JayDie schreef:I_SPEY schreef:Ik ben er nu té vaak geweest en verder zeg ik niets

Wordt mijn 2e keer en ga vanuit het IWS - dus vrij entree

Ah, is het lidmaatschap van het IWS tegenwoordig gratis...
Na een jaartje afwezigheid dit jaar de VIP-sessie bezocht.
Die VIP-sessie is wel ideaal, veel rustiger dan de overige sessies, hapjes (pie, zalm en kaas) en 20 drams zijn inbegrepen.
Nadeel vind ik (nog steeds) dat je in Leiden altijd veel meer moet bijbetalen dan bij andere festivals, ook voor relatief 'gangbare' whiskies. Het festival is m.i. daardoor geen promo meer voor whisky, maar een commerciële melkkoe voor de whiskyliefhebbers. Gooi dan de basisprijs iets omhoog, nu vloeit een groot deel van de drams toch ook naar de organisatie van het festival. Met die 20 inbegrepen drams redde ik het vanmiddag sowieso al niet, heb er nog 30 bij gekocht...
Maar goed, Peat ontmoet/gesproken, Hans z'n beloofde samples geleverd, Teun de fles Mannochmore en verder heel veel lekkers geproefd, vooral bij de WIN stand (Adelphi Liddesdale, Blackadder Clynelish, St. Magdalene en Tullabardine, Glenglassaugh The Managers Legacy Jim Cryle 1974, Exclusive Range Linkwood en Exclusive Cask Linkwood).
Ook een Benriach single cask (3891??), Ardmore dist. botteling, Yamazaki 18y, Cadenhead Clynelish, Glenmorangie Signet, Douglas of Drumlanrig Braeval, Belgian Owl en nog wat die ik niet opgeschreven heb.
Verder vooral veel staan ouwehoeren met bekenden en (tot vanmiddag) onbekenden.
Gisterenavond, 10 uur na aankomst na terugkomst uit de USA (perfecte jetlag-killer!!), had ik al een voorproefje gehad met een Adelphi-proeverij bij Kings Court o.l.v. Alex Bruce. Wat een wereldwhiskies toch elke keer weer, ingetekend voor 2 flessen Bunnahabhain 1998 (12yr old Islay 53.4%, 538 bottles estimated from cask no. 6037)...