Whisky uit je geboortejaar
Re: Whisky uit je geboortejaar
Ik 1972...het jaar van GlenDronach.... maar echt teveel centen voor mijn budget, helaas!! 
0 x
Pellie schreef:Ik 1972...het jaar van GlenDronach.... maar echt teveel centen voor mijn budget, helaas!!
En het jaar van Caperdonich en Glengoyne volgens mij
Keus genoeg
0 x
-
Janssenstefan
- Actief lid

Ik zou best een uit mijn jaar willen. Iemand nog een tip voor iets degelijks Met een beperkt budget uit 1985?
0 x
- defeatless
- Moderator

Dat hangt af van wat je definitie van beperkt is.
Voor redelijk verkrijgbare whisky's met een goed kaliber van recente botteling (zeg maar om en nabij de 30 jaar oud) moet je toch al snel minimaal 150,- euro rekenen.
Als je op whiskybase zoekt op 1985 vind je vast wel iets. Maar hangt er dus wel vanaf wat je budget is.
Ook kun je whiskyauction.com in de gaten houden voor wat jongere vintages, op andere veilingen zullen ze vast wel met een zekere regelmaat aangeboden worden.
Voor redelijk verkrijgbare whisky's met een goed kaliber van recente botteling (zeg maar om en nabij de 30 jaar oud) moet je toch al snel minimaal 150,- euro rekenen.
Als je op whiskybase zoekt op 1985 vind je vast wel iets. Maar hangt er dus wel vanaf wat je budget is.
Ook kun je whiskyauction.com in de gaten houden voor wat jongere vintages, op andere veilingen zullen ze vast wel met een zekere regelmaat aangeboden worden.
0 x
- forshizzle
- Actief lid

Waar kan je dit bestellen? Gewoon op Whiskybase?
https://www.whiskybase.com/whisky/14080 ... angie-1974
https://www.whiskybase.com/whisky/14080 ... angie-1974
0 x
- defeatless
- Moderator

als je het direct op een webshop kan bestellen dan staan er linkjes bij het kopje shoplinks. Dat is met deze niet het geval.
De prijs die hier benoemd is, is de laatste bekende laagste internetprijs. Ik kan je op een briefje geven dat je deze nooit maar dan ook nooit meer voor die prijs krijgt. Als je deze fles überhaupt al vind.
De prijs die hier benoemd is, is de laatste bekende laagste internetprijs. Ik kan je op een briefje geven dat je deze nooit maar dan ook nooit meer voor die prijs krijgt. Als je deze fles überhaupt al vind.
2 x
Janssenstefan schreef:Ik zou best een uit mijn jaar willen. Iemand nog een tip voor iets degelijks Met een beperkt budget uit 1985?
Ik heb deze Strathisla nog staan, voor 100 euro mag je 'm overnemen: https://www.whiskybase.com/whisky/32088 ... la-1985-gm
1985 is ook mijn geboortejaar, maar geboortejaarwhisky heeft voor mij z'n charme een beetje verloren. Dus daarom zou ik het niet erg vinden om er afscheid van te nemen
0 x
Ook ik ben maar weer eens actief opzoek naar een fles uit 1968.
Schraal aanbod en meestal dikke prijzen
Schraal aanbod en meestal dikke prijzen
0 x
Wat dacht je van een Glenury Royal 1968? Ook een flink bedrag, maar voor een officiële 90+ botteling van een gesloten distilleerderij vind ik 'm in verhouding eigenlijk nog wel meevallen.
1 x
johan brugge schreef:Whiskieke schreef:Heb nog een Glenlossie gevonden uit 1978(mijn geboorte jaar dus) voor 109 euro.
Als de verzendkosten wat meevallen gewoon maar aanschaffen Denk ik
![]()
Ik zou niet twijfelen.
40 euro verzendingskosten dus

0 x
Rien68 schreef:Schraal aanbod en meestal dikke prijzen
Rien,
Dat het dikke prijzen zijn kan ik je in volgen,
Maar nog echt wel mooie flessen van jouw jaar te vinden.
Natuurlijk als je een peat fles van die tijd zoekt gaat dit echt wel een rib uit je lijf kosten.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Sommigen hebben dit waarschijnlijk al gezien in het topic 'laatste whisk(e)y gekocht of gekregen...' maar kan het niet laten...
Niet alleen jaar, maar ook maand, en dag.. gedistilleerd 24.04.1989
https://www.whiskybase.com/whisky/55320/

Niet alleen jaar, maar ook maand, en dag.. gedistilleerd 24.04.1989
https://www.whiskybase.com/whisky/55320/
3 x
2 ∞ & →
Ik ga hem toch maar aanschaffen.Als ik nog een 2de fles uit mijn geboortejaar 1978 wil dan moet ik ook niet te lang meer talmen. Glenlossie 1978 G&M connoisseurs choice dus 

2 x
Toch maar eens met google gezocht naar whisky van mijn geboortedag. Tot mijn verbazing drie resultaten;
Dalmore 1989 McC 05.09.1989 - 03.2014
Glenburgie 1989 SV 05.09.1989 - 30.05.2006
Glenburgie 1989 SV 05.09.1989 - 06.05.2002
Was voorheen niet echt bezig met geboortejaar whisky's, maar heb wel een paar flessen van 89 staan en meerdere samples geprobeerd. Maar dit is toch stiekem wel leuk. Die eerste, de dalmore, lijkt wel voor mij gemaakt. Mijn initialen zijn MC en de dalmore is gebottled door Mackillop's Choice.
Dalmore 1989 McC 05.09.1989 - 03.2014
Glenburgie 1989 SV 05.09.1989 - 30.05.2006
Glenburgie 1989 SV 05.09.1989 - 06.05.2002
Was voorheen niet echt bezig met geboortejaar whisky's, maar heb wel een paar flessen van 89 staan en meerdere samples geprobeerd. Maar dit is toch stiekem wel leuk. Die eerste, de dalmore, lijkt wel voor mij gemaakt. Mijn initialen zijn MC en de dalmore is gebottled door Mackillop's Choice.
2 x
Tsja....1965 single malt. Wordt meteen een verrekte dure whisky. Heb al diverse keren gekeken maar de prijs.....ppffffff.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”