Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
De lekkerste thee die er is, John! Drink ik vaak, vooral in 't weekend, thuis. Home sweet home. 
0 x
- saintjimmy
- Senior

Een 20yo Pittyviach uit 1989 de officiële botteling 
0 x
Als ik 't me goed herinner, was de eerste vanavond 'n Glen Garioch 1993 GM Secret Stills 6.02
, daarna 'n Linkwood van GMR én nu 'n Kilchoman Summer Release! Of was 't nou omgedraaid 

0 x
- saintjimmy
- Senior

Ter aangelegenheid van mijn propedeuse uitreiking en de verjaardag van mijn vriendin een fles Glendronach 15yo Revival open getrokken, direct maar een glaasje gevuld met dit heerlijke vocht. Tevens een fles Bloed, zweet & tranen ontkurkt; dit is een bier wat is gebrouwen met zwaar geturfde mout van de Bruichladdich whisky destilleerderij.
0 x
saintjimmy schreef:Tevens een fles Bloed, zweet & tranen ontkurkt; dit is een bier wat is gebrouwen met zwaar geturfde mout van de Bruichladdich whisky destilleerderij.
Interessant! Laat het je smaken!
Ik heb zojuist m'n glas Glenfiddich 15yo leeg. Even nog een klein slokje Strathisla 12yo er achteraan...
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Even een glaasje Talisker 18 voor het slapen gaan..... 

0 x
Macallan 1997 12yo Sherry Cask, 50°, 151 flessen.
The Exclusive Malts van The Creative Whisky Co.
Heel onverwacht en bijzonder eigenlijk. Nu geopend om iets te vieren
Kom later nog met een notitie. De puur chocola in de mond is vrij uitgesproken
Ik neem er nog een
The Exclusive Malts van The Creative Whisky Co.
Heel onverwacht en bijzonder eigenlijk. Nu geopend om iets te vieren
Kom later nog met een notitie. De puur chocola in de mond is vrij uitgesproken

Ik neem er nog een

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Gisteravond voor het eerst na mijn heftige verkoudheid weer eens een dram genomen. Begonnen met een Antiquary gevolgd door een Bruichladdich Peat (voor het eerst). Smaakte allebei weer goed
, alhoewel ik mij van de laatste iets meer had voorgesteld. Vond hem nogal "clean" smaken, vooral ten opzichte van de andere reeds gedronken Islay. De peat eens echt tegenover een andere Islay zetten.
, alhoewel ik mij van de laatste iets meer had voorgesteld. Vond hem nogal "clean" smaken, vooral ten opzichte van de andere reeds gedronken Islay. De peat eens echt tegenover een andere Islay zetten.
0 x
M'n eerste was 'n Caol Ila 1996 BBR, daarna 'n Laphroaig 10yo en nu aan 'n Ben Nevis 1973(sample vriend - fruit, vanille én peper) heeeerlijke dram! Niet meer te vinden 
0 x
Ik zit nu lekker aan een Macallan Gran Reserva 1979
,18 jaar jong,een fantastische whisky met een sublieme smaak 

0 x
Gisteravond de Finlaggan The Original Peaty ingeschonken. Ik moet m'n mening bijstellen:
- vorige keer ging de fles net open, nu is hij dat dus al even
- vorige keer gebruikte ik een Glencairn glas, nu een Mitra WX glas
Jaja... geen whisky beoordelen als de fles net geopend wordt... Ik vond hem nu beter!
Zeker voor die prijs (EUR 19,-) waarvoor ik hem kocht in Duitsland 
Daarna, puur om even te vergelijken, een Smokehead gedronken. Hoewel mijn beeld bij die Smokehead heftig is, leek deze veel ronder / zoeter van geur.
Mooie drammetjes

- vorige keer ging de fles net open, nu is hij dat dus al even
- vorige keer gebruikte ik een Glencairn glas, nu een Mitra WX glas
Jaja... geen whisky beoordelen als de fles net geopend wordt... Ik vond hem nu beter!
Zeker voor die prijs (EUR 19,-) waarvoor ik hem kocht in Duitsland Daarna, puur om even te vergelijken, een Smokehead gedronken. Hoewel mijn beeld bij die Smokehead heftig is, leek deze veel ronder / zoeter van geur.
Mooie drammetjes

0 x
Ik heb zondagavond na het werk samen met mijn vrouw een bourbonproeverijtje gedaan:
5 nieuwe aanwinsten:
- Woodford Reserve (Woodrord Reserve Distillery), small batch handcrafted bourbon. Vol.Alc. 43,2%
- Elijah Craig 12 (Heaven hill distilleries), de originele small batch bourbon, Vol.Alc. 47%
- Noah's Mill (Kentucky bourbon Distillers), small batch handcrafted bourbon in wijnfles ! Vol.Alc. 57,2%
- Blanton's Barrel Proof (Buffalo Trace Distillery) straight from the barrel, Vol.Alc. 64,6%
- Elijah Craig 18 (Heaven hill distilleries), de oudste Single Barrel bourbon, 2/3 angels share ! Vol.Alc. 45%
En een die ik al had als laatste, om een fantastisch proefavondje waardig af te sluiten:
Pappy van Winkle's Family Reserve (Old Rip van Winkle Distillery), ongehoord 20 jaar oud.... Vol.Alc. 45,2%
Onze gezamelijke conclusie: Deze bourbons smaken wel even anders dan een Jim Beam of Jack Daniel's. Natuurlijk zijn ze ook wat duurder, maar als je deze jongens eenmaal hebt geproefd, dan drink je geen Jack meer, net als je ook geen Ballantines meer zou drinken na een paar goede single malt whisky's.
Wij zijn blij dat we niet bekrompen zweren bij Schots single malts, maar openstaan voor godendranken uit de hele wereld ! indien je een zoetje kunt waarderen (ik zeg altijd bourbon zit tussen whisky en rum, zo je wil cognac, in, uiteraard neigt het wel meer naar whisky), dan zit je gebeiteld met elke van bovenstaande flessen.
Natuurlijk is het eigenlijk appels met peren vergelijken, maar dat doen we toch maar even: Relatief gezien is de prijskwaliteitverhouding tussen een goede bourbon en een goede single malt wat ons betreft evident: De bourbon wint, op alle fronten: Bourbon is the bargain ! Behalve dan, dat over smaak niet te twisten valt, gna, gna, gna.

5 nieuwe aanwinsten:
- Woodford Reserve (Woodrord Reserve Distillery), small batch handcrafted bourbon. Vol.Alc. 43,2%
- Elijah Craig 12 (Heaven hill distilleries), de originele small batch bourbon, Vol.Alc. 47%
- Noah's Mill (Kentucky bourbon Distillers), small batch handcrafted bourbon in wijnfles ! Vol.Alc. 57,2%
- Blanton's Barrel Proof (Buffalo Trace Distillery) straight from the barrel, Vol.Alc. 64,6%
- Elijah Craig 18 (Heaven hill distilleries), de oudste Single Barrel bourbon, 2/3 angels share ! Vol.Alc. 45%
En een die ik al had als laatste, om een fantastisch proefavondje waardig af te sluiten:
Pappy van Winkle's Family Reserve (Old Rip van Winkle Distillery), ongehoord 20 jaar oud.... Vol.Alc. 45,2%
Onze gezamelijke conclusie: Deze bourbons smaken wel even anders dan een Jim Beam of Jack Daniel's. Natuurlijk zijn ze ook wat duurder, maar als je deze jongens eenmaal hebt geproefd, dan drink je geen Jack meer, net als je ook geen Ballantines meer zou drinken na een paar goede single malt whisky's.
Wij zijn blij dat we niet bekrompen zweren bij Schots single malts, maar openstaan voor godendranken uit de hele wereld ! indien je een zoetje kunt waarderen (ik zeg altijd bourbon zit tussen whisky en rum, zo je wil cognac, in, uiteraard neigt het wel meer naar whisky), dan zit je gebeiteld met elke van bovenstaande flessen.
Natuurlijk is het eigenlijk appels met peren vergelijken, maar dat doen we toch maar even: Relatief gezien is de prijskwaliteitverhouding tussen een goede bourbon en een goede single malt wat ons betreft evident: De bourbon wint, op alle fronten: Bourbon is the bargain ! Behalve dan, dat over smaak niet te twisten valt, gna, gna, gna.

0 x
Maar nog lang niet compleet.........http://WWW.PRETZELS.NL
"IF THE WHISKEY DON'T KILL ME, I'LL LIVE TILL I DIE"
ALTERNATIVE:
"IF SHE DON'T KILL ME, THE WHISKEY WILL "
Mooi rijtje, Bert!
Ik heb nu een "simpele" Jameson in het glas; had nog een miniatuurtje staan...
Nu is een Jack Daniel's ook geen bourbon
Ik heb nu een "simpele" Jameson in het glas; had nog een miniatuurtje staan...
PretZels schreef:Deze bourbons smaken wel even anders dan een Jim Beam of Jack Daniel's.
Nu is een Jack Daniel's ook geen bourbon
0 x
JayDie schreef:PretZels schreef:Deze bourbons smaken wel even anders dan een Jim Beam of Jack Daniel's.
Nu is een Jack Daniel's ook geen bourbon![]()
![]()
Helemaal gelijk JD, metzo'n naam moest jou dat wel opvallen hè ?
Jack Daniel's Sour Whiskey komt zelfs ook niet uit Kentucky, maar uit..........
Tennessee !
Dat was je nog niet opgevallen ?
P.S. Jameson Gold moet je eens proberen, de gewone is vooral lekker in de Irish Whiskey,
daar heb ik 2 keer een gallon (4,5 liter) van hangen met nondrip !
0 x
Maar nog lang niet compleet.........http://WWW.PRETZELS.NL
"IF THE WHISKEY DON'T KILL ME, I'LL LIVE TILL I DIE"
ALTERNATIVE:
"IF SHE DON'T KILL ME, THE WHISKEY WILL "
PretZels schreef:
Tja, ik loop er al 'n tijdje aan te denken(lees - me voor te stellen, hoe lekker hij zal smaken

M'n lijsie wordt steeds langer, kennen jullie dat
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”