HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting
HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting
Het zit er al weer op! Wat waren jou hoogte- en dieptepunten van deze VBT? Ook puntenlijstjes, opmerkingen en ander natafelen kan je in dit topic kwijt...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting
Matthijs en Bart weer enorm bedankt voor deze voortreffelijk georganiseerde en leerzame VBT.
Ik mag dan niet altijd meedoen aan de discussies ik verslind wel alle posts en reacties en vind het jammer dat de VBT al weer voorbij is.
BTW
Kan ik me al inschrijven voor VBT-8 ?
Ik mag dan niet altijd meedoen aan de discussies ik verslind wel alle posts en reacties en vind het jammer dat de VBT al weer voorbij is.
BTW
Kan ik me al inschrijven voor VBT-8 ?
0 x
Dank je wel, Matthijs en Bart, voor een zeer geslaagde VBT! Ik heb kennisgemaakt met whisky's die ik niet snel zelf zou kopen, en ik heb weer beter geleerd verschillende smaken te onderscheiden. 
0 x
- defeatless
- Moderator

Matthijs en Bart, Hartelijk bedankt voor deze VBT!
Fijn dat jullie dit toch elke keer weer doen voor ons! Hopelijk volgt er dit voorjaar weer een!
Het is wat mij betreft één van de leukste manieren van proeven, maar ook de pijnlijkste als je ziet hoeveel mijl ik er geregeld vanaf zat.....
.
Fijn dat jullie dit toch elke keer weer doen voor ons! Hopelijk volgt er dit voorjaar weer een!
Het is wat mij betreft één van de leukste manieren van proeven, maar ook de pijnlijkste als je ziet hoeveel mijl ik er geregeld vanaf zat.....
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Matthijs en Bart, het was weer een geweldige Blind tasting. Mijn complimenten voor de samenstelling
Kijk nu al uit naar editie 8 
Kijk nu al uit naar editie 8 
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Was me een waar genoegen heren, hartelijk bedankt voor het organiseren. En voor VBT8 ga ik eens proberen om meteen in de basisopstelling te staan, i.p.v. steeds van de reservebank af te komen
Wat betreft VBT7
Op sample 1 na eigenlijk allemaal wel goed te pruimen. Toppers waren de Littlemill, Amrut, Teeling & Lappie.
Wat betreft VBT7
Op sample 1 na eigenlijk allemaal wel goed te pruimen. Toppers waren de Littlemill, Amrut, Teeling & Lappie.

0 x
2 ∞ & →
voor de organisatie! Vond het super en hoop volgend jaar weer het geluk te hebben mee te kunnen doen. Heb er veel van geleerd en met name geleerd dat ik veel meer samples moet gaan proeven ipv flessen kopen
#1 met stip de Littlemill 25yo HB
#2 de Teeling vanwege zijn prijs/kwali
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

RvdB schreef::respect voor de organisatie! Vond het super en hoop volgend jaar weer het geluk te hebben mee te kunnen doen. Heb er veel van geleerd en met name geleerd dat ik veel meer samples moet gaan proeven ipv flessen kopen![]()
#1 met stip de Littlemill 25yo HB
#2 de Teeling vanwege zijn prijs/kwali
Je weet waar ze te krijgen zijn..

1 x
2 ∞ & →
De organiserende heren bedank ik voor deze vbt. Ik vond het ontzettend leuk om mee te doen. Het blind proeven is al een ervaring op zich. Daarna ook nog mijn tasting notes delen vind ik al helemaal bijzonder.
Het enige waar ik wat moeite mee had, is het praten over de samples op het forum. Ten eerste ben ik niet zo een ervaren forum gebruiker. Ten tweede vind ik het heel moeilijk om te begrijpen waar ik het wel en niet over mag hebben en wanneer precies. Het forum is wat dat betreft vaak nog wat ondoorzichtig voor mij. Al met al vond ik het een super leuke ervaring. Nogmaals bedankt. Ook alle andere forumleden die meegedaan hebben bedankt. Erg leuk allemaal.
Toppers voor mij: De Littlemil en de Teeling. De Teeling gaat er zeker komen. Een Littlemil in de toekomst denk ik ook wel. Eerst even sparen en mezelf afvragen of ik zoveel voor een fles wil betalen.
Het enige waar ik wat moeite mee had, is het praten over de samples op het forum. Ten eerste ben ik niet zo een ervaren forum gebruiker. Ten tweede vind ik het heel moeilijk om te begrijpen waar ik het wel en niet over mag hebben en wanneer precies. Het forum is wat dat betreft vaak nog wat ondoorzichtig voor mij. Al met al vond ik het een super leuke ervaring. Nogmaals bedankt. Ook alle andere forumleden die meegedaan hebben bedankt. Erg leuk allemaal.
Toppers voor mij: De Littlemil en de Teeling. De Teeling gaat er zeker komen. Een Littlemil in de toekomst denk ik ook wel. Eerst even sparen en mezelf afvragen of ik zoveel voor een fles wil betalen.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Heb weer genoten van de samples. 5 en 6 als absolute toppers. De ontknoping van de Littlemill die ik dus in hetzelfde pakketje 2x heb gehad zal ik niet snel meer vergeten en ik herhaal maar weer wat ik 6 weken geleden zei over die whisky. Ik hoop echt dat ik morgen ineens een paar briefjes op straat vind of dat iemand nog een Octomore van mij wil kopen, want dan schaf ik hem meteen aan. Bourbon Littlemills behoorden al tot mijn favoriete whiskies (altijd weer die gesloten distilleries verdomme!), maar moet nu bekennen dat de spirit die ze daar produceerden blijkbaar elk vat kan hebben. Eeuwig zonde dat dit niet meer geproduceerd wordt 
Trouwens ook nog complimenten voor de foto's van de flessen!
Trouwens ook nog complimenten voor de foto's van de flessen!
1 x
Het was weer een mooie blinde line-up. Voor mij zaten er geen missers tussen.
Erg lastig dat ik maar twee drams mag aanvinken. Een vinkje is alvast duidelijk: de Littlemill. Maar dat zal niemand die mijn posts hier een beetje volgt verbazen. Het tweede vinkje vond ik erg lastig. Zowel de Campbeltown Classic als de Laphroaig gingen er bij mij erg goed in en na herproeven steeg de Laphroaig 1 puntje en daalde de Campbeltown 1 puntje waardoor ze gelijk eindigden. Dan vraag ik mijzelf gewoon af welke van die twee ik zou kopen als ik 1 van beiden kon kopen en dus gaat mijn tweede vinkje naar de Laphroaig.
Heren, bedankt voor de organisatie, het was weer dik prima in orde.
Ik ben erg benieuwd wat er bij de volgende VBT gaat gebeuren.
Erg lastig dat ik maar twee drams mag aanvinken. Een vinkje is alvast duidelijk: de Littlemill. Maar dat zal niemand die mijn posts hier een beetje volgt verbazen. Het tweede vinkje vond ik erg lastig. Zowel de Campbeltown Classic als de Laphroaig gingen er bij mij erg goed in en na herproeven steeg de Laphroaig 1 puntje en daalde de Campbeltown 1 puntje waardoor ze gelijk eindigden. Dan vraag ik mijzelf gewoon af welke van die twee ik zou kopen als ik 1 van beiden kon kopen en dus gaat mijn tweede vinkje naar de Laphroaig.
Heren, bedankt voor de organisatie, het was weer dik prima in orde.
Ik ben erg benieuwd wat er bij de volgende VBT gaat gebeuren.
1 x
Ik vind het altijd super leuk en leerzaam om zo blind te proeven.
Maar voor mij zat er maar 1 whisky in die ik echt lekker vind en die vond ik in het vbt (door omstandigheden
) niet echt heel goed.
Voor de rest waren het allemaal middle of the road whisky's die ik niet echt aan zou schaffen.
Dat was vorig jaar wel anders zoals sommige misschien nog wel weten.
Het Open minded verhaal heb ik ook niet echt terug kunnen vinden.
Wel dingen die je niet makkelijk meer vind omdat ze oud of niet te krijgen zijn. Maar je hoeft er nou niet perse een open mind voor te hebben. In de vorige editie zaten ook whisky's uit Japan en Taiwan.
Nou is het ook maar een titel maar ik had me er iets anders bij voorgesteld. (Gelukkig was het niet wat ik dacht Matti)
Maar al met al ben ik weer positief en sta ik de volgende editie weer als eerste in de rij. Het waren dan wel niet allemaal de beste whisky's maar ook geen alledaagse waarvan je vaak de kans hebt om te proeven en dat vind ik ook erg veel waard.
Bedankt voor de goede organisatie en de bloed zweet en tranen
om de whisky te selecteren.
Maar voor mij zat er maar 1 whisky in die ik echt lekker vind en die vond ik in het vbt (door omstandigheden
) niet echt heel goed.Voor de rest waren het allemaal middle of the road whisky's die ik niet echt aan zou schaffen.
Dat was vorig jaar wel anders zoals sommige misschien nog wel weten.
Het Open minded verhaal heb ik ook niet echt terug kunnen vinden.
Wel dingen die je niet makkelijk meer vind omdat ze oud of niet te krijgen zijn. Maar je hoeft er nou niet perse een open mind voor te hebben. In de vorige editie zaten ook whisky's uit Japan en Taiwan.
Nou is het ook maar een titel maar ik had me er iets anders bij voorgesteld. (Gelukkig was het niet wat ik dacht Matti)
Maar al met al ben ik weer positief en sta ik de volgende editie weer als eerste in de rij. Het waren dan wel niet allemaal de beste whisky's maar ook geen alledaagse waarvan je vaak de kans hebt om te proeven en dat vind ik ook erg veel waard.
Bedankt voor de goede organisatie en de bloed zweet en tranen
om de whisky te selecteren.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Heb het al aangegeven, maar sjappo voor Matthijs en Bart voor de selectie van de flessen en het monnikenwerk om een goede 250 sample flesjes te voorzien van label, inhoud en de hele bups verzenden!
Buiten dat handwerk, mooie selectie van drams die de meesten van ons normaal gezien niet zouden kopen. Uitgezonderd de laatste dan.
Eye opener voor mij: nooit, maar dan ook nooit meer een whisky beoordelen als neus en keel niet vrij zijn van ellende!
Voor VBT8 ben ik weer van de partij!
Buiten dat handwerk, mooie selectie van drams die de meesten van ons normaal gezien niet zouden kopen. Uitgezonderd de laatste dan.
Eye opener voor mij: nooit, maar dan ook nooit meer een whisky beoordelen als neus en keel niet vrij zijn van ellende!
Voor VBT8 ben ik weer van de partij!
2 x
Mooie en leerzame ervaring 
Volgende vbt zeker weer van de partij!

Volgende vbt zeker weer van de partij!
- Bijlagen
-
- image-2015-11-18.jpg (200.43 KiB) 3633 keer bekeken
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”