Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb eerst een Smisje Tripel 9 % gedronken. Heel lekker en het loopt verdraaid gemakkelijk binnen. Nu heb ik net mijn tweede dram Airigh Nam Beist ingeschonken. Blijft een heerlijke whisky. Jammer dat Ardbeg hem niet meer zal produceren.
Edit: terwijl ik van deze Ardbeg sip, geniet ik tevens van een stuk echte 'Cornish Small Best Saffron Cake'. Dat was een cadeautje van mijn goede vriend (de bierbrouwer) uit Cornwall. Die cake 'raakt gene grond' zoals ze hier in Brugge zeggen. Dwz dat hij heel snel op is.
Edit: terwijl ik van deze Ardbeg sip, geniet ik tevens van een stuk echte 'Cornish Small Best Saffron Cake'. Dat was een cadeautje van mijn goede vriend (de bierbrouwer) uit Cornwall. Die cake 'raakt gene grond' zoals ze hier in Brugge zeggen. Dwz dat hij heel snel op is.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Gisteren bij DH17 in Bergen op Zoom een drietal Cadenheads gedronken. Begonnen met de Bladnoch, gevolgd door een Highland Park en als laatste de favoriet van de aanwezige importeur een sherry (weet alleen niet meer welke dit was). Heerlijke cask strenght whisky's, voor mij de eerste keer dat ik whisky op cask strength heb gedronken (heb er wel 2 in mijn bezit maar deze zijn nog dicht). Als laatste (ik moest nog wel terug naar huis) de nieuwe Port Charlotte gedronken. Heel anders dan de eerder van de week gedronken Bruichladdich Peat, maar zeker naar mijn mening een goede whisky voor een leuke prijs.
0 x
Om mijn 'laatste' dag te vieren: een Macallan 1960 Campbell, Hope & King.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
-
johan brugge
- Forum goeroe

Balvenie 17yo Islay Cask. De fles is al een tijdje geleden aangebroken. Ik ben benieuwd wat de oxidatie met de whisky gedaan heeft.
0 x
De Balvenie 15yo single barrel schijnt bijzonder lekker te zijn, iemand geprobeert?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Wel, mijn Balvenie smaakt heel lekker. De rokerige invloeden zijn nu wat minder dominant. Wat mij opvalt is dat hij veel olie-achtiger is dan ik mij kan herinneren.
0 x
-
Maltwizzard
- (Whisky)Professional

Ik zit aan een Mortlach 1990 van Adelphi ( een first fill sherry single cask).
Lekker vlezig, compleet, rode bessen, donkere chocolade, kruidig met een geweldige afdronk.
Zeer smaakvol met een lekkere brownie erbij en straks een stevige espresso.
Helaas de laatste glazen..tding is bijna op en al lang niet meer verkrijgbaar.
Hans
Lekker vlezig, compleet, rode bessen, donkere chocolade, kruidig met een geweldige afdronk.
Zeer smaakvol met een lekkere brownie erbij en straks een stevige espresso.
Helaas de laatste glazen..tding is bijna op en al lang niet meer verkrijgbaar.
Hans
0 x
Een simpele recht toe recht aan geen fratsen Black Bottle....
0 x
Strathisla 12yo. Waardeer hem beter dan vorig jaar... 

0 x
-
maltventurer
- (Whisky)Professional

Arran Pomerol Bordeaux Wine Cask Finish. Helaas zijn de recente finishes van Arran een stuk minder spectaculair, maar dit terzijde.
0 x
Blue Hanger, Berry Bros
Vanavond maar één dram gehad, maar de night is still young. Wel een bijzonder lekkere, een blend weliswaar, maar daar heb ik helemaal niks op tegen, sterker nog, het is moeilijker een goede blend te maken, dan simpel een goed vat in een aantal flessen te stoppen:
Blue Hanger 4th release, Berry Bros, 45,6%.
Over deze whisky: De vierde release van Blue Hanger is een vatted malt, hij bevat malts van Glen Elgin, The Glenlivet en Mortlach, allemaal Speysiders dus. De leeftijd van de vaten varieert tussen 16 en 34 jaar oud.
Over de curieuze naam: Lord Coleraine, de best geklede man destijds (eind achttiende eeuw), was een loyale klant van Berry Bros & Rudd in Londen. Hij had de bijnaam William 'Blue' Hanger, dit ter ere van de prachtige kleding die hij als jonge man droeg. Eeen heuse dandy. Deze 30 jaar oude blended Scots maltwhisky is net zo smetteloos van kwaliteit als de kleding van Lord Coleraine. Ter herinnering aan hem heeft Berry Bros & Rudd deze prachtige whisky aan hem opgedragen en Blue Hanger genoemd.
Blue Hanger 4th release, Berry Bros, 45,6%.
Over deze whisky: De vierde release van Blue Hanger is een vatted malt, hij bevat malts van Glen Elgin, The Glenlivet en Mortlach, allemaal Speysiders dus. De leeftijd van de vaten varieert tussen 16 en 34 jaar oud.
Over de curieuze naam: Lord Coleraine, de best geklede man destijds (eind achttiende eeuw), was een loyale klant van Berry Bros & Rudd in Londen. Hij had de bijnaam William 'Blue' Hanger, dit ter ere van de prachtige kleding die hij als jonge man droeg. Eeen heuse dandy. Deze 30 jaar oude blended Scots maltwhisky is net zo smetteloos van kwaliteit als de kleding van Lord Coleraine. Ter herinnering aan hem heeft Berry Bros & Rudd deze prachtige whisky aan hem opgedragen en Blue Hanger genoemd.
0 x
Maar nog lang niet compleet.........http://WWW.PRETZELS.NL
"IF THE WHISKEY DON'T KILL ME, I'LL LIVE TILL I DIE"
ALTERNATIVE:
"IF SHE DON'T KILL ME, THE WHISKEY WILL "
Afelopen zaterdag, aan de Glenkinchie en Highland park 12yo begonnen.
Vooral de HP vond ik erg lekker.
Vooral de HP vond ik erg lekker.
0 x
Ik heb net genoten van een lekkere Benriach Curiositas 10y bij het nagerecht (chocomousse). Lekker
Gisterenavond nog een Glenfiddich 18y gedronken.
Gisterenavond nog een Glenfiddich 18y gedronken.
0 x
Never steal another man's wife and never water another man's whiskey
-
johan brugge
- Forum goeroe

Mijn laatste (stevige) dram Bruichladdich Infinity II. Nogmaals veel dank aan Jock voor zijn goede advies!
0 x
Laphroaig CS 2000 9yo - XVII's DH17 is àl lekker, wordt steeds lekkerder
en nu 'n UD Glen first class 2000 MoS, met 4 druppels water erbij

René
en nu 'n UD Glen first class 2000 MoS, met 4 druppels water erbij

René
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”