Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?
Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?
Ben in 10 dagen tijd van 100 -> 150-> 200 gegaan. Maar dat is echt het maximum! Zijn half collectables en half die ik ga drinken. Heb voor een Littlemill en vooral de Rosebank dieper in de pocket gegraaid...
Een schappelijke Port Ellen hoop ik me ook nog ooit te kopen. Die valt dus zeker buiten het budget...
Een schappelijke Port Ellen hoop ik me ook nog ooit te kopen. Die valt dus zeker buiten het budget...
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
ook ik moet mijn grens weer een beetje bijstellen... 170-190 is nu het maximum(kan niet garanderen eronder te blijven 

0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Tussen de 300-500€ is wel eens voorgekomen, maar niet meer dan 2 of 3 keer.
Gemiddeld hou ik het tussen de 100-150€.
Gemiddeld hou ik het tussen de 100-150€.
0 x
Toen ik mijn Glen Grant 1974 BR kocht dacht ik nog (heel naïef): ik ga maar één keer in mijn leven zo'n bedrag (€ 170) uitgeven aan een fles whisky. Inmiddels staan er twee Mortlachs in mijn collectie die net zo veel of zelfs iets meer hebben gekost.
? Nee, toch eerder: 
? Nee, toch eerder:
1 x
Mijn maximum is 60 euro. Lag vroeger op 50 maar is met de prijsstijging van de afgelopen jaren iets omhoog gegaan
0 x
Aan het begin heb ik aangegeven aan mijn vriendin dat een fles tot 100 euro het maximale zou zijn.
Nu 2 maanden verder staan er toch een paar flessen van 200 230 en 300 euro in de kast. Wat klopt hier niet
Het is zo leuk opzoek te gaan naar mooie flessen en dan is het niet erg wat meer te betalen.
Nu 2 maanden verder staan er toch een paar flessen van 200 230 en 300 euro in de kast. Wat klopt hier niet
Het is zo leuk opzoek te gaan naar mooie flessen en dan is het niet erg wat meer te betalen.

1 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Mijn "sweet spot" wat leeftijd betreft zijn Single Malt Whiskies van 18 tot 25 jaar oud.
Bovendien hou ik ook van independent bottlings dus dan moet je budget ook mee omhoog.
Ik koop vooral flessen tussen 80€ en 120€ die aan de hierboven vernoemde criteria beantwoorden. Eigenlijk had ik me voorgenomen om altijd onder 100€ per fles te blijven maar helaas, als je smaak evolueert gaan de prijzen ook vanzelf mee omhoog.
Om een beetje te compenseren koop ik ook nog steeds regelmatig betaalbare standaard expressies van tussen 40€ en 60€ zoals van Springbank, Ardbeg, Glendronach.
Bovendien hou ik ook van independent bottlings dus dan moet je budget ook mee omhoog.
Ik koop vooral flessen tussen 80€ en 120€ die aan de hierboven vernoemde criteria beantwoorden. Eigenlijk had ik me voorgenomen om altijd onder 100€ per fles te blijven maar helaas, als je smaak evolueert gaan de prijzen ook vanzelf mee omhoog.
Om een beetje te compenseren koop ik ook nog steeds regelmatig betaalbare standaard expressies van tussen 40€ en 60€ zoals van Springbank, Ardbeg, Glendronach.
0 x
Voor mijn "standaard" flessen geef ik niet meer uit dan 60 euro.
Ik spaar het liefst flessen uit 1990 en daar is mijn max 150 voor.
Ik spaar het liefst flessen uit 1990 en daar is mijn max 150 voor.
0 x
Ik probeer nieuwe dingen te vinden tussen de 50/70 euro. Soms wel een paar uitschieters naar 80/90 maar meestal niet veel meer dan 70 euro. De flessen die duurder waren heb ik vooral gekregen van mijn (fantastische) vriendin 
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Mijn prijsgrens schuift toch steeds meer op tot boven mijn pijngrens
Die lag lange tijd op € 150,- maar is nu al zeker 5x overschreden. Maar
waren ze wel!!
Gelukkig had ik de laatste tijd ook meer te besteden dus dat kwam goed uit!
Die lag lange tijd op € 150,- maar is nu al zeker 5x overschreden. Maar
waren ze wel!!Gelukkig had ik de laatste tijd ook meer te besteden dus dat kwam goed uit!
0 x
Tot op heden ben ik nog niet boven de 100 Euro uit gegaan, maar ik merk dat een "prijsgrens" een rekbaar begrip is
.
0 x
Wat betreft het drinken is mijn maximum 100 euro per fles, voor de verzameling gaat het tot max 400-500 euro per fles. Al sluit ik niet uit dat deze flessen over enkele jaren ook open zullen gaan 

0 x
Mijn prijsgrens is ook behoorlijk opgeschoven. Twee jaar geleden was de duurste fles die ik had gekocht nog €60 en dat is nu €230. Als ik bij de slijter een fles zie staan waarvan ik weet dat het een gewilde limited edition is, koop ik hem omdat ik er spijt zou van krijgen als ik niet zou kopen. Ik bewaar hem voor het moment dat ik zo'n fles wel durf open te trekken of voor een whisky tasting met vrienden. Zo'n tasting is wel ideaal, omdat ik het met vrienden kan delen en de fles ook wat goedkoper wordt 
Inmiddels ben ik ook alweer aardig wat kwijt aan de casQueteers; ik doe mee in vijf vaten. Twee jaar geleden zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan whisky waarvan het nog moet blijken wat het resultaat is. Maarja, het idee om een whisky zo te volgen heeft wel wat. Het whiskyvirus heeft me goed te pakken gekregen
Inmiddels ben ik ook alweer aardig wat kwijt aan de casQueteers; ik doe mee in vijf vaten. Twee jaar geleden zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan whisky waarvan het nog moet blijken wat het resultaat is. Maarja, het idee om een whisky zo te volgen heeft wel wat. Het whiskyvirus heeft me goed te pakken gekregen

1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb deze maand ~175,- euro aan whisky uitgegeven (meerdere flessen).
't Is niet de bedoeling dit elke maand te gaan doen...
't Is niet de bedoeling dit elke maand te gaan doen...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Ik moet mijn mening toch aanpassen naar een jaar... Mijn limiet voor een fles heb ik eigenlijk niet.... het is meer wil x bedrag betalen voor x prijs... ik merk wel dat je tussen 30-80 euro waanzinnige whisky"s kunt krijgen.... heerlijke smaak en reuk...
Daar boven is het meestal senitment, lust en hoe graag wil je die fles...maak ik hem dan open soms wel soms niet ligt aan de bui
Daar boven is het meestal senitment, lust en hoe graag wil je die fles...maak ik hem dan open soms wel soms niet ligt aan de bui
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”