Peter87 schreef:zo lang we geen glazen bol hebben kunnen we die vraag niet beantwoorden.
Heb de mijne gisteren laten vallen. Had 'k 't geweten...

Peter87 schreef:zo lang we geen glazen bol hebben kunnen we die vraag niet beantwoorden.

Whiskywhisky schreef:In ieder geval ben ik veel wijzer geworden door alle posts. De vraag is natuurlijk of de bubbel barst en zo ja, wanneer?!

nigel_tufnel schreef:Whiskywhisky schreef:In ieder geval ben ik veel wijzer geworden door alle posts. De vraag is natuurlijk of de bubbel barst en zo ja, wanneer?!
Wanneer weet niemand. Maar je zou verwachten dat hij uiteindelijk wel barst...
Nu moet ik zeggen dat ik bijna 1,5 jaar geleden ook dacht dat de bubbel zou barsten (en zeker bij de Japanse whisky's).
Helaas is het tot op heden alleen maar erger geworden...![]()
De Yamazaki 25yo gaat altijd wel schaars blijven maar echt uniek is hij ook weer niet.
Als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan een whisky dan kan je beter voor iets nog unieker, zeldzamer en meer iconisch gaan.

nigel_tufnel schreef:Yapi schreef:Als je nog steeds een brora 30 yo kunt kopen voor minder dan de helft van deze fles, ja, dan vind ik het een hypeeen hype is prijs kwaliteit geen goeie aankoop maar wel goeie verkoop. Ik ken bv iemand die dit jaar al zijn Japanse whisky's heeft verkocht, maar geen enkele brora, caperdonich 72 of benriach 76... Die zijn hun prijs over het algemeen nog altijd waard
Dit zou volgens mij omgekeerd ook zo zijn hoor.
Moesten de Schotse klassiekers ineens de hype zijn en 2000 à 3000 euro waard zijn per fles in plaats van de Japanners
dan zouden er een hele hoop Schotse whisky's verkocht worden.
Het feit is gewoon dat de personen in kwestie (verkopers) deze Japanse en ook Schotse whisky's niet tegen deze waanzinnige prijzen gekocht hebben.
In verhouding kan je misschien inderdaad beter 2 Brora's kopen of 3 à 4 Benriach 76's, tja het is en blijft een kwestie van smaak.
Zou jij persoonlijk nu nog een oudere Brora OB kopen voor 1000 à 1200 euro, deze schappelijk van prijs noemen en openen?

Whiskywhisky schreef:nigel_tufnel schreef:Whiskywhisky schreef:In ieder geval ben ik veel wijzer geworden door alle posts. De vraag is natuurlijk of de bubbel barst en zo ja, wanneer?!
Wanneer weet niemand. Maar je zou verwachten dat hij uiteindelijk wel barst...
Nu moet ik zeggen dat ik bijna 1,5 jaar geleden ook dacht dat de bubbel zou barsten (en zeker bij de Japanse whisky's).
Helaas is het tot op heden alleen maar erger geworden...![]()
De Yamazaki 25yo gaat altijd wel schaars blijven maar echt uniek is hij ook weer niet.
Als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan een whisky dan kan je beter voor iets nog unieker, zeldzamer en meer iconisch gaan.
Welke zou je mij dan aanraden voor dergelijk bedrag?

[/quote]
Yapi schreef:Glendronach 72, mooie tip Nigel! Effe uit het oog verloren![]()
Of een Longmorn 72, deze heb ik ook ooit nog in mijn bezit gehad… https://www.whiskybase.com/whisky/14155 ... n-1972-twa
Das dan de echte topkwaliteit, ook al kosten die flessen richting 750 - 1000 euro, als je die open doet is de kans erg klein dat je er triestig van wordt![]()
Ga eens de top 100 whisky's af bij whiskybase en kijk wat er nog te koop is. Met je 2000 euro geraak je toch waarschijnlijk wel aan een fles of 2 of zelfs 3!
Eerlijke correctie: bij nazicht ga je toch moeilijk 3 flessen van de top 100 kunnen vinden voor 2000 euro. 2 zou al super zijn, en kijk ook eens naar de 100-200 lijst. Nog duizelingwekkende scores genoeg daar.

Whiskywhisky schreef:Yapi schreef:Glendronach 72, mooie tip Nigel! Effe uit het oog verloren![]()
Of een Longmorn 72, deze heb ik ook ooit nog in mijn bezit gehad… https://www.whiskybase.com/whisky/14155 ... n-1972-twa
Das dan de echte topkwaliteit, ook al kosten die flessen richting 750 - 1000 euro, als je die open doet is de kans erg klein dat je er triestig van wordt![]()
Ga eens de top 100 whisky's af bij whiskybase en kijk wat er nog te koop is. Met je 2000 euro geraak je toch waarschijnlijk wel aan een fles of 2 of zelfs 3!
Eerlijke correctie: bij nazicht ga je toch moeilijk 3 flessen van de top 100 kunnen vinden voor 2000 euro. 2 zou al super zijn, en kijk ook eens naar de 100-200 lijst. Nog duizelingwekkende scores genoeg daar.
Hahaha gelukkig nog even die correctie gelezen voordat ik in de ranking ging duiken.![]()
Welke karuizawa zou men dan overwegen voor dat budget ten faveure van de yamazaki 25?

Lambij schreef:Hoop geld voor zo'n fles. Zou hem graag proeven...

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten