HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 26 Okt 2015, 19:10

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
4
13%
Afbeelding - 80-84
8
26%
Afbeelding - 85-89
18
58%
Afbeelding - 90-94
1
3%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 20 Okt 2015, 17:02

Wat zat er ook weer in die pralines, Matti? :bigsmile
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 17:21

Misschien toch nog een keer proberen, die andere... Zal bij iedereen zo gaan dat je smaak gewoon mega veranderd, niet eens gedurende je 'whisky leven' maar zelfs van week tot week. Wat heet, de ene dag schenk ik een Ugeadail in en denk ik 'waarom vind ik deze eigenlijk lekker' terwijl ik 2 dagen later dezelfde dram inschenk en er dan intens van kan genieten. :bigsmile
De enigen die ik altijd top vindt zijn m'n oudere single cask Glendronach's.... :lekker
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Okt 2015, 17:29

Oogadal schreef:Misschien toch nog een keer proberen, die andere... Zal bij iedereen zo gaan dat je smaak gewoon mega veranderd, niet eens gedurende je 'whisky leven' maar zelfs van week tot week. Wat heet, de ene dag schenk ik een Ugeadail in en denk ik 'waarom vind ik deze eigenlijk lekker' terwijl ik 2 dagen later dezelfde dram inschenk en er dan intens van kan genieten. :bigsmile
De enigen die ik altijd top vindt zijn m'n oudere single cask Glendronach's.... :lekker


Ga er even voor het gemak van uit dat je op mijn post reageert. Ik weet ook heus wel dat je smaak verandert, maar sorry dat is bij mij niet per week verschillend en er zit ook nog een verschil tussen "dit is niet mijn ding, maar ik begrijp dat anderen het wel kunnen waarderen" en "Bah wat is dit en hoe kan iemand dit boven de 75 punten scoren". Voor mij vielen die Edradours in die 2e categorie dus ik heb niet echt behoefte om ze nog heel bewust opnieuw te gaan proberen en mocht deze blinde sample er inderdaad eentje zijn, dan ben ik daarin des te meer bevestigd.
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 18:50

Klopt, dat was op jou post. Ik snap wel wat je bedoelt, soms is een distillery het gewoon niet voor je, dan zit er altijd wel note in die je niet pruimt. Ik heb ook wel een paar distilleries waarvan ik echt nooit meer iets wil proeven :bigsmile
Frysk Hynder bijvoorbeeld. Of Finlaggan, hoewel die zelfs kans zien niets zelf te maken, maar (voor mij in ieder geval) er herhaaldelijk in slagen bocht te bottelen...
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 20 Okt 2015, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Okt 2015, 18:51

:lekker Lunchhint gemist? (eh, ja, ik dus ;) )

Het is een single malt, en da's eigenlijk best bijzonder...
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 18:53

Hou 's op met die hints: WTF is het nou?? ;)
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Okt 2015, 19:03

Onthulling komt vanavond tussen 8 en 9, zoals gewoonlijk :)
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Nino » 20 Okt 2015, 19:08

Het is in ieder geval geen Kilchoman 100% islay 5th edition :HitHead
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 19:14

Nee, ook geen Perpetuum.... :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Okt 2015, 19:55

Wat waren nou ook alweer de enige distilleries die zowel graan als malt whisky produceren? Loch Lomond?
Iemand al eens de Inchmurrin Madeira finish gehad?
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Okt 2015, 20:00

******************************************
De identiteit van het sample is gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp!


******************************************


Er was één iemand die een Ier genoemd heeft, waarvoor hulde!

Tom2
"Doet me denken aan the tryconell, ierland dd 12y/o"

En twee mensen hebben de wijn opgepikt:

Soundwave
"Drink ik wijn of whisky?"

Ruud
"In de smaak komt ook een toets van witte wijn naar voren."


De hints:

"De vloeistof in dit flesje komt uit een open relatie en houdt wel van een glaasje wijn..."
Hij heeft maar liefst geïnteracteerd met 5 verschillende vaten (en waarschijnlijk nog bourbon als 6e ex), waarvan twee eerder wijn bevatten.

"Dit is een single malt, en dat is eigenlijk best bijzonder..."
Want zoveel single malts komen er niet uit Ierland!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

EMalt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 31 Okt 2014, 17:19

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor EMalt » 20 Okt 2015, 20:07

Aaaaargggghhhhhhh, nice :jazzybass .

Ik heb geen moment het idee gehad dat het (deels) wine matured was en/of een Ier.

Respect :hoedaf voor iedereen die dit er uit haalden.

Better luck met #3,

Grtz,
EMalt
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Okt 2015, 20:08

aiiiii gister nog alle Teelings bekeken en toen viel mij deze wel op, maar dacht dat een mix van vaten met port en sherry een stuk donkerder zou zijn geweest dus die viel af haha.
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 20 Okt 2015, 20:13

Nice. Geen moment aan een ier gedacht maar dat is natuurlijk ook moeilijk als je daar absoluut niet mee bekend ben. De enige die ik gedronken heb zijn Redbreast 12 en 1,5 cl van een andere ier die ik op het moment niet eens meer weet. Lekkere whisky.
Grappig om te zien. Kay heeft vorige week nog een tasting note geplaatst op WB. Mooi om te zien hoe blind proeven werkt. Hij zit aardig op 1 lijn met zichzelf van vorige week behalve de punten dan.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Tomh » 20 Okt 2015, 20:14

Tof! Mijn 2e Teeling. De eerste was ook een zachte whisky. Misschien komt het door de manier van proeven, maar deze was wel meer uitgesproken.
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten