Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Sep 2010, 00:43

Ik ben net thuis gekomen. Ik ben met mijn Engelse vriend nog even op café geweest. Zo'n echt typisch Vlaams rokerig volkscafé. Ik heb daar een Westmalle tripel en een Orval gedronken. Deze laatste was nieuw voor mij, maar hij beviel me wel. Redelijk fruitig en het lijkt een beetje op een 'Lambiek'. Een beetje zurig dus. Best wel lekker allebei, maar ze komen nu wel hard aan, amai.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Sep 2010, 10:11

johan brugge schreef:Zo'n echt typisch Vlaams rokerig volkscafé

Roken in het café / restaurant mag hier niet (meer)! :nono :hoera
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Sep 2010, 10:27

Bij ons mag het enkel nog op café, maar in het café van gisteren was er haast geen verluchting en de rook pikte wat in mijn ogen en sneed in mijn longen. Niet leuk als niet-roker.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 19 Sep 2010, 12:28

johan brugge schreef:Bij ons mag het enkel nog op café, maar in het café van gisteren was er haast geen verluchting en de rook pikte wat in mijn ogen en sneed in mijn longen. Niet leuk als niet-roker.

Een pak van mijn hart, Johan, dat óók gij het roken niet bezigt! Ik ook al heel lang niet meer!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Proeven hoe oud een drank is...

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Sep 2010, 10:46

Een man komt een bar binnen en bestelt een whisky. "Heeft u voor mij een Glenfiddich van 18 jaar oud? En probeer me niet te beduvelen, want ik kan het verschil proeven." zegt de man.

De barkeeper denkt: "Dat zullen we nog wel eens zien." en schenkt een glas in uit een fles van 12 jaar oud.

"Dit is wel Glennfiddich maar 12 jaar oud," zegt de man, "beduvel me niet en schiet op met de 18 jarige."

De barkeeper vindt het een sterk staaltje en schenkt de gevraagde soort in. Maar hij vraagt ook: "Als u zo goed bent in het herkennen van smaken, mag ik dan een test met u doen?"

Dat mag en de klant heeft de ene na de andere soort goed met bovendien het juiste jaartal. De barkeeper is onder de indruk van de kennis van de man maar heeft hem zijn arrogantie nog niet vergeven, dus hij probeert nog een laatste keer het de klant moeilijk te maken en zet een nieuw glas neer.

De klant neemt een slok, spuugt en roept: "Verdomme, dit lijkt wel pis!"

"Dat klopt," zegt de barkeeper, "En? Hoe oud ben ik?"
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Leuk, dat jullie alles zitten te lezen, maar ......

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 01 Okt 2010, 18:10

Ik heb zojuist geconstateerd, dat er onder aan deze website erg veel forumleden "hangen", die op hun gemak alles lezen, wat los en vast zit, hier op dit gezellige forum, maar iets schrijven zou ook wel leuk zijn, hoor. Anders moeten we straks weer met z'n allen verhuizen naar 'n ander whiskyforum! :P

Bedankt voor uw aandacht :bigsmile
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Okt 2010, 18:22

Nóg een ander whiskyforum. Pfff, ik hou het zo al amper bij. Laten we het hier op de eerste plaats vooral GEZELLIG EN BELEEFD houden.
I_SPEY schreef:Ik heb zojuist geconstateerd, dat er onder aan deze website erg veel forumleden "hangen"

Tja, wat doe je zoal in een bar? Juist ja, hangen. Zolang er maar zinnige praat uitkomt ben ik al content. :D
0 x

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 01 Okt 2010, 18:59

Het valt mij ook op dat de postfrequentie op dit forum (momenteel?) niet zo hoog is maar er moet inderdaad wel iets zinnig te melden zijn om te posten.

Hoewel dit topic uiteraard de uitzondering op deze regel zou moeten zijn. Zelden in een bar iets zinnigs gehoord. :duimop

Trouwens nu we het er over hebben, morgen snel nog even een Ardbeg 10 en (mijn ouwe favoriet) een Talisker 10 bij de lokale slijterij halen.

Daarnaast denk ik erover om dit weekend een onpersoonlijke maar o zo billige bestelling te plaatsen via ons aller www. Mijn gedachten gaan o.a. uit naar een Laphroaig Quarter Cask. Nooit eerder gehad maar volgens mij is dit een no-brainer: doen?! Verder staat in diezelfde bestelling een Compass Box Asyla, Black Bottle 10 (de niet-jarige heb ik namelijk vorige week gekocht en ik wil ze naast elkaar proeven) en een Nikka From the Barrel geparkeerd. Die laatste kan ik dan mooi naast de Cragganmore 12 die ik vorig weekend gekocht heb maar nog niet geopend heb proeven.

Pfeww, nog maar koud weer mijn oude passie opgepakt maar ik heb inmiddels de flessen (kokers) alweer moeten verhuizen vanaf het aanrecht in de keuken naar onder de trap naast het wijnrek.

Het kan hard gaan. :Slainte
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Okt 2010, 20:11

Fi-Wi schreef:Nooit eerder gehad maar volgens mij is dit een no-brainer: doen?!

Absoluut doen! Mijn fles was na een aantal weken al leeg. HEEL lekker IMHO.
Fi-Wi schreef:Het valt mij ook op dat de postfrequentie op dit forum (momenteel?) niet zo hoog is maar er moet inderdaad wel iets zinnig te melden zijn om te posten.

De 'hatibués' laten zich wel nog regelmatig horen. Het is alleen een beetje jammer dat de nieuwe leden, op een paar na, niet zo veel posten. Hopelijk verandert dat nog.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Okt 2010, 20:30

johan brugge schreef:

Absoluut doen!

Agree!!! :duimop

Verder nog wat 'onzin':
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 01 Okt 2010, 21:05

JayDie schreef:
johan brugge schreef:

Absoluut doen!

Zeker doen , heerlijke whisky!!
:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Okt 2010, 22:35

Uit: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

PretZels schreef:Deze bourbons smaken wel even anders dan een Jim Beam of Jack Daniel's. Natuurlijk zijn ze ook wat duurder, maar als je deze jongens eenmaal hebt geproefd, dan drink je geen Jack meer, net als je ook geen Ballantines meer zou drinken na een paar goede single malt whisky's.

Getriggerd door deze opmerking en nu ik wat restjes aan het opruimen ben van 'simpele' blends als Famous Grouse en Jameson... eigenlijk raar...: Iedereen is wellicht via de Johnnie Walker Red Label via wat andere blends als Famous Grouse of Grants naar de Single Malts gegaan. Blends staan redelijk in het 'kwade daglicht'. Hoewel ik zo'n Famous Grouse en een Jameson ook niet als favorieten bestempel zijn ze zo slecht nog niet...

Ik denk doordat je in de jaren (hoor mij nou...) zoveel andere en verschillende smaken hebt leren kennen, je zo'n 'simpele' blend beter kan proeven en waarderen.

Nee, ik heb er nog niet teveel achter de kiezen :Tongue :HitHead

Dit ook naar aanleiding van een collega die deze week terug kwam van z'n rondreis Schotland en die whisky maar vond 'branden'... Je moet het 'leren' drinken en je kan het steeds meer waarderen (nog los van het verhaal en de charme erachter! :violin )
0 x

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 01 Okt 2010, 23:24

Lagavulin! schreef:
JayDie schreef:
johan brugge schreef:Absoluut doen!

Zeker doen , heerlijke whisky!!
:Slainte

Wie ben ik om hier tegenin te gaan, jullie hebben mij overtuigd. Hij komt in mijn bestelling. :hoera
0 x

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Okt 2010, 23:30

Dat ging makkelijk. :D Je zult er geen spijt van hebben.
0 x

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 01 Okt 2010, 23:53

Ja, ik hoefde alleen nog maar een duwtje te hebben (waarvan ik wist dat die komen zou). Ik laat het jullie weten wat ik er van vind.

Net maar weer eens van een dram Black Bottle no year genoten en nu zo'n zelfde dram met een scheutje Lagavulin 16. Het blijft mij verbazen hoe lekker ik deze blend vind en hoe makkelijk deze zich laat mengen (en laat gedijen) met andere Islay's. Echt een blend om op voorraad te houden.
0 x

Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”