Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor vmk » 23 Jun 2015, 21:57

Volgens mij is er geen topic van/over wijn.

Wordt er ook nog wijn gedronken of verzameld hier?

Uiteraard begin ik niet geheel toevallig over deze drank. Naast whisky en een incidenteel biertje ben ik vooral wijndrinker. Thuis vrijwel alleen Spaanse rode wijn en af en toe een wit wijntje met m'n vriendin. Buiten de deur kan het wat meer afwisselend zijn qua kleur en land.

Jullie?
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 23 Jun 2015, 22:22

Neen geen druppel ;)
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 23 Jun 2015, 22:56

Lekker!

Gemiddeld genomen vooral Italiaans rood (Valpolicella, Montepulciano, alles van de Nebbiolo druif) of idd Spaans rood (lekker belegen Rioja :smullen ). In de zomer soms wat wit (Pinot Grigio, Sauvignon Blanc).
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Jun 2015, 23:04

Ja, maar dan vooral proberen op een goed moment erg goeie flessen te openen. Dus kwantitatief heb ik weinig wijn - zo'n 30 tot 40 flessen - maar kwalitatief zit daar wel wat lekkers tussen. Vaak is dat gelinkt aan een tripje in Frankrijk (laatste keer was de Vouvray streek) en Duitsland (Moeselwijnen), of Lissabon en Porto (Port wijnen, colheita of vintage). In de zomer nodigen we graag wat vrienden uit, en dan schuw ik een duur flesje of 2 niet… vind ik heerlijk, bij of na een BBQ.

Binnenkort ga ik trouwens een wijnkast maken. Mijn wijncooler heeft het begeven, al een tijdje trouwens, en nu wil ik in de garage een kast isoleren om daarin een beperkt voorraadje aan te leggen. Moet wel lukken!

laatste iets, ik hou wel enorm van wijndagen en dergelijke… vaak heb ik dan ook wel een flesje of 10 mee :D

Je ziet, drank is een hobby :P
2 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 23 Jun 2015, 23:25

nope geen druppel. sorry
0 x

palito
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor palito » 23 Jun 2015, 23:44

Franse klassiekers en dan met name uit de Bourgogne, maar ook Spaans Rioja of een mooie fles van Gaja uit Italië vind ik heerlijk.

Voorraad aanleggen is me tot nu toe nog niet gelukt en anders dan met whisky...flesje open is flesje leeg
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 24 Jun 2015, 18:52

Kijk, de eerste reacties komen binnen, leuk.

Als liefhebber van de Spaanse tinto heb ik het uiteraard over de Tempranillo druif. Maar ook een Monastrell of Mencia...heerlijk. En een tijdje hout invloed vind ik prima.

Wit heb ik heel wat minder verstand van. Ik dronk het nooit, maar in de zomer is het toch wel verfrissend. Een Grüner is wel favoriet. Ik heb ze ook vooral leren drinken in toprestaurants, waar bij verschillende gangen vooral wit wordt geserveerd.
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Jun 2015, 20:12

Hier zeer vaak witte bourgogne, heb ik een zwak voor. Vaak heerlijke boterige , mineralige wijnen... De clynelish onder de wijn (als je de goede te pakken krijgt uiteraard en bereid bent wat te betalen)!
Verder ook groot champagne liefhebber, probeer één keer per jaar ter plaatse mn favoriete boeren te bezoeken en wat nieuws te ontdekken.
Tot slot, qua rood, vooral spanje, als die wat houtlagering hebben gehad (en het hout de wijn niet overtroeft) zitten daar echte toppers bij ( vooral in de priorat en rioja) en uiteraard een klassieke bordeaux en bourgogne (al geldt ook hier de regel dat je bereid moet zijn er wat geld voor te betalen).
1 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 24 Jun 2015, 20:55

Ik drink het nauwelijks maar heb ook wel eens een wijn gedronken die ook mij wel kon bekoren.

Zo nu en dan krijg ik eens een flesje en heb nu twee leuke rode wijnen staan van verschillende soort en heb mij voorgenomen voortaan alles te proeven en te kijken wat ik er van vind en of ik het dan in een bepaalde hoek moet zoeken. Maar dat is dan meer van de krijgertjes Enzo. Budget voor nog een verzameling is er niet echt, en ik denk dat mijn vrouw dan balistic gaat :lol: .

Ik het kort... Sinds kort heb ik mij er voor open gesteld. Wie weet wat er op mijn pad komt en wat het gaat brengen?
0 x
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 24 Jun 2015, 22:19

Een Rose tje bij wat pasta, is niet verkeerd.
0 x

zzzalto
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor zzzalto » 24 Jun 2015, 23:31

ook ik ben vooral een wijndrinker. Ik heb het idee dat de meeste whiskyliefhebbers geen wijnliefhebbers zijn en omgekeerd... raar eigenlijk want de twee hebben best wel wat raakvlakken...
0 x
"How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants".

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Jun 2015, 09:41

Ik drink graag witte wijn, van het mineralige, zwaardere soort (bijv. Pouilly-Fumé als ik mezelf eens echt wil verwennen) maar ben absoluut geen kenner. Ook een goede champagne gaat er altijd in, rood daarentegen sla ik meestal af (al kan ik een mooie houtgerijpte rode wijn wel waarderen bij wild).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Jun 2015, 10:47

Ja hier ook wijndrinker. Rosé en wit bij mooi weer in de tuin, wit vooral Chardonnay, Pinot Griggio en Sauvignon Blanc. Landen vnl Spanje, Portugal, Italië en Chili. Bij vis mag een Pouilly Fumé niet ontbreken.
Bij eten met vlees een stevige rode wijn zoals Bordeaux en Bourgogne.
Bij kaas weleens een portje en vooral bij Stilton kaas mmmmm wereldse combinatie. :hoera

Ben geen kenner, maar wel duidelijk een genieter!!
1 x

jwst1979
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jwst1979 » 13 Aug 2015, 15:33

Hier ook een liefhebber.
Duitsland rheinhessen vooral spatburgunder en grau/weissburgunder j2 is top..
Ga over twee weken naar fronton door naar de roussilion en op de terugweg ff langs Mercury.
Mocht iemand daar nog tips hebben.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 13 Aug 2015, 19:21

Hier een daar een glaasje rood, bij een mooi stuk vlees & met visite. Dat gaat er prima in, maar meer weet ik er ook niet af.. :goedgedaan
0 x
2 ∞ & →

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”