Whiskieke schreef:Ardbeg 1978 (G&M)
Deze heb ik gisteren mogen proeven en was heeeerlijk
Whiskieke schreef:Ardbeg 1978 (G&M)
Peter87 schreef:Wat kost hij eigenlijk. Als het een beetje te doen is heb ik ook wel interesse.
fernjef schreef:Ik heb even jullie goeroe-kennis nodig. Ik kan een Gordon & Mcphail Stratishla 1960 krijgen. Ik kan alleen niet achterhalen wanneer deze gebotteld is (fles is niet in de buurt en eigenaar heeft geen idee over Whisky). Weet één van jullie of hier meerdere leeftijden van zijn? En wat zal de waarde van zo'n fles is?
vbreemen schreef:Strathisla heeft jarenlang zo'n 1960 gebotteld, ik heb jaartallen van 1997 tot 2014 gezien dus als het neklabel ontbreekt wordt het gokken wat de leeftijd is.
Ik heb deze gehad, opengemaakt toen ik vijftig werd: https://www.whiskybase.com/whisky/9194/ ... la-1960-gm
Dat was dus een 48 jarige whisky en in 2008 betaalde ik daar welgeteld € 147,= voor.
Erg lekker! Wat de huidige waarde zou zijn weet ik niet.

Whisky-ettenleur schreef:Ik ga vanmiddag naar de plaatselijke Gall&Gall, ik heb nog een cadeaubon die ik wil verzilveren.
Daarnaast waag ik me toch maar een keer aan de klantenkaart van hun.
Uiteraard speur ik dan even rond bij de acties die ze op dit moment hebben lopen...
Maar ik kan niet goed kiezen en twijfel tussen deze 2:
The Glenlivet Founders Reserve
en
Jura 10 Years
Weet dat smaak persoonlijk is, maar hopelijk zijn er een aantal mensen hier die me over de streep kunnen trekken.

Whisky-ettenleur schreef:Whisky-ettenleur schreef:Ik ga vanmiddag naar de plaatselijke Gall&Gall, ik heb nog een cadeaubon die ik wil verzilveren.
Daarnaast waag ik me toch maar een keer aan de klantenkaart van hun.
Uiteraard speur ik dan even rond bij de acties die ze op dit moment hebben lopen...
Maar ik kan niet goed kiezen en twijfel tussen deze 2:
The Glenlivet Founders Reserve
en
Jura 10 Years
Weet dat smaak persoonlijk is, maar hopelijk zijn er een aantal mensen hier die me over de streep kunnen trekken.
Het is de Jura 10 geworden!
Gisteravond geproefd en hij beviel me erg goed!
Heerlijke whisky, goede gok geweest dus.
fernjef schreef:Zoals ik het nu zie is de fles gebotteld in 2000. Hij heeft 40% alcohol en zover ik kan nagaan is dat alleen gebotteld in 2000.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten