Singleton of Dufftown Artisan

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Clercq
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Singleton of Dufftown Artisan

Ongelezen berichtdoor Clercq » 04 Dec 2015, 11:06

Hi,

Ik ben een nog relatief beginnende whisky drinker, maar ben inmiddels groot fan. Ik vind het erg leuk veel achtergrond informatie te lezen over de whisky's die ik koop, om dit vervolgens te proberen terug te proeven.

Nu heb ik gister de 'Singleton of Dufftown Artisan' gekocht, volgens de beschrijving een van de top whisky's van Singleton of Dufftown. Alleen kan ik er vrij weinig informatie over vinden. Ook worden er geen rijpingsjaren op de fles aangegeven.

Heeft er iemand ervaring met deze whisky? En heeft iemand meer informatie over hoe en hoelang deze whisky is gerijpt?

Eeuwing dank:)
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Singleton of Dufftown Artisan

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 04 Dec 2015, 11:45

dit is een fles die oorspronkelijk uit gebracht is voor Travel Retail maar nu kan je hem zowat bij alle slijters kopen
de artisan heeft een Pedro Ximénez Casks Finish gekregen
deze fles is een nas dus leeftijd zal je niet vinden (nas = non age statement )

heb deze fles zelf nog niet geproefd dus kwa smaak kan ik je mijn mening niet geven :bigsmile
0 x

Clercq
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Singleton of Dufftown Artisan

Ongelezen berichtdoor Clercq » 04 Dec 2015, 16:33

Dank voor je reactie!

Ik heb aan de hand van je bericht inmiddels ook wat meer info kunnen vinden. Ben erg benieuwd, ik heb nog niet eerder een vergelijkbare NAS whisky gedronken, maar de omschrijving klinkt veelbelovend!
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”