MadMaster meldt zich...
MadMaster meldt zich...
Even een korte introductie:
MadMaster, acroniem van Amsterdam, is geboren (1966)/nog steeds woonachtig in Mokum en is een whiskyliefhebber/-verzamelaar sinds 2001.
Op basis van slechts een kennismaking met Johnny Walker Red Label leek whisky voor die tijd alleen goed voor een scheut er van in een glas cola, maar na een glas Black Bush bij een kamerverhurende boer in Noord-Ierland en een aanvullend bezoek aan de Bushmill distilleerderij veranderde dat beeld al snel.
Langzaam maar zeker werden vervolgens de bekendere Schotse single malts opgezocht, aangeschaft en omarmd.
De weg bewandeld van de Lowlands naar de Islays en, na een korte rustpauze daar, weer teruggekeerd naar de Speyside/Highlands en daar voornamelijk rond blijven hangen.
Momenteel omvat de nog altijd groeiende whisky verzameling zo'n 350 flessen single malt, soms tot ergernis van vrouwlief die haar kastruimte om de zoveel tijd weer ziet slinken.
Lid van King's Court Whisky Society te Haarlem en 2 jaar geleden hebben we met een groepje vrienden/whiskyliefhebbers het Amsterdams Whisky Genootschap opgericht.
Favoriete whisky: Linkwood Signatory Millenium (2000) Edition (als iemand nog een fles in de aanbieding heeft...)
MadMaster, acroniem van Amsterdam, is geboren (1966)/nog steeds woonachtig in Mokum en is een whiskyliefhebber/-verzamelaar sinds 2001.
Op basis van slechts een kennismaking met Johnny Walker Red Label leek whisky voor die tijd alleen goed voor een scheut er van in een glas cola, maar na een glas Black Bush bij een kamerverhurende boer in Noord-Ierland en een aanvullend bezoek aan de Bushmill distilleerderij veranderde dat beeld al snel.
Langzaam maar zeker werden vervolgens de bekendere Schotse single malts opgezocht, aangeschaft en omarmd.
De weg bewandeld van de Lowlands naar de Islays en, na een korte rustpauze daar, weer teruggekeerd naar de Speyside/Highlands en daar voornamelijk rond blijven hangen.
Momenteel omvat de nog altijd groeiende whisky verzameling zo'n 350 flessen single malt, soms tot ergernis van vrouwlief die haar kastruimte om de zoveel tijd weer ziet slinken.
Lid van King's Court Whisky Society te Haarlem en 2 jaar geleden hebben we met een groepje vrienden/whiskyliefhebbers het Amsterdams Whisky Genootschap opgericht.
Favoriete whisky: Linkwood Signatory Millenium (2000) Edition (als iemand nog een fles in de aanbieding heeft...)
1 x
Re: MadMaster meldt zich...
Welkom MadMaster.
350 flessen ... niet te zuinig
En uh, mooie avatar heb je
350 flessen ... niet te zuinig
En uh, mooie avatar heb je

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
MadMaster schreef:MadMaster, acroniem van Amsterdam
Leuk bedacht
MadMaster schreef:Momenteel omvat de nog altijd groeiende whisky verzameling zo'n 350 flessen single malt, soms tot ergernis van vrouwlief die haar kastruimte om de zoveel tijd weer ziet slinken.
Veel plezier hier, MadMaster! Ik denk dat we ook van jou nog genoeg kunnen leren! Leuk je erbij te hebben.

0 x
JayDie schreef:Woooww... Hoeveel oppervlak heeft dat nodig? Hoe heb je het opgeslagen? Kasten? Gestapeld?
Het zag er een jaartje geleden ongeveer zo uit:

Gewoon de flessen/verpakkingen flink aanstampen in de kast (3 à 4 rijen dik) en wat er niet in past elders opslaan.
Er staan in deze kast ongeveer (merendeel gangbare, eventueel te legen) 150 flessen, de rest staat elders in huis op diverse plekken.
De getoonde kast kan nu absoluut geen nieuwe flessen meer bevatten totdat er weer een fles geleegd is...
0 x
Dat ziet er erg mooi uit, MadMaster!
Nog 200 flessen 'elders' in huis... Ik bedenk me...: in de meterkast, toilet, kledingkast, ovenla, douchekastje... ik kan me verplaatsen in je vrouw d'r ergenis
Desalniettemin lijkt het me heerlijk overal een dram te kunnen pakken 
MadMaster schreef:Er staan in deze kast ongeveer (merendeel gangbare, eventueel te legen) 150 flessen, de rest staat elders in huis op diverse plekken.
Nog 200 flessen 'elders' in huis... Ik bedenk me...: in de meterkast, toilet, kledingkast, ovenla, douchekastje... ik kan me verplaatsen in je vrouw d'r ergenis
0 x
Welkom MadMaster uit Mokum - allitereert lekker - op dit gezellige forum en hoop oprecht nog erg véél van jou te horen! Je lijkt me wel 'n eigenaar van sappige verhalen
René
René
0 x
JayDie schreef:Nog 200 flessen 'elders' in huis... Ik bedenk me...: in de meterkast, toilet, kledingkast, ovenla, douchekastje... ik kan me verplaatsen in je vrouw d'r ergenisDesalniettemin lijkt het me heerlijk overal een dram te kunnen pakken
Je moet logischerwijs eerder denken aan andere kasten en vooral de berging...
Ik moet mijn echtgenote trouwens in relatie tot whisky in een ander opzicht toch ook erg dankbaar zijn.
Naast het tolereren van mijn 'hobby' vergezeld ze mij/ons meestal wel bij NaT's, festivals, bezoeken aan Schotland e.d. en aangezien ze geen druppel alcohol drinkt, hebben we dus altijd een BOB ter beschikking...
0 x
MadMaster schreef:Je moet logischerwijs eerder denken aan andere kasten en vooral de berging...
Aaahhhh
MadMaster schreef:en aangezien ze geen druppel alcohol drinkt, hebben we dus altijd een BOB ter beschikking...
Goh... waar hoor ik dat toch vaker
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Welkom op het forum MaldMaster. Jij hebt ook een indrukwekkende collectie, zeg! Ik zie alvast enkel interessante bottelingen in je kastje staan zoals een Port Ellen OB (welke release?), Blackadder, Kilchoman enz. 

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Topvoerder
- Actief lid

Welkom Madmaster - bijna een buurtgenoot.
Indrukwekkende verzameling.
Hoe is trouwens jouw ervaring met de King's Court in Haarlem? Ik ben van origine Haarlemmer (woon nu tussen H'lem & A'dam in) en heb wel eens vaker van de Society gehoord.
Groet,
Victor
Indrukwekkende verzameling.
Hoe is trouwens jouw ervaring met de King's Court in Haarlem? Ik ben van origine Haarlemmer (woon nu tussen H'lem & A'dam in) en heb wel eens vaker van de Society gehoord.
Groet,
Victor
0 x
Welkom Madmaster! Leuke kast, en dan doel ik natuurlijk het meest op de inhoud 
0 x
johan brugge schreef:Welkom op het forum MaldMaster. Jij hebt ook een indrukwekkende collectie, zeg! Ik zie alvast enkel interessante bottelingen in je kastje staan zoals een Port Ellen OB (welke release?), Blackadder, Kilchoman enz.
De Port Ellen is van de 2nd release, de 2002 botteling...
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”