Belgische gold fusion.
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Re: Belgische gold fusion.
Erg leuk initiatief. Ik overweeg om hier een keer naar toe te gaan. Indien er meer geïnteresseerden zijn dan laat het even weten.
0 x
Ik heb hem hier staan. Gekregen als verjaardagscadeautje na een bezoek aan Stokerij de Molenberg.
De rondleiding zelf is best aangenaam en neemt naar mijn mening een dik half uur in beslag, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid vragen die gesteld worden etc. Ik heb nog geen schotse distillerijen bezocht, maar ik heb in Whisky Passion gelezen dat het blijkbaar geen typische kopie is van zo eentje. Er is blijkbaar een degelijke Vlaamse look aan toegevoegd.
Achteraf mag je de whisky proeven, zowel de gold fusion als de "originele".
Het proefglas dat je krijgt mag je mee naar huis nemen.
Achteraf kan je met een beetje korting een fles aanschaffen.
Binnenkort komt er denk ik ook weer een nieuwe uit en ik wil hem zeker ook proeven
De rondleiding zelf is best aangenaam en neemt naar mijn mening een dik half uur in beslag, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid vragen die gesteld worden etc. Ik heb nog geen schotse distillerijen bezocht, maar ik heb in Whisky Passion gelezen dat het blijkbaar geen typische kopie is van zo eentje. Er is blijkbaar een degelijke Vlaamse look aan toegevoegd.
Achteraf mag je de whisky proeven, zowel de gold fusion als de "originele".
Het proefglas dat je krijgt mag je mee naar huis nemen.
Achteraf kan je met een beetje korting een fles aanschaffen.
Binnenkort komt er denk ik ook weer een nieuwe uit en ik wil hem zeker ook proeven
0 x
Ik ben er enkele weken geleden geweest tijden de 1ste Molenbergfeesten. Heb er toen ook een flesje van meegenomen samen met een 20cl-fles Bourbon36. Deze zou enkel te koop zijn geweest tijdens deze feesten.
Inderdaad een leuke rondleiding waarbij ook de geschiedenis van de familie aan bod komt.
Inderdaad een leuke rondleiding waarbij ook de geschiedenis van de familie aan bod komt.
0 x
ik heb hem ook aangeschaft, toch leuk en in een mooi doosje overigens. Kan je nog een siemand cadeau geven.
Ga hem binnenkort openmaken
Ga hem binnenkort openmaken
0 x
De whisky viel wat tegen, meer een likeurtje dan een echte whisky, veeeeel te zoet
0 x
-
Goldenliquid1990
- Actief lid

Heb hem sgisteren eens geproefd bij een vriend die hem had liggen en vond hem niet super. Geef mij maar Schotse of Japanse whisky's 
0 x
Heb deze gisteren gekregen als voorproevertje. (Dalmore-Tasting)
Kregen na het proeven ervan pas te horen om welke 't ging.
Was geen hoogvlieger, maar was toch verrast.
Kregen na het proeven ervan pas te horen om welke 't ging.
Was geen hoogvlieger, maar was toch verrast.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Dat past dan qua niveau weer perfect in een Dalmore tasting...
des goûts et des couleurs on ne discute pas....
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Moest 'm even door de Google vertaalmachine harken Bram
Als ik ergens echt slecht in ben is het Frans....

0 x
Oogadal schreef:Moest 'm even door de Google vertaalmachine harken Bram![]()
Jouw niveau Frans = het niveau Dalmore
Grapjeeuh LOL The Dalmore is beter

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Vorige week langsgeweest voor een line up:
Pure Taste *36maanden in Bourbon vaten 50°
Gouden Carolus single malt *30 maanden in bourbon + 6 maanden in nieuwe first fill Europese eiken vaten, 46°
The Anniversary edition Gold Fusion 4 jaar in Boubron en 2 jaar in Oloroso 46°
The second Anniversary edition Fado Vivo 36 maanden op Bourbon vaten en 2 jaar op porto vaten, 46°
De meningen waren verdeeld, het zijn natuurlijk jonge whisky´s maar voor mij was het een mooie opbouw. Het gaat inderdaad naar wat de zoete kant, soms unbalanced, maar voor work in progress vielen het eigenlijk wel mee.
Mijn persoonlijke favo was toch de gold fusion, de toegankelijkelijkste of meest verrassende de Fado Vivo.
Blijkbaar gaan ze stokerij-avonden organiseren vanaf januari 2016 (vergelijkbaar met de anker avonden van de Gouden Carolus) 1x per maand met telkens een ander thema.
Ze proberen toch iets degelijks te maken en ze zijn goed op weg ook imho
Cheers,
Nicolas
Pure Taste *36maanden in Bourbon vaten 50°
Gouden Carolus single malt *30 maanden in bourbon + 6 maanden in nieuwe first fill Europese eiken vaten, 46°
The Anniversary edition Gold Fusion 4 jaar in Boubron en 2 jaar in Oloroso 46°
The second Anniversary edition Fado Vivo 36 maanden op Bourbon vaten en 2 jaar op porto vaten, 46°
De meningen waren verdeeld, het zijn natuurlijk jonge whisky´s maar voor mij was het een mooie opbouw. Het gaat inderdaad naar wat de zoete kant, soms unbalanced, maar voor work in progress vielen het eigenlijk wel mee.
Mijn persoonlijke favo was toch de gold fusion, de toegankelijkelijkste of meest verrassende de Fado Vivo.
Blijkbaar gaan ze stokerij-avonden organiseren vanaf januari 2016 (vergelijkbaar met de anker avonden van de Gouden Carolus) 1x per maand met telkens een ander thema.
Ze proberen toch iets degelijks te maken en ze zijn goed op weg ook imho
Cheers,
Nicolas
2 x
Terug naar “Whisky uit overige landen”