Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
johan wlochacz
Actief lid
Actief lid

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor johan wlochacz » 24 Nov 2015, 20:08

Het gaat voor mij om 1 fles, als ik commissie moet betalen en verzendkosten etc dan is het wellicht nauwelijks de moeite meer waard om hem te verkopen.

Je hebt helemaal gelijk. Duur is relatief. Ik zal wat specifieker zijn.Het gaat om een fles Chivas Regal van 25 jaar oud. De goedkoopste online winkel bied deze voor 190 euro aan. Op Whisky auction is het ook 190 als laagst betaalde prijs. Het is wel een blend van een distelery die massaal whisky's produceert. Er is denk ik wel markt voor, maar geen enorm grote markt.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 24 Nov 2015, 21:21

Ik zou zeggen drink hem op.

Het is niet een fles die erg in trek is bij ''verzamelaars".
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 24 Nov 2015, 23:53

tja.... ik heb um open staan. Dus je mag een sample kopen, dan kun je altijd bepalen of je de fles nog wilt verkopen of opdrinken.

Maar ik denk dat de winkelwaarde op een veiling niet gehaald gaat worden....
Gewoon omdat deze nog redelijk goed te verkrijgen is en niet zo heel erg gewild is als verzamelobject.

Maar aan de andere kant weet je het soms maar nooit!
0 x

johan wlochacz
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor johan wlochacz » 25 Nov 2015, 05:20

winkelwaarde verwacht ik er niet voor te halen. maar winkelwaarde min een paar 10tjes?
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 25 Nov 2015, 10:07

bij catawiki betaal je ook nog een % of 15 aan commissie
0 x

johan wlochacz
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor johan wlochacz » 25 Nov 2015, 10:41

defeatless schreef:bij catawiki betaal je ook nog een % of 15 aan commissie

Ja, daar ben ik inmiddels achter. Ik denk dat ik voor die ene fles zowieso niet via Catawiki doe. Ik probeer het eerst hier denk ik, en anders via whiskeybase, die rekenen maar 8% commissie geloof ik. Heren, dank voor jullie advies.

Op termijn ga ik wel even op dit forum snuffelen naar samplers, momenteel zit ik erg krap bij kas dus moet ik het even afslaan. :)
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 30 Nov 2015, 14:14

Dram The Man schreef:
Full-Proof schreef:Als veilingmeester whisky bij Catawiki, kan ik je verzekeren dat er op fakes wordt gecontroleerd.

Kan je dit eens toelichten hoe er gecontroleerd wordt op fakes?

Om nog maar eens deze oude koe uit de sloot te halen. Hoe is het mogelijk dat Full-Proof (veilingmeester bij Catawiki) hier nooit op gereageerd heeft?

Edit: ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd naar de veilingmeester.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 30 Nov 2015, 17:02

Dan ga je waarschijnlijk een antwoord krijgen van een andere medewerker van catawiki die gaat vertellen dat de veilingmeester het veel te druk heeft.
Als je al antwoord krijgt.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 30 Nov 2015, 19:07

Dat moeten ze zelf weten. Ik heb nu gezegd dat ik bezig ben met een blog post (wat waar is) over Catawiki in relatie tot whisky fakes en hun (gebrek aan) controle daarop. Daarom wil ik graag in detail van hen horen hoe ze op fakes controleren. Hoor en wederhoor heet zoiets :)
Laatst gewijzigd door thijs100 op 01 Dec 2015, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
6 x
Afbeelding | Afbeelding

easmits
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor easmits » 30 Nov 2015, 22:30

Hoi Thijs,

Leuk idee voor artikel! Ik vroeg me ook al tijden af hoe catawiki kan controleren op fakes aangezien ze alleen een bemiddelaar zijn en nooit de flessen zelf in handen krijgen. Daarbij zijn er ook veel kavels zonder duidelijke foto's waarop bijv. het vulniveau is te zien.
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 01 Dec 2015, 10:09

thijs100 schreef:Dat moeten ze zelf weten. Ik heb nu gezegd dat ik bezig ben met een blog post (wat waar is) over Catawiki in relatie tot whisky fakes en hun (gebrek aan) controle daarop. Daarom wil ik graag in detail van hen horen hoe ze op fakes controleren. Hoor en wederhoor heet zoiets :)

Misschien eens niet naar de veiling meester sturen maar naar catawiki zelf. Dit zal niet alleen met whisky zijn maar ook bijvoorbeeld kunst ofzo?
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 01 Dec 2015, 10:26

Had ik ook wel bedacht, maar de website van Catawiki biedt hele beperkte contactmogelijkheden. Je kan alleen hun klantenservice benaderen en ik verwacht dat als ik dat doe dat mijn mail op de grote hoop belandt.

De andere optie is het rechtstreeks benaderen van een veilingmeester. Ik denk dat de kans groter is dat hij de noodzaak inziet van reageren op mijn vraag, dan een random persoon bij de klantenservice. In mijn bericht naar de veilingmeester heb ik trouwens aangegeven dat hij niet per se zelf hoeft te reageren, het mag ook iemand anders van Catawiki zijn. Maar dat ik graag een reactie wil mag duidelijk zijn.

Daarnaast zijn er uiteraard andere manieren om de veilingmeester te bereiken. Op zijn website staat een mailadres. Via Facebook is een mogelijkheid. Maar ik wil hem benaderen in zijn hoedanigheid als Catawiki-medewerker. Dus daarom heb ik die opties niet gebruikt.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 01 Dec 2015, 11:14

thijs100 schreef:Had ik ook wel bedacht, maar de website van Catawiki biedt hele beperkte contactmogelijkheden. Je kan alleen hun klantenservice benaderen en ik verwacht dat als ik dat doe dat mijn mail op de grote hoop belandt.

De andere optie is het rechtstreeks benaderen van een veilingmeester. Ik denk dat de kans groter is dat hij de noodzaak inziet van reageren op mijn vraag, dan een random persoon bij de klantenservice. In mijn bericht naar de veilingmeester heb ik trouwens aangegeven dat hij niet per se zelf hoeft te reageren, het mag ook iemand anders van Catawiki zijn. Maar dat ik graag een reactie wil mag duidelijk zijn.

Daarnaast zijn er uiteraard andere manieren om de veilingmeester te bereiken. Op zijn website staat een mailadres. Via Facebook is een mogelijkheid. Maar ik wil hem benaderen in zijn hoedanigheid als Catawiki-medewerker. Dus daarom heb ik die opties niet gebruikt.

Er staat ook: "Wil je over ons schrijven? Neem dan contact op met René Schoenmakers." dit komt van de Catawiki site af

http://www.catawiki.nl/help/press

misschien heb je zo meer success
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 01 Dec 2015, 11:37

Thanks, dat heb ik over het hoofd gezien :goedgedaan
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 01 Dec 2015, 12:10

thijs100 schreef:Dat moeten ze zelf weten. Ik heb nu gezegd dat ik bezig ben met een blog post (wat waar is) over Catawiki in relatie tot whisky fakes en hun (gebrek aan) controle daarop. Daarom wil ik graag in detail van hen horen hoe ze op fakes controleren. Hoor en wederhoor heet zoiets :)

Puur uit nieuwsgierigheid hebben de andere veilingsites het wel goed geregeld?? gaat het over veilingsites in het algemeen of puur Catawiki.

Bij whiskybase gaat het ook rechtstreeks van consument naar consument toch?

Ik ben sowieso onbekend met andere veilingsites dan catawiki maar heb me onlangs wel ingeschreven bij whiskyauctions en just whisky auction.

Ik ben wel een nieuwsgierig naar je bevinden. Zoals bijvoorbeeld of er aantoonbaar fakes worden verkocht via catawiki. Hoe weten jullie dat het fakes zijn ed.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”