Kilchoman expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Nino » 20 Sep 2015, 15:50

hfos schreef:Bij de proeverij waar ik naartoe ga zou ik in elk geval de speciale tour bottling kunnen kopen, van andere flessen was geen sprake. Ik denk dat het afhankelijk is van waar ze zijn wat je er kunt kopen, misschien in samenspraak met de handelaar of zo..? Ik ga morgen, ben erg benieuwd. De 10th anniversary had mijn eigen slijter trouwens voor wat minder in huis dus die heb ik al...

Nice.. ja ik las het al in de tastings topic! Ben erg benieuwd naar jou ervaring, dus graag delen :goedgedaan
0 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 20 Sep 2015, 17:11

Nino schreef:Gisteren de 10thAnniversary te koop zien staan bij de plaatselijke slijter... 129 euro :shock: dat vind ik dan best prijzig!! Ga hem woensdag proeven tijdens de anniversary tour. Hopelijk voor een geschikt bedrag dan aan te schaffen?!

Best bijzonder dat je slijter een fles heeft die alleen in de Kilchoman Shop op Islay te koop is

Dan verkoopt hij dus zijn eigen flessen want je kan ze niet importeren
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 20 Sep 2015, 17:21

JacobaEd schreef:
Nino schreef:Gisteren de 10thAnniversary te koop zien staan bij de plaatselijke slijter... 129 euro :shock: dat vind ik dan best prijzig!! Ga hem woensdag proeven tijdens de anniversary tour. Hopelijk voor een geschikt bedrag dan aan te schaffen?!

Best bijzonder dat je slijter een fles heeft die alleen in de Kilchoman Shop op Islay te koop is

Ok?! Ja stond ook maar 1 hoor...maar kreeg niet de indruk dat hij hem zelf uit islay heeft gehaald.
Hij maakte een opmerking iets als "ja waren een paar beschikbaar" :roll: het was fles 18nogwat.. van de 3000.
Stond er met pen achterop geschreven. Misschien een tasting bijgewoond van de Wills broers?
0 x
Afbeelding

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 20 Sep 2015, 19:07

Nino schreef:het was fles 18nogwat.. van de 3000. Stond er met pen achterop geschreven.

Als het maar niet 1804/3000 is want die heb ik hier :bigsmile
3 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 20 Sep 2015, 20:21

Nino schreef:
JacobaEd schreef:

Ok?! Ja stond ook maar 1 hoor...maar kreeg niet de indruk dat hij hem zelf uit islay heeft gehaald.
Hij maakte een opmerking iets als "ja waren een paar beschikbaar" :roll: het was fles 18nogwat.. van de 3000.
Stond er met pen achterop geschreven. Misschien een tasting bijgewoond van de Wills broers?

ja dat zal het zijn, die gasten crossen in het rond met die landrover
2 x

marcelk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor marcelk » 20 Sep 2015, 22:16

Voor zover ik weet is de 10th Anniversary botteling niet te proeven op de tour maar misschien dat sommige slijters/gast heren deze zelf bijdragen.
De Speciale 2015 Tour Botteling van de Machir Bay is er natuurlijk wel.

Ik ga dinsdag de 22 zelf meemaken wat de gebroeders Wills dit jaar mee hebben genomen.

Gr,
Marcel
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 21 Sep 2015, 08:23

Na verschillende vragen waaronder ook van mij, is het 1 en ander wat duidelijker geworden..
Kennelijk is er dus de 10thAnniversary botteling en de 10thAnniversary tour (machir bay) om het lekker verwarrend te maken :Scratch logisch dat de laatste wat goedkoper geprijsd is! Twijfel nu wel of ik die 10thAnniversary (die alleen in de shop te koop is) moet gaan halen :Help

Uiteraard mijn excuses voor het nog verwarrender maken :oops:
0 x
Afbeelding

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 21 Sep 2015, 09:31

Nino schreef:Kennelijk is er dus de 10thAnniversary botteling en de 10thAnniversary tour (machir bay) om het lekker verwarrend te maken :Scratch logisch dat de laatste wat goedkoper geprijsd is! Twijfel nu wel of ik die 10thAnniversary (die alleen in de shop te koop is) moet gaan halen :Help

Jep, je hebt deze ("10th Anniversary Release") en deze ("Machir Bay - 10th Anniversary Tour 2015"). Eerstgenoemde is dus blijkbaar niet exclusief in hun eigen shop te koop, als zowel jouw als mijn slijters ze in huis hebben. Nou lijkt me dat wel een relatief uniek iets, maar toch...
1 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 21 Sep 2015, 12:16

Inderdaad ja! Van de tour bottlingen zijn dr ook maar 1500 en van die andere 3000...en toch meer waard?! Blijft toch een apart wereldje he :Scratch
0 x
Afbeelding

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 21 Sep 2015, 23:52

Nou, vandaag dus naar Wageningen geweest waar bij Woudenberg het Nederlandse deel van de tour ingezet werd. Er heerste een goede sfeer, gelukkig zat het weer mee zodat er ook nog een paar mensen buiten konden staan (was wel nodig). Bij binnenkomst kreeg je een glas en kon je op eigen tempo proeven van de vijf verschillende expressies die op het menu stonden (zie hieronder). Eén van de broers was aanwezig, ik moet bekennen dat ik even afwezig was toen hij werd aangekondigd dus ik heb geen idee wie het was maar het was een alleraardigste kerel. Hij deed een kort praatje over de distilleerderij, over de whiskies en daarna liep hij de rest van de avond rond zodat je het met hem over van alles kon hebben. Al met al prima avond gehad, goed verzorgd. Gezellig met wat mensen geouwehoerd over onder andere whisky. Aanrader!

Afbeelding
De schenkers

Afbeelding
De line-up. Vlnr: Machir Bay 2015, Machir Bay Tour Edition CS, 2008 Vintage, Madeira Cask, 2010 Bourbon CS.

Afbeelding
Tour editie flessen
4 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 22 Sep 2015, 12:38

Mooie terugkoppeling Hfos. Balen dat ik destijds niet zo een mooie vlag had. :bigsmile
Ik denk dat die jonge gast 1 van die zoons is die de distillery in de fik probeerde te steken
:lekker
0 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 30 Jan 2016, 14:37

Wil een sample Loch Gorm gaan bestellen, maar bij de beste man staan er 3.
2013, 2014 en 2015.

Wat is (behalve het jaartal) nou eigenlijk het verschil tussen deze drie?
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 30 Jan 2016, 14:46

https://www.whiskybase.com/whisky/40983 ... -loch-gorm
https://www.whiskybase.com/whisky/52774 ... -loch-gorm
https://www.whiskybase.com/whisky/66054 ... -loch-gorm

Weinig. Heeft op Oloroso gelegen (c.q. gefinished), Butts & Hogsheads. De 1e editie heeft ~6 jaar mogen liggen, de overige 2 ~5 jaar. 1e uit 2013 scoort over het algemeen het best.. SV geeft de laatste uit 2015 90 punten. M.a.w. is allemaal gewoon lekker spul.
1 x
2 ∞ & →

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 01 Feb 2016, 09:03

Duidelijk :goedgedaan
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 06 Sep 2016, 00:15

Ik zag op de site van Kilchoman de Madeira Cask en ook in dit topic zie ik 'm een aantal keren voorbij komen. Ik kan 'm op WB echter niet vinden. Hoe zit 't met deze release?
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”