Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond bottle kill Glenfarclas 105. Zelfs met flink water erbij blijf ik m te scherp vinden. Die komt er niet meer.
0 x
De afgelopen dagen lekker uit de flessen van henri gedronken:
- Tomintoul 1973 The Day of Pearly Spencer. Deze had ik als potentiële aanschaf op het oog. Een zeer smakelijke en old-school whisky, maar qua balans net iets teveel naar het houtige om er 200€ tegenaan te smijten.
- Bunnahabhain 1987 BB&R for WIN #2462. De geruchten dat Bunna '87 lekkere fruitbommetjes zijn berusten op waarheid.
- Caol Ila 2000 Banyuls Finish, Malts of Scotland for van Zuylen. Is dit rosé of whisky? Kleur: rosé. Geur: geen rosé. Ik ben meestal niet zo van de wijnfinishes, maar hier werkt het prima. Vooral omdat de Caol Ila stevig tegenwicht biedt. De wijn geeft net wat extra bessen en een leertje mee aan de peat. Viel me niks tegen.
- Tomintoul 1973 The Day of Pearly Spencer. Deze had ik als potentiële aanschaf op het oog. Een zeer smakelijke en old-school whisky, maar qua balans net iets teveel naar het houtige om er 200€ tegenaan te smijten.
- Bunnahabhain 1987 BB&R for WIN #2462. De geruchten dat Bunna '87 lekkere fruitbommetjes zijn berusten op waarheid.
- Caol Ila 2000 Banyuls Finish, Malts of Scotland for van Zuylen. Is dit rosé of whisky? Kleur: rosé. Geur: geen rosé. Ik ben meestal niet zo van de wijnfinishes, maar hier werkt het prima. Vooral omdat de Caol Ila stevig tegenwicht biedt. De wijn geeft net wat extra bessen en een leertje mee aan de peat. Viel me niks tegen.
2 x
Benriach 20Y. Gisteren 1e glas, vandaag 2e glas.
M'n eerste Benriach; zeker geen slechte whisky maar ook niet echt de whisky van 't jaar voor mij
Kan natuurlijk zijn dat ie over een maandje of zo beter tot z'n recht komt maar dat is afwachten en ik verwacht zeker geen grote sprong vooruit.
Met de bestelling had ik bv. ook een Spingbank 15Y gekocht (derde fles inmiddels) en die biedt toch echt beduidend meer (één van m'n favorieten) voor minder geld.
Spijt? Nee, dat niet. Zou ik 'm weer kopen? Nee. Zou ik nog een andere Benriach kopen? Nee, denk 't niet.
M'n eerste Benriach; zeker geen slechte whisky maar ook niet echt de whisky van 't jaar voor mij
Kan natuurlijk zijn dat ie over een maandje of zo beter tot z'n recht komt maar dat is afwachten en ik verwacht zeker geen grote sprong vooruit.Met de bestelling had ik bv. ook een Spingbank 15Y gekocht (derde fles inmiddels) en die biedt toch echt beduidend meer (één van m'n favorieten) voor minder geld.
Spijt? Nee, dat niet. Zou ik 'm weer kopen? Nee. Zou ik nog een andere Benriach kopen? Nee, denk 't niet.
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Arran Anniversary Bottling 1999 - 2010 

0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Macallan Gold tijdens de prachtige Tourfinale vandaag..
Net een Ardmore Traditional (is eruit right?) - voor de prijs (meer dan) aardig.
Net een Ardmore Traditional (is eruit right?) - voor de prijs (meer dan) aardig.
0 x
2 ∞ & →
Bunna 89 kintra
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:Bunna 89 kintra
Is dat de 23yo?
Die heb ik ook open staan thuis, heerlijke Bunna.

0 x
Rozenbankje schreef:Peter87 schreef:Bunna 89 kintra
Is dat de 23yo?
Die heb ik ook open staan thuis, heerlijke Bunna.
Yep die is het. Was een sampletje van henri
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:Bunna 89 kintra
Ik Mortlach 98 Kintra
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Sample van Tom (geen idee welke), een Glendronach 1994 Abbey whisky en een Springbank 15yo Whiskybroker.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

GlenDronach CS #4 (rating op WB)
0 x
2 ∞ & →
Springbank 10. Vuurkorf aan. Boek erbij. Zomeravondje. Wat heb je nog meer nodig nietwaar?
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Een Caol Ila 1998 - 2009 Gordon&Macphail Reserve
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”