Talisker expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
MoreBowmore
Senior
Senior

Re: Talisker expressies

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 25 Nov 2015, 18:30

JW71 schreef:Zo zie je maar hoe persoonlijk smaak (gelukkig) is. Dark Storm vind ik persoonlijk namelijk tegenvallen.

Voor wie hem wel erg lekker vindt: nu € 49,95 bij drankgigant.nl (is literfles).

Ik vond de Dark Storm juist wel weer lekker en beviel me beter dan de gewone Storm. Zelfs iets beter dan sommige Distillers Editions.
1 x
Afbeelding

cnnssr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor cnnssr » 08 Dec 2015, 10:33

Heeft iemand de 10 en Skye al wel eens head-to-head geproefd?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Dec 2015, 10:33

Er is een nieuwe uit: de Neist Point, vernoemd naar het meest westelijke plekje op Skye, waar een mooie vuurtoren op een landtong staat.

Het is in de recente traditie van Talisker weer een NAS, ik heb ergens gelezen dat ze hem tussen de 18 en 25 in willen positioneren. Hij is "eerstehands" alleen te koop in de travel retail voor een kleine 150 euro.

Ik moet zeggen dat ik dat NAS-gedoe vooral bij flessen met een flink prijskaartje niet vertrouw. Dat ze deze vervolgens alleen in de travel retail verkopen lijkt mij op een strategie om te zoeken naar klanten die wellicht het minst kritisch zijn.
Ik zou wel eens willen weten wat er nu echt voor spul in die fles zit. Diageo schrijft dat er onder andere oude whisky in zit, maar om welk deel het gaat is (natuurlijk) niet bekend. Uit een review van David Broom haal ik dat er ook jong spul in zit. Toch is Broom uiteindelijk positief want hij geeft de whisky een goede score.

Wat denken jullie: het proberen waard voor die prijs (als je al op een vliegveld komt) of laten staan? Of is er iemand die hem samplet?
1 x
Affirmanti incumbit probatio

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 24 Dec 2015, 11:29

caskstrength schreef:Er is een nieuwe uit: de Neist Point, vernoemd naar het meest westelijke plekje op Skye, waar een mooie vuurtoren op een landtong staat.

Het is in de recente traditie van Talisker weer een NAS, ik heb ergens gelezen dat ze hem tussen de 18 en 25 in willen positioneren. Hij is "eerstehands" alleen te koop in de travel retail voor een kleine 150 euro.

Ik moet zeggen dat ik dat NAS-gedoe vooral bij flessen met een flink prijskaartje niet vertrouw. Dat ze deze vervolgens alleen in de travel retail verkopen lijkt mij op een strategie om te zoeken naar klanten die wellicht het minst kritisch zijn.
Ik zou wel eens willen weten wat er nu echt voor spul in die fles zit. Diageo schrijft dat er onder andere oude whisky in zit, maar om welk deel het gaat is (natuurlijk) niet bekend. Uit een review van David Broom haal ik dat er ook jong spul in zit. Toch is Broom uiteindelijk positief want hij geeft de whisky een goede score.

Wat denken jullie: het proberen waard voor die prijs (als je al op een vliegveld komt) of laten staan? Of is er iemand die hem samplet?

Wat ze ook doen daar bij Talisker, NAS of niet, de 18 is echt een klassieker, die zou je echt in je assortiment moeten laten zitten
2 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Dec 2015, 11:40

Helemaal mee eens! Het is gelukkig niet gezegd dat ze de 18 er uit halen. Dat zou ook tot veel verlies van omzet leiden in de normale retail.

Oh ja hier nog de review van David Broom: https://scotchwhisky.com/magazine/tasti ... /batch-22/
0 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 24 Dec 2015, 12:05

De Talisker Neist Point is al te koop voor €79,50 :Slainte
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Dec 2015, 12:11

dalwinnie schreef:De Talisker Neist Point is al te koop voor €79,50 :Slainte

Oh? Dat is heel wat beter dan de prijs die werd aangekondigd... Is dat ook in de travel retail of bij een slijter?
0 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 24 Dec 2015, 12:18

caskstrength schreef:
dalwinnie schreef:De Talisker Neist Point is al te koop voor €79,50 :Slainte

Oh? Dat is heel wat beter dan de prijs die werd aangekondigd... Is dat ook in de travel retail of bij een slijter?

http://drankdozijn.nl/artikel/fles-tali ... -malt-70cl
1 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 24 Dec 2015, 12:53

Dat is beter dan de aangekondigde 150 idd...

Ik ga hem eens volgen de komende tijd. Ben benieuwd....
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Dec 2015, 16:35

Tsja, om nu een gat in de lucht te springen omdat ie geen € 150 kost maar 'slechts' € 80 gaat mij een beetje te ver. Ik betaal maximaal 5 tientjes voor een NAS. Daar heb ik de eerste 3 batches Glendronach CS voor gekocht, alle A'Bunahd's en m'n vertrouwde Uigeadail. Meer betaal ik niet voor een NAS.
Dus de batch 4 Glendronach heb ik ook niet want die kost € 65. En deze Talisker komt er al helemaal niet in, zo wat zijn zeg, 8 tientjes voor een NAS aftikken en dat ie dan nog beroerd is ook.
In de prijsklasse rond de 80 euro is heel veel moois te koop wat wel de tijd gekregen heeft lekker te rijpen, daar hoef je geen NAS voor te kopen. Ik noem Old Pulteney 17, Glengoyne 17, Laphroaig 18 etc, etc.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Dec 2015, 07:45

De beoordeling van niet de minste persoon (David Broom) was erg positief. Desondanks deel ik je scepsis rond NAS en ga navraag doen wat er precies in zit. Veel kans op succes geef ik mezelf niet, want de pagina van Talisker op de website van Diageo vermeldt geen contactgegevens en alles zal dus centraal via Diageo gaan...
Laatst gewijzigd door caskstrength op 25 Dec 2015, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 25 Dec 2015, 09:19

Eens, ik persoonlijk vind alleen de Port Ruighe (€37 bij Gall met kortingskaart) wel een aardige borrel in het nas assortiment van Talisker. De Storm, Dark Storm en met name Skye vind ik het geld niet waard. Anderen prefereren juist de storm weer en de PR minder. Denk dat Oogedal wat dat betreft wel het juiste statement maakt wat Talisker aangaat; niet meer dan ca 40-50 voor een nas betalen.
1 x
Afbeelding

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 25 Dec 2015, 16:48

Beetje vreemde vraag misschien, maar is de 10y eigenlijk wel zo bijzonder? Ik heb hem gister geproefd en vond hem wel lekker, maar kreeg niet de indruk dat hij echt iets bijzonders heeft...

Komt dit door de leeftijd? Of is dit puur een 'instap' whisky?

Ik hoor regelmatig mensen de 10y aanprijzen, dus vandaar mijn nieuwschierigheid..
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 25 Dec 2015, 16:57

https://www.whiskybase.com/whisky/35001 ... 0-year-old

Ik denk dat het een combinatie van is, minimaal 10 jaar oud, mooie redelijk hoge abv, en natuurlijk belachelijk mooi geprijsd!
Dat zie je ook aan de gemiddelde score op wb!
Nog nooit gezocht, maar is er nog een whisky die meer dan 85 scoort voor onder de €30?
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Dec 2015, 17:42

Vooral de vorige editie en die daarvoor was echt een goede gerijpte whisky, heel gebalanceerd, niet te rokerig maar toch vol zoet van graan en een pepertje. Voor sommigen misschien iets te weinig uitgesproken, maar diegenen zijn dan beter af met de meer extreme bottelingen. Ook de prijs speelt mee, en die is echt goed.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”