HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)
Re: HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)
Tip: tja, voel me wat verward. Nu 10 minuten in het glas... Wat een kanon! Kijk, dit zet je op Lindores en het verbleekt zelfs geen klein beetje bij al die andere drams!
1 x
- Erik Elixir
- Senior

Harrie schreef:WhiskyclubSpakenburg schreef: maar ik zal er nooit een fles van kopen. Helemaal niet voor deze prijs...
Huh? Info over de prijs?
Schrijf mijn note vanuit een gedachte. Journalistieke vrijheid
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Wat Verward. Little Mill. Klap van de molen gehad Bart? 

1 x
2 ∞ & →
- defeatless
- Moderator

ok we gaan even heel ver zoeken.....
Lindores: https://en.wikipedia.org/wiki/Lindores
Dus dat kasteel is van MacDuff
Macduff distillery is beter bekend onder de naam Glen Deveron. En laten die nu net naast de gebruikelijke 10 yo ook een tweetal nieuwe expressies hebben: http://www.bacardilimited.com/news/339
En omdat Bacardi de vorige keer ook sponsorde ga ik heel open minded zeggen: De nieuwe 16 yo!
Lindores: https://en.wikipedia.org/wiki/Lindores
Dus dat kasteel is van MacDuff
Macduff distillery is beter bekend onder de naam Glen Deveron. En laten die nu net naast de gebruikelijke 10 yo ook een tweetal nieuwe expressies hebben: http://www.bacardilimited.com/news/339
En omdat Bacardi de vorige keer ook sponsorde ga ik heel open minded zeggen: De nieuwe 16 yo!
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Kay schreef:
Absoluut! Dit is geen slechte whisky hoor, helemaal niet, maar ik vind hem niet echt goed in balans. De meeste Littlemills die de laatste tijd zijn uitgekomen, scoor ik toch wel een paar punten hoger.
Eens. Heb toch (buiten mededinging) wat geproefd en wat in de neus al waarneembaar is komt ook in de smaak terug: echt te granig voor een Littlemill. De meest teleurstellende LM die ik ken (de 1990 24 yo AC) heb ik er naast gezet en ze hebben wel iets van elkaar weg. Alleen, dat granige van dit sample, dat drukt er voor mij wel heel erg door. En droog, erg droog. Dat heeft de 1990 AC zeker niet.
Note: deze LM is niet slecht maar voor de prijs is er veel beter te koop: de 1988 en 1990 HB's bijvoorbeeld.
De neus is veruit het beste.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

defeatless schreef:ok we gaan even heel ver zoeken.....
Waarom ver, en niet in België?
http://www.lindores.be/

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- defeatless
- Moderator

edwinedje schreef:defeatless schreef:ok we gaan even heel ver zoeken.....
Waarom ver, en niet in België?
http://www.lindores.be/
Klopt die had ik ook gevonden, maar ik dacht laat ik maar eens open minded houden. Had nog nooit van een Lindores bij Fife gehoord.....
0 x
- Erik Elixir
- Senior

Peter87 schreef:Harrie schreef:WhiskyclubSpakenburg schreef: maar ik zal er nooit een fles van kopen. Helemaal niet voor deze prijs...
Huh? Info over de prijs?
Misschien heeft hij gerekend hoeveel geld er nog over was?
Wie begint er over rekenen, zeker een Hollander
Enkele weken geleden sample 3 t/m 6 geproeft en de notes toen ook ingestuurd dus dan is rekenen wel heel moeilijk. Zelfs voor een boekhouder

0 x
Ik ben nu bijna benieuwder naar jouw onthulling over hoe je de prijs hebt ingeschat dan naar de onthulling van de sample 
0 x
...zit met z'n bammetje in de hand te wachten op Matti's 12:00 hint
...
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Harrie schreef:Ik ben nu bijna benieuwder naar jouw onthulling over hoe je de prijs hebt ingeschat dan naar de onthulling van de sample
Ik heb dat ooit bij de 2e of de 3e VBT ook gedaan trouwens. Berekend hoeveel de flessen van 1 t/m 5 gekost hebben (sponsor flessen niet meerekenen uiteraard). Schatting van de kosten voor flesjes en verzendkosten totaal (die van de organisatoren en een reserve niet meerekenen) en je weet ook hoeveel er ingelegd is door iedereen. Vervolgens het verschil in geld delen door 3 (als het flessen van 70cl zijn) of 4 (bij 50cl flessen) en je weet de prijs per fles ongeveer van de laatste
0 x
- Erik Elixir
- Senior

Harrie schreef:Ik ben nu bijna benieuwder naar jouw onthulling over hoe je de prijs hebt ingeschat dan naar de onthulling van de sample
Nogmaals alle notes op 24/10 (!) al verzonden.
Ik ga er vanuit dat het een kleine molen is in mijn note. Dus reken op snel € 100,- - 150,- per fles.
Erg mooi complexe whisky waar ik de kwaliteit van inzie maar niet helemaal mijn kopje thee.
Dit was overigens de eerste whisky op de betreffende avond proeven met Willem.
0 x
- Erik Elixir
- Senior

Soundwave schreef:Harrie schreef:Ik ben nu bijna benieuwder naar jouw onthulling over hoe je de prijs hebt ingeschat dan naar de onthulling van de sample
Ik heb dat ooit bij de 2e of de 3e VBT ook gedaan trouwens. Berekend hoeveel de flessen van 1 t/m 5 gekost hebben (sponsor flessen niet meerekenen uiteraard). Schatting van de kosten voor flesjes en verzendkosten totaal (die van de organisatoren en een reserve niet meerekenen) en je weet ook hoeveel er ingelegd is door iedereen. Vervolgens het verschil in geld delen door 3 (als het flessen van 70cl zijn) of 4 (bij 50cl flessen) en je weet de prijs per fles ongeveer van de laatsteAlhoewel ik denk dat we misschien wel met 4x70cl 5x50cl te maken hebben hier...
Klopte je berekening destijds?
Lunch hint

Laatst gewijzigd door Erik Elixir op 17 Nov 2015, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

WhiskyclubSpakenburg schreef:Soundwave schreef:Harrie schreef:Ik ben nu bijna benieuwder naar jouw onthulling over hoe je de prijs hebt ingeschat dan naar de onthulling van de sample
Ik heb dat ooit bij de 2e of de 3e VBT ook gedaan trouwens. Berekend hoeveel de flessen van 1 t/m 5 gekost hebben (sponsor flessen niet meerekenen uiteraard). Schatting van de kosten voor flesjes en verzendkosten totaal (die van de organisatoren en een reserve niet meerekenen) en je weet ook hoeveel er ingelegd is door iedereen. Vervolgens het verschil in geld delen door 3 (als het flessen van 70cl zijn) of 4 (bij 50cl flessen) en je weet de prijs per fles ongeveer van de laatsteAlhoewel ik denk dat we misschien wel met 4x70cl 5x50cl te maken hebben hier...
Kloptje je berekenen destijds?
Lunch hint
Ik zat aardig in de buurt, maar de onzekerheidsfactor van de al dan niet doorberekende kosten van al het materiaal was wel vrij groot. Heb in ieder geval daarna niet meer de behoefte gehad om het nog een keer te doen haha.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”