Hoeveel open flessen in je collectie ?
Re: Hoeveel open flessen in je collectie ?
Ik denk niet dat ik mijn antwoord dit leven nog ga aanpassen 
2 x
Voor zover ik weet maakt iedere aanpassing aan een poll de tot dan toe ingevulde antwoorden leeg. Ik zal nog even testen...
2 x
Matthijs, whiskynerd.
-
Irishoekman1603
- Actief lid

Heb inmiddels 11 flessen staan, waarvan 10 open. De dichte Glendronach gaat ook wel open dit weekend vrees ik. Te nieuwsgierig.
2 x
Nu ik net een fles leeg heb, moet ik mezelf ernstig inhouden niet een nieuwe fles open te trekken. Ik heb het aantal open flessen eindelijk weer onder de 20..
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Denk dat ik recent toch wel over de 100 ben gegaan.. voor het goede doel laten we maar zeggen. Voorlopig wel even de 'restjes' opmaken. Gelukkig is het bijna kerst! 
1 x
2 ∞ & →
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Ik zit inmiddels weer op 35 open flessen, nog even doordrinken en dan met de feestdagen een paar toppers open trekken 

0 x
Ik heb nu meer dan tweehonderdvijfenzeventig open flessen staan/liggen 
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

275 ? ? ? Dat is meer dan 15 x dan wat ik open heb staan ... 
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb slechts 17 flessen open staan, wat overeenkomt met ongeveer 16 % van mijn collectie. Ooit was het wel anders, maar mijn collectie is de laatste jaren danig gekrompen en veranderd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
zit nu op 47, met de nakende feestdagen moet ik opletten om weer niet overenthousiast boven de 50 uit te komen. Kom van 70, dat was echt te veel.
0 x
Ik heb de altijd neiging gehad om een nieuwe fles sowieso open te maken.
Maar ik heb mezelf (voorlopig) onder controle
.
Ik open een fles en drink hem leeg... Klaar.... Nieuwe fles aufmachen en hupsakee...
De reden is simpel. Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik een whisky ten volle begrijp als ik halverwege de fles ben. De smaken zijn vertrouwd, het karakter is verkend en gekend en daar haal ik mijn plezier uit.
Ook weet ik hoeveel druppels, lepeltjes of geen water ik kan toevoegen om die perfecte dram te halen.
Een ander voordeel is dat ik nu gerichter naar een fles op zoek ga. Ik weet beter wat ik wil enzo.
Dus hier staat dus nog maar 1 fles open en een 4-tal flessen staan in de wacht...
Waarom 5 flessen in totaal vraag je je misschien af... Wel... Ik wil mijn flessen zien staan en op de kast is er maar plaats voor 5
.
En ik dacht ook wat te sparen op deze manier maar helaas... Ik ben begonnen met een mini whisky flesjes collectie
Maar ik heb mezelf (voorlopig) onder controle
Ik open een fles en drink hem leeg... Klaar.... Nieuwe fles aufmachen en hupsakee...
De reden is simpel. Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik een whisky ten volle begrijp als ik halverwege de fles ben. De smaken zijn vertrouwd, het karakter is verkend en gekend en daar haal ik mijn plezier uit.
Ook weet ik hoeveel druppels, lepeltjes of geen water ik kan toevoegen om die perfecte dram te halen.
Een ander voordeel is dat ik nu gerichter naar een fles op zoek ga. Ik weet beter wat ik wil enzo.
Dus hier staat dus nog maar 1 fles open en een 4-tal flessen staan in de wacht...
Waarom 5 flessen in totaal vraag je je misschien af... Wel... Ik wil mijn flessen zien staan en op de kast is er maar plaats voor 5
En ik dacht ook wat te sparen op deze manier maar helaas... Ik ben begonnen met een mini whisky flesjes collectie
0 x
Ik het enorme aantal van....3, maar ja ben pas net begonnen 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”