Recente discontinued aankondigingen en geruchten?
Re: Recente discontinued aankondigingen en geruchten?
De age stated nadurra 16yo gaat eruit en wordt vervangen door drie verschillende nadurra's waarvan 2 bourbon (1cs en 48%) en een Olorosso nadurra. Laatst bij de Gall mooi een nadurra 16yo batch 12/14 gekocht (whopping 60,4%
). Met korting krap vijf tientjes.
0 x
Ik mag hopen van niet.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
pirmin1970
- Actief lid

Mijn lokale slijter vertelde mij dat ze de Laphroaig 10 eruit gaan gooien.
Dat de 18 eruit ging wist ik al maar de 10? Heeft iemand hier meer over gehoord?
Dat de 18 eruit ging wist ik al maar de 10? Heeft iemand hier meer over gehoord?

0 x
pirmin1970 schreef:Mijn lokale slijter vertelde mij dat ze de Laphroaig 10 eruit gaan gooien.![]()
Lijkt me stug. Dan kunnen ze Laphroaig sluiten.
0 x
Huh? Dus dan zou de 18 jaar en de 15 jaar (tijdelijke release ivm jubileum), nu ook de 10 jaar eruit gaan? Dat lijkt me ook wel erg extreem.
Dan maar aan de "As we get it" die is nog niet zo prijzig en goed te doen.
Dan maar aan de "As we get it" die is nog niet zo prijzig en goed te doen.
0 x
RvdB schreef:De age stated nadurra 16yo gaat eruit en wordt vervangen door drie verschillende nadurra's waarvan 2 bourbon (1cs en 48%) en een Olorosso nadurra. Laatst bij de Gall mooi een nadurra 16yo batch 12/14 gekocht (whopping 60,4%). Met korting krap vijf tientjes.
Die heb ik ook nog (dicht) staan!!!!!
Eigenlijk zonde. Zo weet je niet hoe die smaakt en dus niet wat je eigenlijk hebt.
0 x
- Peter_vintage1992
- Senior

Ruud W schreef:RvdB schreef:De age stated nadurra 16yo gaat eruit en wordt vervangen door drie verschillende nadurra's waarvan 2 bourbon (1cs en 48%) en een Olorosso nadurra. Laatst bij de Gall mooi een nadurra 16yo batch 12/14 gekocht (whopping 60,4%). Met korting krap vijf tientjes.
Die heb ik ook nog (dicht) staan!!!!!
Eigenlijk zonde. Zo weet je niet hoe die smaakt en dus niet wat je eigenlijk hebt.
Haha daarom heb ik er daar ook 2 van gekocht!
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Er werd in Parijs ook een 'Nadurra Peated Whisky Cask Finish' (batch PW0715) op 61.5% gereleased. Sterk teleurstellende botteling. Ik heb vroeger een fles 16y Nadurra op Bourbon gehad en dat was een p/q topper.
De NAS Peated Whisky Cask Finish daarentegen smaakt naar jonge grainy spirit met een rokerige toets. Een echte afrader
.
De NAS Peated Whisky Cask Finish daarentegen smaakt naar jonge grainy spirit met een rokerige toets. Een echte afrader
.
0 x
- Peter_vintage1992
- Senior

Ik hoorde op het Potstill festival in Amersfoort van een standhouder dat de Tobermory 15 y.o. discontinued binnenkort. Mensen die dat kunnen bevestigen?
1 x
Peter_vintage1992 schreef:Ik hoorde op het Potstill festival in Amersfoort van een standhouder dat de Tobermory 15 y.o. discontinued binnenkort. Mensen die dat kunnen bevestigen?
Die is op de markt gebracht als limited edition. Dan kan je niet echt spreken van het discontinueren van de expressie.
Limited edition is een nogal ruime term voor veel whiskymakers (of de marketingafdeling), maar dat is een andere discussie.
1 x
- Peter_vintage1992
- Senior

thijs100 schreef:Diageo bevestigt in dit artikel dat de Talisker 10 gewoon blijft bestaan.Fears that the arrival of a new NAS whisky automatically means the disappearance of a much-loved bottling are not totally ungrounded: Macallan’s 1824 Series spelled the end of the 10, 12 and 15yo; and this year, The Glenlivet 12yo will be replaced in the UK and Germany by Founder’s Reserve. But rumours of Talisker 10’s demise appear to have been greatly exaggerated, and Diageo have already confirmed that it is here to stay.
Nou is de vraag natuurlijk in welke oplage de Talisker 10 nog wordt uitgebracht. Want dat hij blijft bestaan, betekent niet per se dat de 10yo straks nog heel makkelijk verkrijgbaar is. Ik denk dat we sowieso wel kunnen zeggen dat door de introductie van de Skye er minder van de 10 op de markt komt. Wellicht is de Talisker 10 hetzelfde lot beschoren als de Laddie Ten.
Weet iemand of dit alleen de ''Fine Oak'' is? of ook de ''Sherry Oak''?
0 x
-
Whiskywhisky
- Senior

zijn de yamazaki 12 en 18 nu officieel ook discontinued? Anybody?
0 x
Ik dacht dat de yamazaki 10 en 18 allebei al discontinued waren, de 12 zo ver ik weet niet?
0 x
Whiskywhisky schreef:zijn de yamazaki 12 en 18 nu officieel ook discontinued? Anybody?
It will be interesting to see what happens over at Suntory. They haven’t officially discontinued their 12yo, 18yo, etc. single malts but ask anyone in Japan when was the last time they saw a bottle of Hakushu or Yamazaki with an age statement (or a Hibiki with an age statement, for that matter!) and you’ll know that things are headed in the same direction
Bron: http://www.nonjatta.com
Een antwoord en toch geen antwoord

0 x
-
Whiskywhisky
- Senior

Bram84 schreef:Whiskywhisky schreef:zijn de yamazaki 12 en 18 nu officieel ook discontinued? Anybody?
It will be interesting to see what happens over at Suntory. They haven’t officially discontinued their 12yo, 18yo, etc. single malts but ask anyone in Japan when was the last time they saw a bottle of Hakushu or Yamazaki with an age statement (or a Hibiki with an age statement, for that matter!) and you’ll know that things are headed in the same direction
Bron: http://www.nonjatta.com
Een antwoord en toch geen antwoord
Het blijft zo wel heel mysterieus met de Yamazaki's...

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”