Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Maar weer 's een dram ingeschonken, werd weer s tijd: Glengoyne 10yo
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Aberlour A'bunadh batch 27. Een klein sample van René. De eerste indruk is die van overweldigende sherry en het hoge alcoholpercentage. Ik heb er onmiddellijk wat water bij gedaan, maar dan nog blijft de sherry nadrukkelijk aanwezig. Lekker, maar een beetje 'over the top' voor mij. Er zit wat teveel sherry in naar mijn smaak. Ik denk niet dat ik zo'n hele fles zou aankopen. Toch van harte bedankt voor het sample, vriend! 

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- WillyWhisky
- Nieuwkomer

Een 29 jarige Lochside van The Whisky agency. Alcohol 54%. Gedistileerd in 1981 en gebotteld in 2010. Zoals een goed Lochside veel citrus, maar ook tonen van perzik en abrikoos. Een mooie, frisse en lange afdronk. Voor een mij een echte aanrader. Ik kon alleen nog een 10cc sample bestellen, maar als iemand nog een flesje weet te staan, dan hoor ik dat graag, want ik vind het een aanrader!!! Hij staat bij mij in mijn top 10 van 2010.
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

WillyWhisky schreef:Een 29 jarige Lochside van The Whisky agency. Alcohol 54%. Gedistileerd in 1981 en gebotteld in 2010. Zoals een goed Lochside veel citrus, maar ook tonen van perzik en abrikoos. Een mooie, frisse en lange afdronk. Voor een mij een echte aanrader. Ik kon alleen nog een 10cc sample bestellen, maar als iemand nog een flesje weet te staan, dan hoor ik dat graag, want ik vind het een aanrader!!! Hij staat bij mij in mijn top 10 van 2010.
Zelf drink ik nu een glaasje Glenmorangie Sonnalta PX.
De 29e jarige Lochside ( Blackadder bottleling ) staat op de website van de Whiskykoning; kost wel € 189,- ..
Lochside 1981 26 55,8 0,7 BA RC 189,00
0 x
MoreBowmore schreef:.....
Zelf drink ik nu een glaasje Glenmorangie Sonnalta PX.![]()
De 29e jarige Lochside ( Blackadder bottleling ) staat op de website van de Whiskykoning; kost wel € 189,- ..
Lochside 1981 26 55,8 0,7 BA RC 189,00
Tja, als je iets erg graag wilt hebben, dan kost dat over 't algemeen iets......(meer?)
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Een klein drammetje Brora 27yo Duncan Taylor.
0 x
Gisteravond was het een kleine Glenmorangie avond: de 10yo en de Quinta Ruban. Mooi spul... m'n 10yo is bijna leeg...
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Na de Brora heb ik mezelf nog een Corryvreckan ingeschonken. En eerlijk gezegd viel die redelijk tegen.
Het is de allereerste keer dat ik zoiets zeg over een Ardbeg. Het was net of ik een asbak leegdronk. Ik heb verschrikkelijk veel sigarettenrook en as geproefd. In ieder geval meer dan me lief is. Misschien is het omdat de fles al lang open staat, maar als ik dit blijf proeven gaat deze uit mijn collectie.
0 x
Ardbeg Corryvreckan
Ai, als jij dit vindt dan hoef ik al helemaal niet in de buurt van zo'n geopende fles te komen. Goed om te weten.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
johan brugge schreef:Na de Brora heb ik mezelf nog een Corryvreckan ingeschonken. En eerlijk gezegd viel die redelijk tegen.Het is de allereerste keer dat ik zoiets zeg over een Ardbeg. Het was net of ik een asbak leegdronk. Ik heb verschrikkelijk veel sigarettenrook en as geproefd. In ieder geval meer dan me lief is. Misschien is het omdat de fles al lang open staat, maar als ik dit blijf proeven gaat deze uit mijn collectie.
Is het de "committee" of de "nieuwe", Johan?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Het gaat hier om de 'General Release'.
0 x
johan brugge schreef:Het gaat hier om de 'General Release'.
De "2009" dus. Ik heb pas weer 'n zeer royale Beist bij iemand geproefd(de mijne is nagenoeg leeg, maar zal de fles nooit weggooien!) en hoewel ik 'n groot peat-aanhanger ben én zal blijven, vond ik de ANB lekkerder, completer! Er zit bij mij dus 'n nieuwe ANB aan te komen, maar m'n kwartaal-bijlage is bijna foetsie

0 x
Finlaggan
Ik heb 2 Finlaggans naast elkaar staan:
Later de 'uitslag'
- The Original Peaty 40%
- Old Reserve 40% (Thanks, Bram!)
Later de 'uitslag'
0 x
Phewww.. eindelijk weekend
met een Glendronach 12 sherry voor previ brescia.
met een Glendronach 12 sherry voor previ brescia.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
p_froes schreef:Phewww.. eindelijk weekendmet een Glendronach 12 sherry voor previ brescia.
Previ Brescia moest ik even opzoeken. Is dat een opkoper, importeur, IB die OB laat bottelen ?
Serge scored de "early-mid 1980’s" versie wel heel hoog
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”