Ardbeg Expressies
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Ardbeg Expressies
Inmiddels heb ik wat meer informatie gekregen, met name over de manier waarop LVMH (de eigenaar van Ardbeg) te werk gaat. Het is uitgewrongen marketing in het kwadraat; voor elke fles Perpetuum die een retailer wil inkopen wordt hij verplicht 5 andere Ardbeg's te kopen...! In dat licht bezien kan ik me wel voorstellen dat retailers dat ook (gedeeltelijk) doordrukken naar ons, de klant. En elke retailer snapt zelf ook wel dat er geen hond is die 5 Ardbeg's gaat kopen om 1 Perpetuum te bemachtigen, dus maken ze er 1 met nog 1 andere van.
Jammer dat retailers zich niet voldoende gebundeld hebben om gezamenlijk "nee" te zeggen tegen LVMH (Louis Vutton en Hennessy, dus tasjes en bubbels) om dit soort maffia gedrag er uit te krijgen. Tenslotte heeft LVMH de retailers eigenlijk nog harder nodig als de retailers LVMH....
Jammer dat retailers zich niet voldoende gebundeld hebben om gezamenlijk "nee" te zeggen tegen LVMH (Louis Vutton en Hennessy, dus tasjes en bubbels) om dit soort maffia gedrag er uit te krijgen. Tenslotte heeft LVMH de retailers eigenlijk nog harder nodig als de retailers LVMH....
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Inmiddels heb ik wat meer informatie gekregen, met name over de manier waarop LVMH (de eigenaar van Ardbeg) te werk gaat. Het is uitgewrongen marketing in het kwadraat; voor elke fles Perpetuum die een retailer wil inkopen wordt hij verplicht 5 andere Ardbeg's te kopen...! In dat licht bezien kan ik me wel voorstellen dat retailers dat ook (gedeeltelijk) doordrukken naar ons, de klant. En elke retailer snapt zelf ook wel dat er geen hond is die 5 Ardbeg's gaat kopen om 1 Perpetuum te bemachtigen, dus maken ze er 1 met nog 1 andere van.
Ik was ook op de hoogte van deze maffia praktijken en het is inderdaad degoutant!
Uiteindelijk zou iedereen heel het spel moeten boycotten maar niemand wil blijkbaar het risico nemen (fomo).
Dit kan enkel gestopt worden als de consument zegt: dit pik ik niet en ik koop het gewoon niet.
Maar daar zijn we precies nog ver vanaf en ondertussen worden deze praktijken erger en erger.
Ik ben net terug van een embassy omdat ik de "hype" van het jaar ook geproefd wou hebben.
En het verbaasde me dat de mensen echt stonden aan te schuiven om deze release + nog een andere fles aan te kopen!
De meeste zelfs nog met partner zodat ze zeker 2 flessen zouden hebben.
het whiskywereldje begint aardig ziek te worden...
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ik neem het voortouw en ga m NIET kopen
Jij hebt m geproefd: correct dat het niet veel bijzonders is..?
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Ik neem het voortouw en ga m NIET kopen![]()
Inderdaad imho is het niet veel bijzonders.
Doe jezelf een cadeau en koop dan een Corryvreckan of een Uigeadail.
Die hebben geen speculatieve waarde en kan je dus gewoon drinken.
Ze zijn imho beter en goedkoper!
0 x
Oogadal schreef:Ik neem het voortouw en ga m NIET kopen![]()
Hear, hear... ik ga hem ook NIET kopen, dat zijn al 2 mensen... zou Ardbeg hier al wakker van liggen
?Heb gisteren uit protest en baldadigheid maar een nieuwe Corryvreckan gekocht, is minstens net zo lekker

0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

nigel_tufnel schreef:Oogadal schreef:Ik neem het voortouw en ga m NIET kopen![]()
Inderdaad imho is het niet veel bijzonders.
Doe jezelf een cadeau en koop dan een Corryvreckan of een Uigeadail.
Die hebben geen speculatieve waarde en kan je dus gewoon drinken.
Ze zijn imho beter en goedkoper!
Ik kijk er niet van op, de Uggie is moeilijk te kloppen, prijs-kwaliteit dik in orde

0 x
Oogadal schreef:Tsja, het betreft de Comittee Release, die enkel op Islay te krijgen is. Een mooie manier om een fles van vrijwel hetzelfde de markt in te drukken voor een absurde prijs. Inmiddels van http://www.drankenwereld.be een reactie gekregen op mijn niet heel erg vleiende mail, welke ik jullie niet wil onthouden:
" Beste
Ten eerste, de fles die wij verkopen is een committee release, enkel te koop op Islay. Denk niet dat u het verschil kent...
Ten tweede accijnzen zijn een pak lager in Nederland en het gaat dus ook om een andere fles.
Ten derde, de flessen zijn inmiddels bij Van Zuilen uitverkocht.
Gelieve uw commentaar in de toekomst voor uzelf te houden.
Mvg
Boris Wassenaar
Drankenwereld"
WoW
Als ze de kans zouden krijgen zouden ze je de mond snoeren.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
totalatool schreef:Ondertussen lees ik deze discussies met een glimlach op mijn gezicht, een Perpetuum distillery release (!) drinkend en luisterend naar een gezellig muziekje op het nieuwe pleintje voor de deur bij Ardbeg op Islay.
Wat een gedoe over marktwaarde hier. Relax jongens, wil je die distillery release, kom dan ook gewoon naar Islay, of betaal de marktwaarde ervoor, of laat hem gaan...
HAHA, als ik die prijzen zie kan je een vliegticket naar Islay kopen en de flessen bij Ardbeg en dan ben je nog goedkoper uit dan bestellen bij de Belgen.
Info: Perpetuum kostte 70 pond en de Kildalton 100 pond toen ik op Islay was begin deze maand.
0 x
-
Sir Dramalot
- Actief lid

Ja bij drankenwereld.be betaalde je vorig jaar ook 275 euro-tjes voor de Karuizawa Spirit of Asama 48% terwijl die in Duitsland overal nog goed verkrijgbaar was voor 63 euro. Die willen echt vervroegd gaan rentenieren (of had ik dat niet mogen zeggen
)
1 x
- totalatool
- Forum goeroe

Henk78 schreef:totalatool schreef:Ondertussen lees ik deze discussies met een glimlach op mijn gezicht, een Perpetuum distillery release (!) drinkend en luisterend naar een gezellig muziekje op het nieuwe pleintje voor de deur bij Ardbeg op Islay.
Wat een gedoe over marktwaarde hier. Relax jongens, wil je die distillery release, kom dan ook gewoon naar Islay, of betaal de marktwaarde ervoor, of laat hem gaan...
HAHA, als ik die prijzen zie kan je een vliegticket naar Islay kopen en de flessen bij Ardbeg en dan ben je nog goedkoper uit dan bestellen bij de Belgen.
Info: Perpetuum kostte 70 pond en de Kildalton 100 pond toen ik op Islay was begin deze maand.
Niemand die je tegenhoudt hé, maar wil of kun je niet, dan moet je niet klagen als een ander zo'n fles heeft en geen liefdadigheidsinstelling wil spelen.
Overigens kost de Kildalton er £120.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Totalatool; we kunnen ook allemaal er niks over zeggen, kunnen we gelijk het forum opdoeken... 

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Oogadal schreef:Totalatool; we kunnen ook allemaal er niks over zeggen, kunnen we gelijk het forum opdoeken...
Ik begrijp je reactie niet goed, denk ik. Ik zeg dat ik vind dat er zo moeilijk wordt gedaan over de marktwaarde van een fles die lastig te krijgen is, vooral als het gaat om Ardbeg. Niemand die zeurt over de marktwaarde van een Lagavulin Feis Ile.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nou, zo ingewikkeld is het toch niet; je geeft in twee posts aan dat we ons niet zo druk moeten maken over de Perpetuum en dat iedereen die deze fles zou willen maar naar Islay moet komen. Met andere woorden; sluit de discussie maar...
Kan niet voor een ander spreken, maar ik heb geen problemen met marktwaarde, maar wel met de manier waarop Ardbeg de hype zelf aan het boosten is. Dat is iets wat ik bij Lagavulin en Bunnahabhain (nog) niet gezien heb.
Kan niet voor een ander spreken, maar ik heb geen problemen met marktwaarde, maar wel met de manier waarop Ardbeg de hype zelf aan het boosten is. Dat is iets wat ik bij Lagavulin en Bunnahabhain (nog) niet gezien heb.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Oogadal schreef:Nou, zo ingewikkeld is het toch niet; je geeft in twee posts aan dat we ons niet zo druk moeten maken over de Perpetuum en dat iedereen die deze fles zou willen maar naar Islay moet komen. Met andere woorden; sluit de discussie maar...
Ik denk dat daar inderdaad genoeg over is gezegd. Wat mij betreft hebben wel het hier over leuke dingen.
Bijvoorbeeld: mij is via een "verspreking" bij Ardbeg duidelijk gemaakt dat er over ongeveer twee/drie jaar eindelijk weer oudere Ardbeg op de markt zal komen, omdat men daar dan eindelijk weer de vaten voor heeft.
2 x
totalatool schreef:Oogadal schreef:Nou, zo ingewikkeld is het toch niet; je geeft in twee posts aan dat we ons niet zo druk moeten maken over de Perpetuum en dat iedereen die deze fles zou willen maar naar Islay moet komen. Met andere woorden; sluit de discussie maar...
Ik denk dat daar inderdaad genoeg over is gezegd. Wat mij betreft hebben wel het hier over leuke dingen.
Bijvoorbeeld: mij is via een "verspreking" bij Ardbeg duidelijk gemaakt dat er over ongeveer twee/drie jaar eindelijk weer oudere Ardbeg op de markt zal komen, omdat men daar dan eindelijk weer de vaten voor heeft.
Dat is inderdaad leuk
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”