HWF VBT-7: Sample 3 (20 t/m 26 oktober)
Re: HWF VBT-7: Sample 3 (20 t/m 26 oktober)
De panelproefnotities zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.
Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.
De panelproefnotities zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.
Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik zie behoorlijk wat erg specifieke gokjes, leuk!
Omdat bijna iedereen het in ieder geval over de turf en rook wel eens was heb ik ook maar even een wordcloud zonder die termen gemaakt zodat de rest leesbaar wordt
En nu zelf een glaasje...
Omdat bijna iedereen het in ieder geval over de turf en rook wel eens was heb ik ook maar even een wordcloud zonder die termen gemaakt zodat de rest leesbaar wordt
En nu zelf een glaasje...
2 x
Matthijs, whiskynerd.
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Was nog op zoek of iemand aan Longrow had gedacht. Tomh de enige toch? Kwam bij mij nog wel in mij op na het inzenden. Ardbeg Perpetuum, leuk zoveel specifieke gokjes, maar open-minded? Is hier sprake van PB verkeer geweest of is dit puur toeval? 
2 x
Nee, geen moment aan een Longrow gedacht. De Perpetuum wel, maar die had ik niet open staan om te vergelijken en op de Corryvreckan lijkt dit totaal niet.
0 x
Hmm, ik ben eens benieuwd of dit al dan niet de Perpetuum is. Hij is niet slecht, maar zou hem eerder in de €50-70 range plaatsen.
0 x
Dit kan haast geen Longrow zijn. Dat is toch een ander soort rook. Dit was echt die medicinale olieachtige rook. Typisch islay. Vandaar de vele gokjes naar de perpetuum. Wat lache ze dat zóvelen aan specifiek die fles dachten.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Longrow is bij mij ook niet boven komen borrelen..., Perpetuum wel, maar die kon ik er niet naastzetten. De Corry en Oogie zijn compleet andere drams, ik vond er niet echt een Ardbeg profiel in te herkennen.
Wat me wel heel erg opviel is dat ie me de 2e keer (nog) veel minder beviel als de 1e keer, zat een week tussen met dus helft lucht in flesje. Ik weet van bijvoorbeeld de Uigeadail dat deze behoorlijk veranderd naarmate deze staat, wat heet, zelf in je glas.
Mocht het de Perpetuum zijn dan weet ik in ieder geval wat ik NIET ga kopen..., vond 'm absoluut niet goed.
Wat me wel heel erg opviel is dat ie me de 2e keer (nog) veel minder beviel als de 1e keer, zat een week tussen met dus helft lucht in flesje. Ik weet van bijvoorbeeld de Uigeadail dat deze behoorlijk veranderd naarmate deze staat, wat heet, zelf in je glas.
Mocht het de Perpetuum zijn dan weet ik in ieder geval wat ik NIET ga kopen..., vond 'm absoluut niet goed.
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Ik heb hem naast de gewone Perpetuum gezet - ook al leken ze 95% op elkaar, het was hem niet. Hij was iets voller, ronder. Daarom voor de Distillery Release gegaan. Vond het spul teveel op elkaar lijken qua karakter dat het mij totaal zou verbazen als het geen APDR zou zijn. En eigenlijk hoop ik dus op een top surpise 

0 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Ik heb hem naast de gewone Perpetuum gezet - ook al leken ze 95% op elkaar, het was hem niet. Hij was iets voller, ronder. Daarom voor de Distillery Release gegaan. Vond het spul teveel op elkaar lijken qua karakter dat het mij totaal zou verbazen als het geen APDR zou zijn. En eigenlijk hoop ik dus op een top surpise
Misschien dat jouw Perpetuum alweer even open staat en daarom wat veranderd is? Die eigenschap hebben turfwhiskies nogal
Ik vond 'm zelf behoorlijk subtiel geturfd en fruitig ruiken. Opvallend dat er dan ook mensen zijn die het net een asbak vonden.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ohja, ik vind de Perpetuum trouwens perfect passen binnen het thema. Er is zoveel gezegd en geschreven over deze whisky, dat het onmogelijk is om hem met een open mind te proeven. Tenzij je 'm blind proeft natuurlijk 
1 x
Heb hem nu weer in het glas zitten. Ik vind hem inderdaad vooral heel zoet en fruitig, met de rook ernaast in plaats van erover. Veel citroen, grapefruit, druiven naast de zilte turf.
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Heb ik nou over m'n notes heen gelezen mathijs?
Edtit: staat ook niet bij mn verzonden berichten
Edtit: staat ook niet bij mn verzonden berichten

Laatst gewijzigd door Nino op 26 Okt 2015, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

thijs100 schreef:Misschien dat jouw Perpetuum alweer even open staat en daarom wat veranderd is? Die eigenschap hebben turfwhiskies nogal
Ik vond 'm zelf behoorlijk subtiel geturfd en fruitig ruiken. Opvallend dat er dan ook mensen zijn die het net een asbak vonden.
Dat zou nog goed kunnen, mijne staat alweer wat maandjes open. Ik zou het leuk vinden als open-mind-sample; hij wordt mij iets te gemakkelijk afgeschreven. "Kom maar op criticasters!"

1 x
2 ∞ & →
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”