Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Kilkerran VII Bourbon (eindelijk), BenRiach 17yo Solstice, GD CS #4 (again). Gaat m'n eerste BenRiach worden en hoop dat de kwaliteit/het smaakprofiel in de buurt van GD komt (op het heavily peated na, broertjes immers). Zojuist besloten om alleen nog maar flesjes te kopen die meer in m'n straatje liggen; de echte peated/smoky ones laat ik langzaam iets meer links liggen (de flessen, samples blijf ik uiteraard proeven, op de Solstice na.).
0 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Kilkerran VII Bourbon (eindelijk), BenRiach 17yo Solstice, GD CS #4 (again). Gaat m'n eerste BenRiach worden en hoop dat de kwaliteit/het smaakprofiel in de buurt van GD komt (op het heavily peated na, broertjes immers). Zojuist besloten om alleen nog maar flesjes te kopen die meer in m'n straatje liggen; de echte peated/smoky ones laat ik langzaam iets meer links liggen (de flessen, samples blijf ik uiteraard proeven, op de Solstice na.).
Nou ik kan je vertellen dat de solstice niet op een glendronach lijkt.
Wel een hele lekkere whisky maar geen GD.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- squaadgras
- Forum goeroe

Peter87 schreef:squaadgras schreef:Kilkerran VII Bourbon (eindelijk), BenRiach 17yo Solstice, GD CS #4 (again). Gaat m'n eerste BenRiach worden en hoop dat de kwaliteit/het smaakprofiel in de buurt van GD komt (op het heavily peated na, broertjes immers). Zojuist besloten om alleen nog maar flesjes te kopen die meer in m'n straatje liggen; de echte peated/smoky ones laat ik langzaam iets meer links liggen (de flessen, samples blijf ik uiteraard proeven, op de Solstice na.).
Ik had al zo'n vermoeden door het heavily peated karakter, maar hoop doet leven.. anyway toch bedankt. Voor de prijs kon ik em sowieso niet laten liggen! Tips qua BRiach die wel in de buurt komt bij GD?
Heb nog wel een extra Kilkerran Bourbon (x2) en GD CS #4 (x2) op de kop getikt.. je kan het maar hebben staan.
1 x
2 ∞ & →
- avdboom
- Top bijdrager

squaadgras schreef:Peter87 schreef:squaadgras schreef:Kilkerran VII Bourbon (eindelijk), BenRiach 17yo Solstice, GD CS #4 (again). Gaat m'n eerste BenRiach worden en hoop dat de kwaliteit/het smaakprofiel in de buurt van GD komt (op het heavily peated na, broertjes immers). Zojuist besloten om alleen nog maar flesjes te kopen die meer in m'n straatje liggen; de echte peated/smoky ones laat ik langzaam iets meer links liggen (de flessen, samples blijf ik uiteraard proeven, op de Solstice na.).
Ik had al zo'n vermoeden door het heavily peated karakter, maar hoop doet leven.. anyway toch bedankt. Voor de prijs kon ik em sowieso niet laten liggen! Tips qua BRiach die wel in de buurt komt bij GD?
Heb nog wel een extra Kilkerran Bourbon (x2) en GD CS #4 (x2) op de kop getikt.. je kan het maar hebben staan.
De solstice is wel erg zoet en fruitig door de peat heen, wel echt een peat waar je niet om heen kan zeg maar... Zeker geen slechte expressie, maar na het proeven van een sample vond ik hem een beetje te zoetsappig om regelmatig te drinken en heb besloten hem daarom niet aan te schaffen. Wel van de sample genoten, en er zit nog een flinke dram in
Vwb wat op GD lijkt, ik heb vaker gelezen dat de benriach 15yr PX erg lekker is. Misschien een Nadura Oloroso?
2 x
Zonet een tweede flesje van de Ireland 1991-2015 NOTDD gekocht via dit forum.
Wat een fantastische whisky is dat toch.
Wat een fantastische whisky is dat toch.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

ViViTroNL schreef:![]()
Happy Happy Joy Joy... compleet
Geweldige foto en gefeliciteerd! Zo'n über blij gezicht heeft m'n dochter ook wanneer de Sint weer in 't land is...
4 x
Vanmiddag een rondje lokale slijteren gefietst.
- Tobermory 10yo
- Cragganmore 12yo 20cl
- Glencadam 10yo 5cl
- Glencadam 15yo 5cl
Zag ook nog een Macallan Fine Oak 10yo staan voor 35,99. Is dat de moeite? De Macallan Gold heb ik eens geproefd, maar zal ik niet nog een fles van kopen. Iemand ervaring met de 10?
- Tobermory 10yo
- Cragganmore 12yo 20cl
- Glencadam 10yo 5cl
- Glencadam 15yo 5cl
Zag ook nog een Macallan Fine Oak 10yo staan voor 35,99. Is dat de moeite? De Macallan Gold heb ik eens geproefd, maar zal ik niet nog een fles van kopen. Iemand ervaring met de 10?
0 x
Vanmiddag een vervroegd verjaardagskado gekregen van vrouwlief en kids
https://www.whiskybase.com/whisky/58770 ... ch-2004-dl
Ik heb gemengde gevoelens gelezen over deze dram, vanmiddag in de winkel kunnen proeven en was wel direct om
Heerlijk lange finish.. binnenkort even goed voor gaan zitten.
https://www.whiskybase.com/whisky/58770 ... ch-2004-dl
Ik heb gemengde gevoelens gelezen over deze dram, vanmiddag in de winkel kunnen proeven en was wel direct om
Heerlijk lange finish.. binnenkort even goed voor gaan zitten.
0 x
Nog een reserve Ben Nevis Circus, en de 2 "serge Valentin '93" Littlemill Cadenheads 
0 x
Bruichladdich black art 3. Serie compleet
Bunnahabhain 1987 BR
Bunnahabhain 1987 BR
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- squaadgras
- Forum goeroe

Wat leuk, die Elements serie compleet. Vind dat zulke vette flessen. (Breaking Bad chemistry style.. haha
)
Zelf (na tip hier op 't forum) een GlenDronach 1995 PX van OB/PremiumCask uit Duitsland op de kop getikt.
https://www.whiskybase.com/whisky/53037 ... onach-1995
)Zelf (na tip hier op 't forum) een GlenDronach 1995 PX van OB/PremiumCask uit Duitsland op de kop getikt.
https://www.whiskybase.com/whisky/53037 ... onach-1995
3 x
2 ∞ & →
DutchEdge schreef:Vanmiddag een rondje lokale slijteren gefietst.
- Tobermory 10yo
- Cragganmore 12yo 20cl
- Glencadam 10yo 5cl
- Glencadam 15yo 5cl
Ja, zeer flauw drammetje. Heerlijk voor het braadstuk.
0 x
mer1973 schreef:DutchEdge schreef:Vanmiddag een rondje lokale slijteren gefietst.
- Tobermory 10yo
- Cragganmore 12yo 20cl
- Glencadam 10yo 5cl
- Glencadam 15yo 5cl
Ja, zeer flauw drammetje. Heerlijk voor het braadstuk.. Zag in mijn collectie dat ik hem in 2012 voor 20 euro had gekocht. Dus voor 36 euro zou ik hem direct staan laten en een talisker 10 nemen. Of leg enkele euro's bij en koop een lekkere lagavulin 16.
Dat kan ik me voorstellen maar die Mac staat natuurlijk wel heel erg ver van lagavulin en talisker vandaan.
De prijs voor de Mac is heel goed. Maar of ik hem zou aanraden? Nee niet echt. Is ook de moeite niet waard op de veiling bv.
0 x
Whiskydudes
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”