetje mijn grens. Niet omdat hij voor die prijs niet goed is maar omdat het gewoon te veel over de kop is.

klopt, maar de slijters waar hij nog staat voor 50 worden minder en minder.
De goedkoopste online was D12, echter deze heeft hem ook al op 62.50 euro. :Cry
1 x

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 05 Jan 2016, 14:30

Peter87 schreef:
DiXi schreef:

Voor €50,- zeker, maar onder de €60,- kan ik hem nergens meer vinden...
Laatst gewijzigd door DiXi op 06 Jan 2016, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Pangpanggg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Pangpanggg » 05 Jan 2016, 15:59

Ondanks de prijsstijging bij d12 heb ik de 15 en 18 gehaald. De 15 en 21 van Glendronach vind ik geweldig. Ben benieuwd hoe de 18 smaakt gezien deze maar een euro of 2 duurder is dan de 15.
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 06 Jan 2016, 13:19

Afgelopen week nog bij de Mitra gehaald, 54e volgens mij
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”