Proef-Olympics
Re: Proef-Olympics
Trouwens ... mijn week 2 zag er als volgt uit: http://www.whiskywithfriends.be/whisky- ... cs-week-2/
2 x
Tech blogger, podcaster en Whisky Liefhebber. Onlangs gestart met een eigen whisky blog die de naam Whisky with Friends kreeg. Te volgen op Twitter via @WhiskyFriends en vergeet vooral ook niet de Whisky with Friends Facebook Pagina even een like te geven.
Mocht je volgend jaar mee willen doen stuur dan even een mailtje naar tasteolympics@outlook.com Dan krijg je Tzt een mail met info
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

meeuwsen schreef:Mocht je volgend jaar mee willen doen stuur dan even een mailtje naar tasteolympics@outlook.com Dan krijg je Tzt een mail met info
Andere naam volgend jaar?
0 x
Ik denk met het oog op een meer 'internationaler' karakter? Misschien kregen ze veel vraag van niet Nederlandstaligen of zo.
0 x
Tech blogger, podcaster en Whisky Liefhebber. Onlangs gestart met een eigen whisky blog die de naam Whisky with Friends kreeg. Te volgen op Twitter via @WhiskyFriends en vergeet vooral ook niet de Whisky with Friends Facebook Pagina even een like te geven.
Ik heb in elk geval al een mailtje verstuurd....
wil ik zeker wel meedoen
volg het een beetje en echt spijt dat ik er dit jaar al geen deel van uitmaak!
knap concept, hoge betrokkenheid en een sterke organisatie. Het is niet gewoon effe wat samples en zeg maar wat je denkt. Het verhaaltje klopt en je maakt er een soort spel van! echt leuk. Is er een prijs voorzien voor de persoon die dit jaar als eerste uitkomt?
wil ik zeker wel meedoen
knap concept, hoge betrokkenheid en een sterke organisatie. Het is niet gewoon effe wat samples en zeg maar wat je denkt. Het verhaaltje klopt en je maakt er een soort spel van! echt leuk. Is er een prijs voorzien voor de persoon die dit jaar als eerste uitkomt?
0 x
Whiskyclub The Malt Mates Vosselaar
http://www.themaltmates.be
http://www.themaltmates.be
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

na een paar redelijk goede whisky's (naar mijn smaak dan) is de neerwaartse spiraal ingezet voor me. Deze whisky ruikt en proeft ERG sterk. Ik ga dus al meteen voor een hoog alcoholpercentage. En zoals ik al eerder heb gemerkt aan mezelf...zodra de alcohol boven de 50% gaat komen ruik en proef ik helemaal niets meer en heb alleen 'last' van de alcohol die brand op mijn tong. Bij deze dus niet veel anders. Kortom, geen idee wat ik zou moeten ruiken en wat het zou kunnen zijn. Enige wat ik wel zeker wist was de regio aangezien de organisatie de vorige twee samples moest omwisselen (er wordt immers nooit 2 samples achter elkaar uit dezelfde regio voorgeschoteld). Deze whisky heeft van mij 76 punten gekregen.
Hoop tekst, weinig inhoud...excuus daarvoor.
Mijn voorspelling:
Regio: Islands
Distilleerderij: Arran
Leeftijd: 7 jaar
Alcoholpercentage: 56%
En dit was de uitkomst:
Regio: Islands (5 punten)
Distilleerderij: Isle of Jura
Leeftijd: 25 jaar
Alcoholpercentage: 59%

0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Bij deze eigenlijk hetzelfde verhaal als de vorige. Op het stukje over de regio na dan.
Heb voor de leeftijd en alcoholpercentage maar een soort gemiddelde gekozen in de hoop daar wat puntjes te kunnen sprokkelen.
Ook deze whisky maar 76 punten gegeven. Voor de duidelijkheid: alles onder de 80 punten zal ik nooit gaan aanschaffen (mits binnen budget natuurlijk).
Mijn voorspelling:
Regio: Highlands
Distilleerderij: Dalmore
Leeftijd: 17 jaar
Alcoholpercentage: 46.7%
En dit was de uitkomst:
Regio: Speyside
Distilleerderij: Strathmill
Leeftijd: 23 jaar (4 punten)
Alcoholpercentage: 53.3%

Laatst gewijzigd door Whisky-ettenleur op 18 Jun 2015, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Whisky-ettenleur schreef:En dit was de uitkomst:
Distilleerderij:BlackadderStrathmill
Ik hoop niet dat Blackadder als distilleerderij is aangemerkt... Dat is de bottelaar, Strathmill is de distilleerderij.
Verder leuk om je stukjes te lezen!
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Derde en (gelukkig) laatste Mystery!
Heb de smaaknotitie niet meer, weet dus niet meer wat mijn achterliggende gedachte was. Wel had ik de hoop op ons landje gevestigd als goedmaker van de vorige. Heb dus voor de Millstone gekozen.
Dit heb ik verzonnen:
Wat is het: Single Malt
Welk land: nederland
Merk: Millstone
Leeftijd: 10 jaar
Alcoholpercentage: 43% (al zag ik net dat ik per ongeluk 4300% had ingevuld)
En dit is de uitkomst:
Wat is het: Bourbon
Welk land: VS
Merk: Eagle Rare
Leeftijd: 10 jaar (10 punten)
Alcoholpercentage: 45%

0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

whiksy schreef:Whisky-ettenleur schreef:En dit was de uitkomst:
Distilleerderij:BlackadderStrathmill
Ik hoop niet dat Blackadder als distilleerderij is aangemerkt... Dat is de bottelaar, Strathmill is de distilleerderij.
Verder leuk om je stukjes te lezen!
Jup, die bedoel ik....heb het meteen even aangepast.
Scherp opgemerkt!

1 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

3 rondjes verder....19 punten bij elkaar gesprokkeld.
Normaal, en vooral in het begin van deze quest, was ik (als beginner) blij met ieder punt! Maar het begint nu wat pijnlijk te worden.
Vooral als deze 2 whisky's en 1 bourbon niet goed zijn bevallen bij me en ik ze snel weer wil vergeten.
Normaal, en vooral in het begin van deze quest, was ik (als beginner) blij met ieder punt! Maar het begint nu wat pijnlijk te worden.
Vooral als deze 2 whisky's en 1 bourbon niet goed zijn bevallen bij me en ik ze snel weer wil vergeten.

0 x
Moet zeggen dat er toch een paar mooie whisky's bij zitten hoor, die proef je toch niet dagelijks!
Zodra je die brandende alcohol merkt is het dan ni verstandig om even te stoppen en wat water toevoegen?
Zodra je die brandende alcohol merkt is het dan ni verstandig om even te stoppen en wat water toevoegen?
2 x
pieters87 schreef:Ik heb in elk geval al een mailtje verstuurd....
wil ik zeker wel meedoen
De top drie krijgt een prijsje evenals de nummer laatst mits hij elke dag iets heeft ingestuurd.
Het mailadres is bewust veranderd omdat we al veel vragen kregen en we digen niet door elkaar willen laten lopen.
1 x
Het lijkt mij hartstikke leuk en ik heb genoeg whisky voorbij zien komen doe ik nog nooit geproefd heb.
Dus ik heb ook een mailtje gestuurd voor volgend jaar.
Dus ik heb ook een mailtje gestuurd voor volgend jaar.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

De whisky van gister was top!
EN betaalbaar voor mij....
Ik zal vanavond mijn voorspelling en de uitkomst posten.
EN betaalbaar voor mij....
Ik zal vanavond mijn voorspelling en de uitkomst posten.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”