Oogadal schreef:Tsja Klaas, wat moet ik er nou mee? Je klikt zelfs al bij je eigen posts op de 'vind ik leuk" knop...
Je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat als je gaat posten wat je in je collectie hebt (daar kun je ook Whiskybase voor gebruiken) en ook nog de aantallen er bij gaat zetten dat je van mede forummers reacties gaat krijgen wat je kwijt wilt en wat je er voor wilt hebben. Dat de 25 posts regel er is had je kunnen weten, dat staat in het "lees eerst dit' topic. Maar goed, dat je daar overheen leest kan ik me nog voorstellen.
Wat betreft de les lezen en beginnende forummers, dat is iets wat niet zo is bedoeld, maar ik krijg de indruk aan je enigzins cynische ondertoon dat je dat eigenlijk zelf ook niet zo ziet. Ik doe een ruwe gok naar je achtergrond en dan zie ik iets van leraar...?
En ik maak me zeker niet druk over waar iemand wel of niet zijn geld insteekt, ik verbaas me er alleen over dat iemand zonder kennis van zaken best lukraak dure flessen gaat kopen zonder dat hij of zij zelf whisky lust. Waarschijnlijk ben ik niet de enige, het is alsof je maar wat postzegels gaat kopen zonder enige kennis van de markt terwijl je postzegels helemaal niet leuk vindt... Het is iets wat ik nooit zou doen, maar dat wil niet zeggen dat een ander het niet mag/moet/wil doen.
Maar als je dat hier dan post met een doel (dat neem ik tenminste aan) dan krijg je verschillende reacties, dat lijkt me logisch. Naast de schouderklopjes en ruil/aankoop voorstellen zijn er dus ook mensen die zich afvragen naar het waarom. Ik denk dat je dan niet een raar toontje aan moet slaan en ineens een u vorm moet gaan gebruiken in je reactie en willen knuffelen.
Nu heb je wat mazzel gehad en zijn de flessen ruwweg verdubbeld, maar dat is een resultaat wat je een rendement van ongeveer 7% per jaar geeft. Dan ga ik even uit aankopen circa 10 jaar terug. Heb je ze 5 jaar geleden gekocht heb je een top rendement, gefeliciteerd.
Beste Klaas,
Ik ga me hier eens lekker mee bemoeien! Overigens zonder een lelijk woord te gebruiken
Zoals jij begint, beste Oogadal, is 't in mijn ogen ook wel een beetje schoolmeester-achtig verwoord. Niet ruzieachtig, maar bemoei-allerig!
Klaas is een jonge, enthousiaste aanhanger geworden van ónze hobby - anders zou hij hier niet op dit fantastische forum zijn
(ik zelf gebruik liever het woord passie) en als er nu iets is waar ik (al héél lang geleden) de nadruk op leg - namelijk whisky - dan moeten we "blij" zijn, dat er
aanmeldingen komen op dit forum, voor zowel jong als oud! Hoe eerder ze met dit geweldige, overheerlijke drankje in aanraking komen, des te sneller de
ontwikkelingen mbt hun Passie, maar zeker ook voor de persoon in kwestie.
Vandaar mijn reactie. En ik neem zondermeer aan, dat het e.e.a. goed bedoeld is, maar "iets jongs" in de knop mag je naar mijn bescheiden mening nog niet snoeien.
Ik ken redelijk veel mensen die in het verleden vaak hun neus gestoten hebben, nu zijn diezelfde mensen blij met hun beroep én met hun whisky!
René