Is er een topic over al dan niet water bij een bepaalde whisky?
Welke wel, welke niet?
Thx
Water voor bij de whisky
Water bij whisky
0 x
Re: Water
Of er al een topic is, weet ik niet. Je hoort de meest uiteenlopende dingen: 'doe er zoveel of weinig water bij als je zelf lekker vindt' tot 'als de distilleerder vond dat er water bij moest, dan had ie dat wel in de fles gedaan'.
Van een drupje water in het glas erbij komt er wel aroma vrij (lekker), maar toch drink ik persoonlijk het liefst zonder water.
Van een drupje water in het glas erbij komt er wel aroma vrij (lekker), maar toch drink ik persoonlijk het liefst zonder water.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Water voor bij de whisky
Ook ik start eerst zonder, om water daarna naar smaak toe te voegen.. Ik hou wel van een drup of wat... 

0 x
2 ∞ & →
Yapi schreef:Ik heb gemerkt dat Montcalm bronwater beter is voor de wat zoetere whisky's.
Verder gebruik ik spa blauw voor mijn clynelish.
Ik heb ook nog flesjes chaudfontaine staan voor Littlemill.
Bij Bowmore doe ik san pelligrino
Kraantjeswater kan soms ook, eerder bij living bottles en zo, en mijn wat goedkopere whisky's.
Voor mijn toppers heb ik speciaal bronwater uit Italië.
U lult ...

0 x
Laat maar ...
Voortaan eerst hele topic doorlezen voor iets te posten.
Voortaan eerst hele topic doorlezen voor iets te posten.
1 x
Ruud W schreef:Yapi schreef:Ik heb gemerkt dat Montcalm bronwater beter is voor de wat zoetere whisky's.
Verder gebruik ik spa blauw voor mijn clynelish.
Ik heb ook nog flesjes chaudfontaine staan voor Littlemill.
Bij Bowmore doe ik san pelligrino
Kraantjeswater kan soms ook, eerder bij living bottles en zo, en mijn wat goedkopere whisky's.
Voor mijn toppers heb ik speciaal bronwater uit Italië.
U lult ...
Hoe durf je! Yapi lult nooit
Meestal gewoon kraanwater trouwens, als ik eraan denk en ik kom nog eens voorbij de Zoete Waters in Oud-Heverlee, dan vul ik mijn fles aan de bron... Heerlijk, licht zoetig, water. Of dat nu een verschil maakt in de whisky? Geen idee, maar het is wel zo leuk
0 x
Drinken jullie dan sterkere whisky's zoals de glenfarclas 105 puur? Wil gebruiken maken van de aanbieding van Drankgigant. Was echter nieuwsgierig hoe 60% gedronken wordt.
0 x
eerst een nipje puur, en dan naar smaak aanlengen met water. Maar haast je niet voor die aanbieding, die fles schommelt al jaren rond de €30,-. Persoonlijk vind ik de 12yo een stuk beter. En nog goedkoper ook.
0 x
Bijna altijd gaat er wat water in mijn whisky. Nog nooit iets anders dan kraanwater. Van één of enkele druppels bij de meeste (standaard percentage alcohol tussen 40 en 50) whisky's, tot redelijk wat water bij de cask strength whisky's.
Off topic: de 105 beviel mij beduidend beter dan de 12yo Glenfarclas. Maar ieder zijn (/haar) smaak natuurlijk.
Off topic: de 105 beviel mij beduidend beter dan de 12yo Glenfarclas. Maar ieder zijn (/haar) smaak natuurlijk.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”