HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 26 Okt 2015, 19:10

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
4
13%
Afbeelding - 80-84
8
26%
Afbeelding - 85-89
18
58%
Afbeelding - 90-94
1
3%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Harrie » 19 Okt 2015, 20:22

Matti schreef:Ik zie behoorlijk veel overeenkomst in de notities ...


Really? Ik lees juist erg veel verschillen (behalve fruit, dat de meesten hebben genoemd). Highlands, Lowlands, Campbelltown, hoog ABV, laag ABV, ex-sherry/ex-bourbon en twee dozijn distilleries... Het enige dat ik er niet tussenlas was turf.
2 x
Afbeelding

Implar
Senior
Senior
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 Nov 2012, 19:59
Locatie: Gistel

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Implar » 19 Okt 2015, 20:22

Phew, toch vrij uiteenlopende notities en scores. Amper mensen die rook gemerkt hebben... ligt dat nu aan mij? :domdom

Ik vond het in elk geval een geweldige sample. Zou 'm wel komen als hij betaalbaar blijkt te zijn! Hopelijk volgt het antwoord snel :D
1 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 19 Okt 2015, 20:25

Harrie schreef:
Matti schreef:Ik zie behoorlijk veel overeenkomst in de notities ...


Really? Ik lees juist erg veel verschillen (behalve fruit, dat de meesten hebben genoemd). Highlands, Lowlands, Campbelltown, hoog ABV, laag ABV, ex-sherry/ex-bourbon en twee dozijn distilleries... Het enige dat ik er niet tussenlas was turf.

Misschien ben ik bevooroordeeld ;)

Mij viel vooral de hoeveelheid verschillend fruit op dat genoemd wordt en in heel veel notities als leitmotif fungeert.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Tomh » 19 Okt 2015, 20:28

Tof om te lezen weer! Ben wel erg benieuwd wat er nu echt in het glas zat.
Ik had er een Glen Keith 1992 vW naast gezet, kwam wel in de buurt, alleen was die wat gebalanceerder & voller naar mijn mening (met name de smaak).
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Okt 2015, 20:30

Mwoah, qua gokjes kwam Clynelish toch wel vaak naar voren, met eigenlijk bij iedereen die dit noemt direct de opmerking dat er wat off notes in zitten die absoluut niet bij Clynelish profiel passen..
Wel opvallend dat deze voor mij echt net een busje nagellak remover was bij opendraaien, dat kwam er voor mij echt bovenuit! En die zoete Hubba-Bubba bubblegum van 'vroeger'. Beetje rare dram, waarvan ik nu eigenlijk nog niet weet of ik 'm goed vindt of niet, niet heel complex, wel apart, tikkie te granig wellicht. En 3 x anders, daar hou ik ook wel van.
Ik heb de open mind :bigsmile , nu nog even weten wat het was ;)
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2419
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Kay » 19 Okt 2015, 20:31

Campbeltown? Bowmore?? Kavalan Solist sherry???!?!?! Betekent 'open mind' in dit geval dat elke deelnemer iets anders in z'n flesje heeft gekregen? :Scratch
7 x
Afbeelding

Appie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 Feb 2014, 11:32
Locatie: Utrecht

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Appie » 19 Okt 2015, 20:32

Dat zoete dat vond ik ook heel duidelijk. Het nagellak twijfelde ik toch over, er zat wel een luchtje aan wat door voor door zou kunnen maar had toch niet direct die associatie. Wel benieuwd wat dit is.


En haha die Solist Sherry, die was vorige keer toch wel heel anders. *kijkt nog een keer in z'n sample 2 flesje
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 19 Okt 2015, 20:33

Ik ben ook harstikke benieuwd.
Wat mij vooral er beviel was de Grapefruit/Pomelo.
Ik heb de kans niet gehad om hem ernaast te zetten maar ik heb ook gedacht aan de Clynelish 97 van casqeuteers.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 19 Okt 2015, 20:33

Kay schreef:Campbeltown? Bowmore?? Kavalan Solist sherry???!?!?! Betekent 'open mind' in dit geval dat elke deelnemer iets anders in z'n flesje heeft gekregen? :Scratch

Hmm, was een leuk idee geweest, maar nee ;)
2 x
Matthijs, whiskynerd.

Implar
Senior
Senior
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 Nov 2012, 19:59
Locatie: Gistel

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Implar » 19 Okt 2015, 20:34

Kay schreef:Campbeltown? Bowmore?? Kavalan Solist sherry???!?!?! Betekent 'open mind' in dit geval dat elke deelnemer iets anders in z'n flesje heeft gekregen? :Scratch


Het doet me gewoon op een bepaalde manier aan Bowmore denken. Ik merkte toch wat rook, en in combinatie met de fruitigheid/zoetigheid doet het me wat aan Bowmore denken, alhoewel ik wel besef dat het geen Bowmore is.
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 19 Okt 2015, 20:34

Om 19:30 vlak na het eten proeven is vragen om problemen, maar ik wist niet echt wat ik hiervan moest denken. Overigens merk ik ook wel dat ik door het hele "open-minded" verhaal wel erg beïnvloed word tijdens het vormen van een gok. Krijg daardoor wel erg de neiging om bij alles wat er nog komt dan te denken aan vreemde finishes, vreemde landen en oude flessen.
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 19 Okt 2015, 20:36

Kay schreef:Campbeltown? Bowmore?? Kavalan Solist sherry???!?!?! Betekent 'open mind' in dit geval dat elke deelnemer iets anders in z'n flesje heeft gekregen? :Scratch


Haha ja met name bij die kavalan solist kreeg ik het vermoeden dat iemand hele andere flesjes heeft ;)
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Okt 2015, 20:40

Mijn mening toch wel vrij afwijkend. Niet zozeer wat betreft de geuren en smaken dan, maar wel wat betreft de kwaliteit.
2 x
Afbeelding | Afbeelding

Appie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 Feb 2014, 11:32
Locatie: Utrecht

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Appie » 19 Okt 2015, 20:41

Ben nog niet zo van het scoren maar de algehele score in acht genomen zou ik ook meer jou kant op neigen dan naar bijna 90;
Misschien heeft hij meer tijd nodig?! Die had ik niet zo...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Nino » 19 Okt 2015, 20:42

Op het laatste moment m'n notes maar ingetrokken omdat ik hoogstwaarschijnlijk de plank compleet mis ging slaan (verkoudheid/griepje) een wasted dram en leermomentje voor mij laten we maar zeggen :oops: en ivm censuur zal ik het hier maar even bij laten ;)
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten