Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik ga nog geen tasting note schrijven, want het is pas mijn eerste glas. Maar ik ga toch mijn eerste indrukken geven. Hij ruikt naar turf, wat rook, maar er is ook een 'lichte' wat scherpere geur te merken. Ook in de mond is er sprake van veel turf, rook, dat medicinale en mineralen (doet mij wat denken aan natte stenen??). Voorlopig vind ik hem wel goed, maar ik vond de 2007 toch wat beter, maritiemer ook. Hopelijk wordt hij nog beter nu de fles open is, want ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht.
EDIT: Ik vind hem redelijk zoet en na een hele lange tijd proef ik merkelijk meer citrus.
EDIT: Ik vind hem redelijk zoet en na een hele lange tijd proef ik merkelijk meer citrus.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Arran 15th anniversary botteling.
In eerdere 'notities' had ik het over een veelbelovende neus , mindere smaak en een ietwat wrange afdronk...
Dat is nu anders , ik geniet geweldig van deze whisky. Vettig en vol in de mond , blijft plakken en een heerijke smaak, helemaal geen wrange afdronk alleen misschien het hoge alcoholpercentage dat zorgt voor wat prikkeling...
Vreemd om mijn vroeger bevindingen nu te herlezen , alleen de neus met dadels/hout/chocolade/sherry komt nog overéén.
njammie!

In eerdere 'notities' had ik het over een veelbelovende neus , mindere smaak en een ietwat wrange afdronk...
Dat is nu anders , ik geniet geweldig van deze whisky. Vettig en vol in de mond , blijft plakken en een heerijke smaak, helemaal geen wrange afdronk alleen misschien het hoge alcoholpercentage dat zorgt voor wat prikkeling...
Vreemd om mijn vroeger bevindingen nu te herlezen , alleen de neus met dadels/hout/chocolade/sherry komt nog overéén.
njammie!

0 x
Lagavulin! schreef:In eerdere 'notities' had ik het over een veelbelovende neus , mindere smaak en een ietwat wrange afdronk...
njammie!
Had je eerder je note geschreven direct na je allereerste dram? Nooit de eerste dram van een nieuwe fles dermate beoordelen

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Lagavulin 12yo CS 2009, tweede poging. Het is verbazend hoe zacht en zoet hij is. Zelfs puur voel ik geen tintelingen in mijn neus en mond. Wel wat meer turf en zeewier.
0 x
Nu aan een mystery sample #1 van John. Tnx.
Komt langzaam los. Vooral fruit.
Komt langzaam los. Vooral fruit.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik had eerst een Brugse Zot bruin ingeschonken (samen met de Brugse Zot blond kreeg hij onlangs nog een gouden medaille op de European Beer Star Awards!!!) en nu heb ik een Supernova voor me staan. Ik vind hem toch anders dan de eerste editie. Wat meer citrus, of ben ik de enige?
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Sinds lange tijd weer eens een Glenfiddich 15 Solara Reserve; kruidiger dan ik mij herrinner van de vorige keer.
Het valt mij nu ook op dat er op de tube gesproken wordt whisky gerijpt in nieuw eiken....
dus de nieuwe 14 jarige Rich Oak is niet de 1e ( Glenfiddich ) waarbij vaten van nieuw hout wordt gebruikt...
Of mis ik iets?
Het valt mij nu ook op dat er op de tube gesproken wordt whisky gerijpt in nieuw eiken....
dus de nieuwe 14 jarige Rich Oak is niet de 1e ( Glenfiddich ) waarbij vaten van nieuw hout wordt gebruikt...
Of mis ik iets?
0 x
MoreBowmore schreef:Sinds lange tijd weer eens een Glenfiddich 15 Solara Reserve; kruidiger dan ik mij herrinner van de vorige keer.
Of mis ik iets?
Ik vond hem van de week vet tegenvallen die Fiddich 15y, simpele, weinig complexe wizz met teveel caramel... voor de slobber tijdens het kaarten...
0 x
Re: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Aberlour A'Bunadh Cask 24.
Erg lekker, hij is dan ook al voor meer dan de helft opgedronken :S (2 weken).
0 x
Heb me een Jim Beam Black ingeschonken, dit keer in een Glen Talloch Tumbler (welke lijkt op onderstaande afbeelding; niet zo'n standaard rechte dus, maar beetje tulp vorm)
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb net mijn Bruichladdich 15yo 1986 Murray McDavid (gerijpt in bourbon vaten) geopend. Hij ruikt al van bij het begin redelijk goed. Dat beloofd.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Net het eerste sipje gedronken en OMG! Dit is echt wel een goeie. De neus vervaagt een beetje, maar in de mond is er redelijk wat turf, rook en een vleugje vanille, wat peper en 'mineralen'. Lekker. Van harte bedankt voor het goede advies, Jock!
EDIT: met 6 druppeltjes water erbij wordt hij hemels zacht en lekker typisch Islay (zee, turf, rook enz.), zowel in de neus als in de mond. Ik zit hier ferm te genieten.
EDIT: met 6 druppeltjes water erbij wordt hij hemels zacht en lekker typisch Islay (zee, turf, rook enz.), zowel in de neus als in de mond. Ik zit hier ferm te genieten.

0 x
Re: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Sanity11 schreef:Aberlour A'Bunadh Cask 24.
Aberlour a'bunadh, NAS, OB batch 24 vind ik ook heel mooi, zie mijn notitie.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Nu rest-sample Finlaggan Old Reserve
Thanks again, Bram!
Thanks again, Bram!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”