Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Leon Zonneveld
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Springbank Jazz Edition gebotteld !

Ongelezen berichtdoor Leon Zonneveld » 05 Okt 2010, 13:33

Heb ze inderdaad ook binnen. Netjes op tijd en mooie prijs voor een CS. Ziet er gelikt uit, vanavond eens even kijken of Hans een mooi vat heeft uitgezocht.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 05 Okt 2010, 19:18

Leon Zonneveld schreef:Heb ze inderdaad ook binnen. Netjes op tijd en mooie prijs voor een CS. Ziet er gelikt uit, vanavond eens even kijken of Hans een mooi vat heeft uitgezocht.

Hey, wat leuk jou hier te zien, Leon :duimop Welkom en ik hoop nog veel van je te horen, op dit gezellige forum! :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

saintjimmy
Senior
Senior

Re: Springbank Claret Wood

Ongelezen berichtdoor saintjimmy » 09 Okt 2010, 16:33

Ik heb vandaag deze Springbank Claret Wood toch maar aangeschaft.
Ik laat jullie binnenkort wel eens weten hoe hij smaakt.
Trek nu eerst de Balvenie Signature open
:Proost
0 x
Afbeelding

Rogier
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rogier » 14 Okt 2010, 21:57

Ik heb al een aantal drams de afgelopen dagen op, maar vanavond heb ik even de tijd genomen om mijn tasting notes op te schrijven en hier neer te zetten. Kleine disclaimer: ik ben een volledig amateur genieter, lees wel heel graag tasting notes maar maak ze zelf niet vaak, maar de Jazz vind ik te leuk om het niet te delen:

Springbank Jazz edition, 14 YO, 56% cask strenght, geen kleurtoevoeging en geen chill-filtration (koudfilter). Geselecteerd door Hans Offringa.

Zie mijn notitie: Springbank Jazz edition, 14 YO, 56% CS

Persoonlijk vind ik deze Springbank een heel erg opzichzelf staande smaak, maar wel zeer typisch Springbank, in deze combinatie van mij als Springbank liefhebber een groot compliment. Ik ben blij dat ik er een paar van heb staan, deze wil ik voorlopig kunnen blijven proeven! :duimop

Hans, je boek Whisky & Jazz is prachtig, ik ben het met plezier aan het lezen. De foto's zijn erg mooi en geven het boek veel sfeer. Sommige foto's met subtiele humor, erg leuk (zoals de laatste foto) Complimenten!
Laatst gewijzigd door Piet op 21 Okt 2010, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijzing naar notitie.
0 x
Groet,
Rogier

Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 15 Okt 2010, 11:19

Beste Rogier,
Dank voor je lovende woorden voor zowel whisky als jazz. Kiezen is niet altijd gemakkelijk maar de combi Springbank/Parker had ik al heel gauw te pakken. Wanneer je dan een sample als deze Springbank opgestuurd krijgt,
kun je eigenlijk geen nee zeggen. Gelukkig dacht importeur Fourcroy daar ook zo over.
We zijn met een vervolg bezig ...

Met muzikale whiskygroet,
Hans
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 16 Okt 2010, 10:07

Heb best even zitten twijfelen of ik deze zou aanschaffen, maar naar aanleiding van de tasting note van Rogier toch maar besloten hem aan te schaffen. Ben er erg benieuwd naar, maar de fles zal nog even dicht moeten blijven helaas. Rogier in ieder geval bedankt voor je notitie, ben benieuwd als ik hem als beginner ga proeven een aantal zaken die jij proefde er ook uit kan halen. Is voor mij nog steeds het moeilijke om goed te beschrijven wat ik nu proef, naast de standaard zaken als lekker, zoet etc.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 16 Okt 2010, 10:14

Toch ook maar een flesje opengetrokken om de mensen te laten proeven... erg smaakvol ding Hans! Mijn complimenten! Voor degene die een fles te duur vinden, zonder dat ze weten hoe hij smaakt, is hij in de winkel te proeven, of een sample van 6 CL op de site te bestellen...

Jack
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 16 Okt 2010, 11:22

Klasse Jack!
In overleg met Fourcroy heb ik geprobeerd om de whisky niet te duur te laten worden. Dat is dacht ik wel gelukt. CS 14 Y voor 59,95 is niet gek. Jij bedient nu ook de mensen die dat toch nog te veel vinden.

Slainte,
Hans

PS Erg leuk artikel in de WP
0 x

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 16 Okt 2010, 11:30

Zeker een nette prijs! En is het ook zeker waard... maar ik kan me ook voorstellen dat mensen eerst iets willen proeven voordat ze een fles aanschaffen, en daarom samplen we een aantal releases... en dat werkt!

Ik heb de Whiskypassion nog niet gezien... maar wel een proefje natuurlijk.. is er leuk geschreven inderdaad! En vanaf volgende week krijgen de klanten een Whiskypassion mee indien men 2 flessen besteld uit het assortiment ;-)

Jack
0 x

Rogier
Actief lid
Actief lid

Re: Springbank 10yo Proof

Ongelezen berichtdoor Rogier » 16 Okt 2010, 12:54

Het is een maandje of anderhalf later maar het is me gelukt om (eindelijk) een aantal exemplaren van exact deze editie te kopen: (nog even een mooi fotootje voor de duidelijkheid ;) )
Afbeelding

Het is me opgevallen dat veel aanbieders via de verschillende kanalen de foto's van de 100 proof met de 3 verschillende edities door elkaar halen, c.q. niet eens wisten (bewust of onbewust) dat er meerdere edities waren. Ergens kan ik het begrijpen dat je als whisky aanbieder niet alle honderden (duizenden) verschillende flessen/jaargangen kunt weten.

Anyway ze zijn binnen :bigsmile en ik ga em morgenavond opentrekken (vanavond een wijnavondje met vrienden) en kijken of deze zo mooi is als dat Serge Valentin van Whiskyfun met 90 toegekende punten dat vindt.

Alle mensen die participeerden in deze thread zeer bedankt voor het meedenken iig! Ik kom nog hierop terug ;)
0 x
Groet,
Rogier

Afbeelding

tonc
Actief lid
Actief lid

Re: Springbank 10yo Proof

Ongelezen berichtdoor tonc » 16 Okt 2010, 13:09

Mooi! Laat zeker weten hoe jij hem ervaart!
0 x
"Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? At a french maids finishing school? At three o'clock in the morning? With my reputation? Bingo!"
Afbeelding

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 19 Okt 2010, 14:41

Rogier schreef:...
Persoonlijk vind ik deze Springbank een heel erg opzichzelf staande smaak, maar wel zeer typisch Springbank, in deze combinatie van mij als Springbank liefhebber een groot compliment. Ik ben blij dat ik er een paar van heb staan, deze wil ik voorlopig kunnen blijven proeven! :duimop

Ik kan me grotendeels wel vinden in deze smaaknotitie, prima gedaan! :duimop

De whisky zelf kan me ook zeer bekoren en langs deze weg nog dank aan Hans voor het signeren van 2 van mijn flessen van deze editie tijdens Whisky en Rum aan Zee in IJmuiden.

Aangezien ik geen jazz-liefhebber ben zal ik de link tussen deze whisky en die muziekstijl waarschijnlijk nooit kunnen leggen, maar daar maal ik niet om. Ben zeer tevreden met mijn flessen Springbank Jazz Edition... :yes
0 x

Topvoerder
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Topvoerder » 19 Okt 2010, 17:04

MadMaster schreef:
Rogier schreef:
Aangezien ik geen jazz-liefhebber ben zal ik de link tussen deze whisky en die muziekstijl waarschijnlijk nooit kunnen leggen, maar daar maal ik niet om. Ben zeer tevreden met mijn flessen Springbank Jazz Edition... :yes

Het wordt inderdaad tijd voor een goede Metal-whisky... :bigsmile
0 x
And now for something completely different...

Afbeelding

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 20 Okt 2010, 11:51

Topvoerder schreef:
Het wordt inderdaad tijd voor een goede Metal-whisky... :bigsmile

Ik daag MacOffringa bij deze daarvoor uit...

De namen Ardbeg AC/DC, de Strathisla Slayer, de Macallan Metallica of de Kilchoman Kiss doe ik bij deze gratis als suggestie ter hand... ;)
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 20 Okt 2010, 13:12

MadMaster, je bent een genius.
Maar je moet nog even wachten, want eerst komt de Blues aan de beurt. Let de komende maanden maar op!

:goedgedaan
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”