Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Hier wordt de avond afgesloten met mijn eerste ervaring met Kilkerran.. WIP7 Bourbon. Wat blijkt? Ik moet de experts hier altijd het voordeel van de twijfel geven... als 'uitgesproken' zoetigheid/sherry/port-fanaat bevalt deze Kilkie meer dan prima. Wat een kwaliteit voor de prijs.. die paar extra flessen? Die ga ik koesteren! (en zo af en toe mag iedereen mee genieten!) 

Laatst gewijzigd door squaadgras op 21 Aug 2015, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
2 ∞ & →
Een willekeurige fles gepakt als slaapmutsje... Armore Trad.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Niet verkeerd als afluister zo'n Ardmore Trad. ook, al eens naast de nieuwe gehouden?!
Laatst gewijzigd door squaadgras op 21 Aug 2015, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Kay schreef:Springbank 2001
Springbank 32 YO
Talisker 25 YO 2004
Talisker 25 YO 2007
Talisker 30 YO 2007
Gaaaaaat het!!![]()
Ik nu een GD 18yo Tawny Port!
Het gaat nog steeds prima
0 x
Kay schreef:Springbank 2001
Springbank 32 YO
Talisker 25 YO 2004
Talisker 25 YO 2007
Talisker 30 YO 2007
lekker bezig Kay, en dat voor een doordeweekse donderdag
1 x
squaadgras schreef:Hier wordt de avond afgesloten met mijn eerste ervaring met Kilkerran.. WIP7 Bourbon. Wat blijkt? Ik moet de experts hier altijd het voordeel van de twijfel geven... als 'uitgesproken' zoetigheid/sherry/port-fanaat bevalt deze Kilkie meer dan prima. Wat een kwaliteit voor de prijs.. die paar extra flessen? Die ga ik koesteren! (en zo af en toe mag iedereen mee genieten!)
Ik heb er nu een aantal geproefd, ik kan maar geen fan worden van deze whisky, voor mij is het een buitenbeentje
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

JacobaEd schreef:squaadgras schreef:Hier wordt de avond afgesloten met mijn eerste ervaring met Kilkerran.. WIP7 Bourbon. Wat blijkt? Ik moet de experts hier altijd het voordeel van de twijfel geven... als 'uitgesproken' zoetigheid/sherry/port-fanaat bevalt deze Kilkie meer dan prima. Wat een kwaliteit voor de prijs.. die paar extra flessen? Die ga ik koesteren! (en zo af en toe mag iedereen mee genieten!)
Ik heb er nu een aantal geproefd, ik kan maar geen fan worden van deze whisky, voor mij is het een buitenbeentje
Ik vind hem heel erg leuk, waarschijnlijk omdat 'ie lekker friszoet (groene appel?!) is met een subtiel rookje.
Ik ben wat minder van de mix&match sherry/rook, omdat ik, met mijn gelimiteerde ervaring, vaak het idee heb dat het beide van beste wordt opgeofferd. (Weg bom zoetigheid en/of weg krachtige rook).
1 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Niet verkeerd als afluisten zo'n Ardmore Trad. ook, al eens naast de nieuwe gehouden?!
Als je het over de Legacy hebt, ja. Maar daar vond ik ook weinig aan.
0 x
Hier was het The One blend, deze heeft me bijzonder aangenaam verrast! Fruitig, wat rook, drinkt lekker weg.
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Highland park.18
Highland park 25
Balvenie rum wood
Glenury royal 1968 en deze was echt super wist het even niet meer toen ik slokje nam. Vernam ook dat het een gesloten distilleerderij is. Eentje die ik bij ga voegen in mijn whislist
Highland park 25
Balvenie rum wood
Glenury royal 1968 en deze was echt super wist het even niet meer toen ik slokje nam. Vernam ook dat het een gesloten distilleerderij is. Eentje die ik bij ga voegen in mijn whislist
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

sopie schreef:Highland park.18
Highland park 25
Balvenie rum wood
Moet een mooi avondje geweest zijn. Als je de HP18 als starter kan nemen!

0 x
2 ∞ & →
Ik heb gisteren wat whiskey's gehad bij de whiskyclub:
UD Knappogue Castle 12y
Midleton Green Spot
Midleton Yellow Spot 12y
Glendalough Glendalough 13y
Bushmills 21y
Cooley Kilbeggan 21y
Midleton Redbreast 21y
Midleton Barry Crockett Legacy
Cooley Connemara 22y
Teeling Port Wine Cask 46.1%
Die vielen mij helemaal niet tegen. De belangrijkste overeenkomst was fruit, snoepfruit (fruitella). De één had dat wat meer dan de ander, waarbij de Bushmills 21y zelfs richting oude Benriach/Lochside op sherry ging (minus de afdronk helaas). Wat een fruitbom. De Redbreast 21y was trouwens ook zeer smakelijk. De Glendalough was aarbeienmilkshake met een afdronk van chocoladefudge.
De Cooley was behoorlijk van de oude gerookte kaas en stalgeuren. Geen enorme peatbom, maar wel een zeer intrigerende afdronk.
Een vreemde was de Green spot, waar twee proevers en ik onafhankelijk van elkaar haring meenden te ruiken. Ik rook ook keelpastilles, komkommerschil, frambozensnoep en jenever. Apart spulletje, smaakt beter dan het klinkt
.
Ik ga eens wat vaker op de Ierse toer.
UD Knappogue Castle 12y
Midleton Green Spot
Midleton Yellow Spot 12y
Glendalough Glendalough 13y
Bushmills 21y
Cooley Kilbeggan 21y
Midleton Redbreast 21y
Midleton Barry Crockett Legacy
Cooley Connemara 22y
Teeling Port Wine Cask 46.1%
Die vielen mij helemaal niet tegen. De belangrijkste overeenkomst was fruit, snoepfruit (fruitella). De één had dat wat meer dan de ander, waarbij de Bushmills 21y zelfs richting oude Benriach/Lochside op sherry ging (minus de afdronk helaas). Wat een fruitbom. De Redbreast 21y was trouwens ook zeer smakelijk. De Glendalough was aarbeienmilkshake met een afdronk van chocoladefudge.
De Cooley was behoorlijk van de oude gerookte kaas en stalgeuren. Geen enorme peatbom, maar wel een zeer intrigerende afdronk.
Een vreemde was de Green spot, waar twee proevers en ik onafhankelijk van elkaar haring meenden te ruiken. Ik rook ook keelpastilles, komkommerschil, frambozensnoep en jenever. Apart spulletje, smaakt beter dan het klinkt
.Ik ga eens wat vaker op de Ierse toer.
1 x
squaadgras schreef:sopie schreef:Highland park.18
Highland park 25
Balvenie rum wood
Moet een mooi avondje geweest zijn. Als je de HP18 als starter kan nemen!
Inderdaad, alle 4 super hoor. Goed gezelschap lekker eten en whisky.
0 x
Gisteravond de Benromach Peat Smoke 2005(-2013) gehad. Erg smakelijk, heeft wel nog wat jongs/scherpe randjes.
Vanmiddag nog eens aan de Benromach 10yo. Prima whisky, maar voor mijn smaak net wat te droog.
Vanmiddag nog eens aan de Benromach 10yo. Prima whisky, maar voor mijn smaak net wat te droog.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”