Catawiki - www.catawiki.nl
- defeatless
- Moderator

- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Catawiki - www.catawiki.nl
Kay schreef:Ik mis de grap...
defeatless schreef:ik ook.....
Ik ook.. heb ook werkelijk geen idee hoe dit hier is gepost.. was een PB naar een forumlid/vriend toe onder het motto "Inside Joke"..

0 x
2 ∞ & →
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

squaadgras schreef:
Ik ook.. heb ook werkelijk geen idee hoe dit hier is gepost.. was een PB naar een forumlid/vriend toe onder het motto "Inside Joke"..
Misschien dat die donderdag ook zo te koop was bij D12?
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

daytona955 schreef:squaadgras schreef:
Misschien dat die donderdag ook zo te koop was bij D12?
Kay schreef:Nee, dat was een andere.
Klopt, is indd. een andere. Maar kern van het verhaal is indd. dat er een weddenschapje loopt hoe snel de eerste Mortlachs verschijnen (Net als de Deveron 30 een paar weken geleden)
0 x
2 ∞ & →
Is zelfs al de zoveelste week op rij dat die erop staat. En volgens mij ook nog van iemand die totaal geen affininiteit met whisky heeft, want de eerste paar keer stond 'Singel Malt' in de titel.
1 x
Even mijn persoonlijke mening mbt Catawiki:
Heb inmiddels in totaal iets van 15 keer iets geveild. Gaat smooth, software is makkelijk/duidelijk en snel.
Daarnaast zoals iedereen weet bieden mensen nogal forse bedragen doorgaans.
Hier houdt het wel op voor mij mbt de pluspunten.
Negatieve kanten:
1. 15% sellers + 9% buyers fee is echt beschamend voor een site die zelf niets aan handling doet (en dus ook niet checkt op authenticiteit).
2. Het vrijwillig laten betalen van buyers wanneer ze willen vind ik een tekortkoming. Verplicht gewoon een gelinkte creditcard en cash automatisch het bedrag van de winnende bieder. Dat maakt het model veel eenvoudiger: je weet altijd wanneer je kan verzenden en de verkoop is gegarandeerd.
3. Het 3 weken vasthouden van de betaling is te lang. Kopers bescherming tot op zekere hoogte is ok, maar zodra koper bevestigt dat de fles goed is gearriveerd moet dat geld gewoon vrij komen.
4. de verwerkingstijd van het accepteren van een fles lijkt volledig variabel. Soms gebeurt dit binnen 5 min, maar het kan ook 2 weken duren waardoor hij de veiling mist en een week moet wachten (ook meegemaakt bij flessen die niet dubbel zijn aangeboden in die week).
5. Algehele communicatie vanuit de site - de veilingmeesters - is zeer matig. De grote variantie in snelheid van accepteren van flessen roept toch vragen op, maar ik heb nog nooit ook maar iets van communicatie ontvangen mbt de reden van vertraging en heb meerdere malen flessen meer dan 2 weken in de wachtrij gehad.
Ik kan me niet voorstellen dat de whiskyveiling op Catawiki een lang leven zal hebben. Volgens mij zien we het aangeboden aantal flessen al teruglopen de laatste tijd omdat mensen door krijgen dat ze elders goedkoper te krijgen zijn. Die 24% fee gaat ze de das om doen lijkt me.
Heb inmiddels in totaal iets van 15 keer iets geveild. Gaat smooth, software is makkelijk/duidelijk en snel.
Hier houdt het wel op voor mij mbt de pluspunten.
Negatieve kanten:
1. 15% sellers + 9% buyers fee is echt beschamend voor een site die zelf niets aan handling doet (en dus ook niet checkt op authenticiteit).
2. Het vrijwillig laten betalen van buyers wanneer ze willen vind ik een tekortkoming. Verplicht gewoon een gelinkte creditcard en cash automatisch het bedrag van de winnende bieder. Dat maakt het model veel eenvoudiger: je weet altijd wanneer je kan verzenden en de verkoop is gegarandeerd.
3. Het 3 weken vasthouden van de betaling is te lang. Kopers bescherming tot op zekere hoogte is ok, maar zodra koper bevestigt dat de fles goed is gearriveerd moet dat geld gewoon vrij komen.
4. de verwerkingstijd van het accepteren van een fles lijkt volledig variabel. Soms gebeurt dit binnen 5 min, maar het kan ook 2 weken duren waardoor hij de veiling mist en een week moet wachten (ook meegemaakt bij flessen die niet dubbel zijn aangeboden in die week).
5. Algehele communicatie vanuit de site - de veilingmeesters - is zeer matig. De grote variantie in snelheid van accepteren van flessen roept toch vragen op, maar ik heb nog nooit ook maar iets van communicatie ontvangen mbt de reden van vertraging en heb meerdere malen flessen meer dan 2 weken in de wachtrij gehad.
Ik kan me niet voorstellen dat de whiskyveiling op Catawiki een lang leven zal hebben. Volgens mij zien we het aangeboden aantal flessen al teruglopen de laatste tijd omdat mensen door krijgen dat ze elders goedkoper te krijgen zijn. Die 24% fee gaat ze de das om doen lijkt me.
4 x
Arran Smuggler staat er vandaag op.
Vorig week voor de eerste keer meegedaan aan een veiling.
Twee flessen verkocht maar nog geen betaling ontvangen. Fujikai is ook gekocht met 50 euro verzendkosten (rest van de wereld). Verwacht er heel weinig van
Ben benieuwd!
Vorig week voor de eerste keer meegedaan aan een veiling.
Twee flessen verkocht maar nog geen betaling ontvangen. Fujikai is ook gekocht met 50 euro verzendkosten (rest van de wereld). Verwacht er heel weinig van
Ben benieuwd!
0 x
Je geld krijgt je pas na een week of 3.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:Je geld krijgt je pas na een week of 3.
als ze direct betalen, het is 3 weken nadat catawiki het heeft ontvangen
1 x
- shadowcollector
- Senior

mmbrouwer schreef:Even mijn persoonlijke mening mbt Catawiki:
Ik ben bezig met het opzetten van een systeem wat de veiling in de gaten houdt en kan je vertellen dat catawiki gemiddeld genomen niet de hoogste prijzen heeft van de bekende veiling sites. Als verkoper pak je niet de hoogste prijs (wel een van de hogere) en als koper kun je wel degelijk leuke deals maken op catawiki.
Mijn gevoel was toch anders dan dat de cijfers nu laten zien. Ben het zeker wel met je eens dat de termijn van uitbetalen en het toelaten van flessen ondoorzichtig en traag is. Maar als ze het voor elkaar krijgen om sneller uit te betalen, de marges iets naar beneden te doen en het toelaten van flessen anders geregeld is dan blijft het wel degelijk een goed kanaal voor mij.
4 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Leuk 'onderzoekje' Shadowcollector - benieuwd naar de resultaten.
Moet zeggen dat ik zelf ook zo af en toe een mooie deal sluit op CataWiki; zolang je je afzijdig houdt van alles dat gehyped is kan je er leuk 'shoppen'.
Moet zeggen dat ik zelf ook zo af en toe een mooie deal sluit op CataWiki; zolang je je afzijdig houdt van alles dat gehyped is kan je er leuk 'shoppen'.
0 x
2 ∞ & →
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

squaadgras schreef:Leuk 'onderzoekje' Shadowcollector - benieuwd naar de resultaten.
ja heb er zelf ook wel eens een leuke flesje gekocht
0 x
Toch ongelooflijk gewoon voor het uitproberen de fujikai 10 erop gezet en is dus gekocht door iemand in Zwitserland. Persoon heeft er 140 euro voor betaald 80 voor de fles 10% voor de catawiki fee en 50 euro verzendkosten. Blijkt dat Zwitserland bij rest van de wereld hoort.
Ik ben toch verrast.
Ik heb wel het gevoel dat de prijzen tegenwoordig wat realistischer zijn op catawiki.
Blijft een leuk kanaal om te verkopen van de flessen die je niet verkocht krijgt op de forum.
Ik ben toch verrast.
Ik heb wel het gevoel dat de prijzen tegenwoordig wat realistischer zijn op catawiki.
Blijft een leuk kanaal om te verkopen van de flessen die je niet verkocht krijgt op de forum.
0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Jonadawi schreef:Ik heb wel het gevoel dat de prijzen tegenwoordig wat realistischer zijn op catawiki.
ja dat is wel waar de prijzen lijken enigzins "normaal" te worden
0 x