www.drankgigant.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
shaven
Actief lid
Actief lid

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor shaven » 21 Aug 2015, 07:15

Deze shop begint stilaan op mijn systeem te werken.
Ik ben er jaren geleden beginnen kopen, voor een groot deel correct, één ervaring waar men mij bewust een fles met een ander jaartal verzond, en als excuus kreeg ik te horen dat hetgeen ik oorspronkelijk besteld had niet voorradig was. Als ik een BMW koop, moet je me ook geen skoda geven.

De laatste tijd krijg ik dikwijls een nieuwsbrief met een zogenaamde prijs in, en dan blijken die duurder te zijn eens je op de site gaat kijken. Iemand een idee hoe dit komt? BV. gisteren nieuwsbrief voor laphroaig 15 voor 79.50, eens op de site is het 81.10 (niet dat de voorraad uitgeput is, want ik ben direct gaan checken). Drambuie Whisky likeur 15 Years geprijsd aan 34.95, op de site is het plots 37.23. Ik ben niet ingelogd op de site, en cookies krijgen bij mij geen kans. Vroeger was dit niet, maar de laatste maanden komt geen enkele prijs overeen met de nieuwsbrief

En als laatste: sommige prijzen zijn gewoon degoutant: 200 euro voor een ardbeg perpetuum, 171.68 voor PC12 en dat dan nog als aanbieding adverteren. Ik snap dat iedereen vrij is te vragen wat ie wil, maar van commerciële eerlijkheid is hier in mijn ogen geen sprake :Protest
0 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 21 Aug 2015, 08:59

De Laphroaig 15y staat voor 79,50 op de website van Drankgigant en de Drambuie voor 34,95 :P
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Aug 2015, 09:13

Je wordt waarschijnlijk gedetecteerd als komend uit een land met een hogere btw en/of accijns dan de Nederlandse. Webshops moeten dat tegenwoordig officieel zelf detecteren en toepassen. (Wat overigens niet betekent dat ze dat allemaal al doen...)
2 x
Matthijs, whiskynerd.

lagalover
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor lagalover » 21 Aug 2015, 12:14

Als Belgische koper inderdaad heel vervelend om te moeten vaststellen dat wij meer moeten betalen. Webshops moeten nu blijkbaar de accijnzen aanrekenen van het land van de koper en uiteraard zijn de Belgische accijnzen een flink stuk hoger dan de Nederlandse. En vanaf januari 2016 komt er nog een flink stuk bij ... elke fles zal door de accijnsverhoging al snel 2.50€ tot 3.00€ duurder zijn.
Bij Drankdozijn en Whiskysite doen ze dit blijkbaar niet (of incasseren ze zelf de accijnsverhoging om niet te moeten raken aan de "psychologische" prijzen) ...

Drankgigant kan aan de verhoging van de Belgische accijnzen niets aan doen, maar de nieuwsbrief geeft nu wel een vertekend beeld, leidt bij tot ergernis en heeft ervoor gezorgd dat ik bij hen enkel nog koop als ik iets niet bij DZ of Whiskysite kan vinden ...
Ook telkens "OP = OP" in de nieuwsbrief vermelden, terwijl ze de meeste van die flessen constant op voorraad hebben, enerveert mij enorm.
De betekenis van het woord "exclusief" is hen blijkbaar ook niet volledig duidelijk.
En dan heb ik het nog niet gehad over de taalfouten (nieuwsbrief en site) die totaal niet passen voor een shop van dat niveau.
Is het duidelijk dat ik je menig volledig deel? :-)

Ardbeg Perpetuum en PC 12 ... zotte prijzen ... zeker als "aanbieding" ... kijken en vergelijken is de boodschap! Maar ook bij DZ staat de Perpetuum aan 200€ ... De gekke prijzen op de secundaire markt hebben er niet alleen toe geleid dat de distilleerderijen steeds hogere prijzen zijn beginnen vragen, maar ook dat de webshops beginnen mee surfen op de steeds hogere golven :-)
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 21 Aug 2015, 18:57

Until they come crashing down.

Ik voel een 'markt' voor drank-reseller-tussenpersoon aankomen in NL met al die Belgische accijnsverhogingen. In de boedelbak de grens over! :lol:
0 x
2 ∞ & →

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 22 Aug 2015, 12:05

Gerritbakker, het is niet mijn bedoeling om jou voor schut te zetten, maar ik had toch liever een meer constructieve bijdrage gezien. Ik ga dit ook niet lopen verkondigen als ik het niet kan aantonen :nono

Afbeelding

Dus wat jij bedoelt Matti, is dat men toch mijn locatie kan achterhalen? Ik doe namelijk enorm mijn best om zo anoniem mogelijk te surfen :cool:
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Aug 2015, 15:20

Dat lijkt mij de enige optie. Als jij via VPN surft heb je misschien zelfs de accijns van je endpoint gezien :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 22 Aug 2015, 19:03

shaven schreef:Gerritbakker, het is niet mijn bedoeling om jou voor schut te zetten, maar ik had toch liever een meer constructieve bijdrage gezien. Ik ga dit ook niet lopen verkondigen als ik het niet kan aantonen :nono

Afbeelding

Dus wat jij bedoelt Matti, is dat men toch mijn locatie kan achterhalen? Ik doe namelijk enorm mijn best om zo anoniem mogelijk te surfen :cool:

Heb je ze al gevraagd hoe dat kan? Denk dat zij het beste kunnen uitleggen wat de rede is :goedgedaan
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 23 Aug 2015, 14:31

En als je nu een NL ip probeert? via TOR of een VPN?
Maar dan moet je natuurlijk nog steeds een adres opgeven, waardoor er waarschijnlijk wel weer een aanpassing aan de prijs gedaan wordt.

Ik zie handel opkomen als jullie accijns zo omhoog gaat.
(2% er boven op de NL prijs plus verzendkosten met een minimum van 15 euro en ik ben afleveradres en stuur alles weer naar België door :bigsmile)
0 x

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 23 Aug 2015, 21:18

Via mobiel internet zie je de prijzen zoals weergegeven in de nieuwsbrief
0 x
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 30 Aug 2015, 10:46

squaadgras schreef:Until they come crashing down.

Ik voel een 'markt' voor drank-reseller-tussenpersoon aankomen in NL met al die Belgische accijnsverhogingen. In de boedelbak de grens over! :lol:

Bied me aan als chauffeur. Heb in het weekend nog wat tijd over. ;)
1 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 03 Nov 2015, 10:07

Even een brutale vraag;
Ventileert Drankgigant.nl nog wel eens een kortingscode?

Ik heb m'n winkelmandje leuk gevuld en links onderin lonkt het invulveld: "Voer een kortingscode in als u er één hebt."

:Party
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 03 Nov 2015, 10:13

Breedút_Genietsje schreef:Even een brutale vraag;
Ventileert Drankgigant.nl nog wel eens een kortingscode?

Ik heb m'n winkelmandje leuk gevuld en links onderin lonkt het invulveld: "Voer een kortingscode in als u er één hebt."

:Party

Was in het verleden via "social deal" kon je een kortingsbon kopen voor 20 euro en die was dan 40 euro waard ofzoiets :goedgedaan. Maar soms "heb het alleen van horen" (zegt iets over de service) mocht er iets fout gaan met bestellen dan willen ze ter compensatie ook wel een tegoed bon geven.

Heb er al vaak besteld, maar bij mij is altijd alles goed gegaan.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 09 Nov 2015, 16:25

Een bestelling van meerdere flessen Whisky gedaan bij Drankgigant.
binnen een uur ging de telefoon, het was Drankgigant.

één van de bestelde flessen was niet leverbaar en er werd mij een voorstel gedaan.
Ik heb afgesproken dat het bedrag van de niet te leveren fles teruggestort zou worden.

Vandaag stond het bedrag keurig op de rekening. :goedgedaan
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Kinto
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kinto » 13 Dec 2015, 15:28

Altijd prima kunnen handelen op drankgigant.
Alleen bij de laatste levering een mini flesje Glenfarclas 15yrs besteld.
Bij levering bleek dit flesje halfvol te zijn en erg troebel.
Drankgigant gemaild met foto van het flesje en ze hebben mij dit bedrag terug gestort met een kleine compensatie in de verzendkosten.
Mooi gebaar al hadden ze dit flesje uiteraard nooit mogen verkopen. Toch blijf ik een tevreden klant! Goede service
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”