Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 16 Sep 2010, 19:53

Ja, het voelt idd heel speciaal aan. Het is wel helemaal andes dan de bieren die wij Europeanen gewoon zijn. Ik moest het toch even aan gewoon raken. Je mag het ook niet gekoeld drinken, maar eerder op kamertemperatuur. Maar het is idd echt wel heerlijk.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Sep 2010, 20:01

johan brugge schreef:Ja, het voelt idd heel speciaal aan. Het is wel helemaal andes dan de bieren die wij Europeanen gewoon zijn. Ik moest het toch even aan gewoon raken. Je mag het ook niet gekoeld drinken, maar eerder op kamertemperatuur. Maar het is idd echt wel heerlijk.

Proost, Johannes :goedgedaan

Afbeelding
Vlag Cornwall
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Sep 2010, 21:15

Vanavond tijdens de afwas is m'n Glenfiddich Glencairn Glass van het Woudenberg Whisky Event gesneuveld... :( Achja... reden om volgend jaar weer te gaan ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Sep 2010, 20:24

...misschien had ik niet moeten updaten naar FireFox 3.6.10... Constant verbindingsproblemen (die ik niet in Internet Explorer heb, dus... FireFox?! :boos )
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 17 Sep 2010, 20:29

Ik heb niet zo veel te vertellen, dus dan maar wat "barpraat" dat ik kwijt wil.

Sinds ik 2 maanden geleden mijn oude hobby weer heb opgepakt, lees ik o.m. dit forum, aangezien ik wat wilde bijlezen over de huidge stand van zaken in de "whisky-wereld" en ik zo wellicht wat tips kon opdoen voor een herintreder zoals ondergetekende (wist ik veel :P ).

Al snel kreeg ik hierdoor (letterlijk) de smaak te pakken en bewogen enkele berichten op dit forum mij om wat nadere aandacht voor een aantal whiskies, hetgeen in sommige gevallen zelfs uitliep op een daadwerkelijke aankoop. Nog bedankt hiervoor!

In tegenstelling tot wat mijn postgehalte wellicht doet vermoeden, lees ik dit forum dagelijks en wel met veel plezier. Met inmiddels zo'n 20 jaar ervaring in diverse fora (forums?), nieuwsgroepen en andere hedendaagse (bit-)media, vind ik het een verademing hoe men op dit forum met elkaar omgaat. Vreemd eigenlijk, want het is niet meer dan het gebruiken van normale omgangsvormen tegenover elkaar. Jammer genoeg heeft het begrip "normaal" de laatste jaren in onze samenleving in het algemeen en op het anonieme internet in het bijzonder een andere invulling gekregen.

Daar ga ik hier niet verder over mauwen, maar ik wil wel melden dat ik de behulpzaamheid, verdraagzaamheid en interesse in elkaars mening in dit forum bijzonder waardeer. Ik hoop echt dat dit niet verandert en dat ik dankzij jullie nog veel ontdekkingen kan doen.
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Sep 2010, 20:29

Zie ik daar rook uit je oren komen, JD? Wil je een bijpassende whisky? Wat dacht je van de Smokehead? Daar kalmeer je van.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Sep 2010, 20:36

Fi-Wi schreef:hetgeen in sommige gevallen zelfs uitliep op een daadwerkelijke aankoop

Wat als ik vragen mag, buiten die Laga 16yo?
Fi-Wi schreef:vind ik het een verademing hoe men op dit forum met elkaar omgaat

Prachtig hè? Ik ben geregistreerd op zo'n 6 forums/fora (ik denk dat je mag kiezen) en ik post hier het meeste aantal berichten. Ik heb, in de korte tijd dat ik hier actief ben, nog niet meegemaakt dat men grof is geweest tegen mekaar. Ik heb het al anders meegemaakt op anderstalige fora.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 17 Sep 2010, 21:32

johan brugge schreef:
Fi-Wi schreef:hetgeen in sommige gevallen zelfs uitliep op een daadwerkelijke aankoop

Wat als ik vragen mag, buiten die Laga 16yo?
Fi-Wi schreef:vind ik het een verademing hoe men op dit forum met elkaar omgaat

Prachtig hè? Ik ben geregistreerd op zo'n 6 forums/fora (ik denk dat je mag kiezen) en ik post hier het meeste aantal berichten. Ik heb, in de korte tijd dat ik hier actief ben, nog niet meegemaakt dat men grof is geweest tegen mekaar. Ik heb het al anders meegemaakt op anderstalige fora.

Ik kan 't niet beter verwoorden, Johan :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 17 Sep 2010, 23:43

Lagavulin 16 is nog van een "old habit" van mij, vanuit het prille begin van mijn ontdekkingstocht in de wondere wereld van de single malt. Daar ken ik overigens ook nog de HP12 van die nu uiteraard weer in mijn voorraad is beland.

Mijn nieuwste vondsten zijn met stip de Old Pulteney 12 (die als deze leeg is direct weer wordt vervangen door weer een OP12), gevolgd door de Clynelish 14.

Hoewel nog ongeproefd, lijken de Nikka from the Barrel en de Cragganmore (gewoon om met de Nikka te vergelijken) dit weekend mijn nieuwste slachtoffers te worden. Ik ben benieuwd.

Er is echter nog zoveel lekkers in het beschikbare "whiskypalet", waarmee ik denk ik gelijk het mooie van de complexiteit van whiskies weergeef, namelijk dat er voor elk wat wils is.
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Sep 2010, 00:23

JayDie schreef:...misschien had ik niet moeten updaten naar FireFox 3.6.10... Constant verbindingsproblemen (die ik niet in Internet Explorer heb, dus... FireFox?! :boos )

Ah .. ik gebruik niet anders dan Firefox (voor het forum) maar wel nog 0p 3.6.2.
Ik zal dus ook nog maar even wachten met de upgrade.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Sep 2010, 00:28

Een man en zijn vrouw hebben net hevige ruzie gehad. Er wordt de rest van de avond geen woord meer gezegd. Niets meer, nada, nougabollen. Plots herinnert de man zich dat hij om 5uur uit de veren moet voor een belangrijke vergadering. Hij besluit een briefje te schrijven voor zijn vrouw met de boodschap: "Maak me wakker om vijf uur!". Hij legt het goed zichtbaar op haar wekker. 's Morgens wordt hij echter wakker om 9 uur. Hij is razend. Dan kijkt hij nog eens goed naar zijn wekker en daar ziet hij een briefje van zijn vrouw met de boodschap: "Het is vijf uur".
:P
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Sep 2010, 00:32

Fi-Wi schreef:....In tegenstelling tot wat mijn postgehalte wellicht doet vermoeden, lees ik dit forum dagelijks en wel met veel plezier. Met inmiddels zo'n 20 jaar ervaring in diverse fora (forums?), nieuwsgroepen en andere hedendaagse (bit-)media, vind ik het een verademing hoe men op dit forum met elkaar omgaat. Vreemd eigenlijk, want het is niet meer dan het gebruiken van normale omgangsvormen tegenover elkaar. Jammer genoeg heeft het begrip "normaal" de laatste jaren in onze samenleving in het algemeen en op het anonieme internet in het bijzonder een andere invulling gekregen.

Daar ga ik hier niet verder over mauwen, maar ik wil wel melden dat ik de behulpzaamheid, verdraagzaamheid en interesse in elkaars mening in dit forum bijzonder waardeer. Ik hoop echt dat dit niet verandert en dat ik dankzij jullie nog veel ontdekkingen kan doen.

Blij dat je het zo ervaart Steven. Dat is per slot een streven van het forum.
Vroeger stond er in de titel zelfs "een open en vriendelijk forum ..." en nog zo wat maar omdat het geen "Google" relevantie had is dat er uitgehaald.
We hoeven ook maar een enkele keer te verwijzen naar Forum huis- en gedragsregels, en dan gaat het meestal om andere zaken dan beleefdheid :goedgedaan
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Sep 2010, 00:35

johan brugge schreef:..... Dan kijkt hij nog eens goed naar zijn wekker en daar ziet hij een briefje van zijn vrouw met de boodschap: "Het is vijf uur".
:P

Worden we flauw of zijn we het al :Tongue ... ik ga naar bed. Trusten Johan en alle nog wakkere forumers ;)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Sep 2010, 14:36

Tsja,
Ik had dit natuurlijk ook over whisky kunnen doen :Scratch

Mijn eerste artikel als guestwriter Your own Japanese garden op Bonsai Ireland (wel in het Engels !).
0 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 18 Sep 2010, 20:23

Ik moest toch wel even glimlachen Johan... :-P
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”