Whisky King (whiskyking.be)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky King (whiskyking.be)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Mei 2015, 21:58

Voilà, eerst naar huis, dan nog 10km gaan lopen en dan begin ik er aan.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 29 Mei 2015, 22:33

johan brugge schreef:Voilà, eerst naar huis, dan nog 10km gaan lopen en dan begin ik er aan.

Los van de context is dit wel een bizar 4000ste bericht van je! ;)
3 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2015, 01:24

nigel_tufnel schreef:Los van de context is dit wel een bizar 4000ste bericht van je!

Ik wilde per sé nog voor 1 juni 4.000 berichten gepost hebben dus lulde ik maar wat uit mijn nek.
2 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2015, 02:55

Ja, waar moet ik beginnen? Ik ben de laatste twee weken razend geweest. Kwaad op mezelf vooral omdat ik zo dom geweest ben om zomaar (redelijk impulsief) een bestelling te doen bij een webshop die ik van haar noch pluim kende en waarover ik nagenoeg geen info kon vinden. Kwaad omdat ik mijn eigen principes overboord gegooid heb om toch maar die ene fles te kunnen kopen. Kwaad ook op de heren webdesigners/eigenaar omdat die amper iets van zich lieten horen. Ik ben dan maar zelf de dingen gaan uitpluizen. Hoe meer info ik vond, hoe eigenaardiger heel die zaak werd. De contactgegevens werden een paar keer aangepast. Al die firma's op hetzelfde adres, maar met een ander brievenbusnummer. Dat zat naar mijn gevoel echt niet goed. Ik werd pas echt ongerust toen Caledonians mij er op wees dat de foto van die Glenlossie niet overeenkwam met de beschrijving. Dit is wat ik kon vinden over whiskyking.be en IT Dude:

Eigenaar:
Frederick J. De Sloover
Laatst opgerichte bedrijven met datum ernaast:
Fireball PSP (Payment Service Provider) 03/2015
King Stores 05/2015
IT Dude 09/2013
Accumen (recruteringsbureau) 03/2014
Er zijn er nog, maar anders wordt het te veel.

Daarvoor was hij eigenaar/oprichter van o.a. ITELCO, ook een recruteringsbureau. Hier is een link naar een artikel op de website van Pauwels Consulting dat ITELCO overneemt in 2013. Als je naar beneden scrollt zie je een foto van Frederick (links).
https://www.pauwelsconsulting.com/nl/pu ... elco-over/
Hij bestond dus, maar hij zat/zit in een heel andere branche dan de whisky wereld. Ook dat gaf niet veel vertrouwen. Wat doet zo iemand met een whisky webshop, ging er door mijn hoofd. Ik vond dit heel louche, echt. Temeer omdat ik het idee had dat hij bitter weinig van whisky kent. Zo vroeg hij mij aan de telefoon stomverbaasd hoe ik wist dat die foto en de beschrijving niet overeen kwamen. Ja, hallo? WTF, zeg! Was hij nu verrast dat ik hem betrapt had of wist hij echt van niet beter?
Over de sales rep. van IT Dude Giorgi Stemmler kan ik ook wat vinden. Niet zo denderend veel, maar toch genoeg. Hij is webdesigner, doet graphic design, sales en muay thay. Hij heeft zijn eigen bedrijf (gehad?) Gio Art Styling in Ieper, maar die website bestaat niet meer. Ik weet alleen heel zeker dat hij zijn vuisten en voeten sneller door de lucht kan zwaaien dan dat hij zijn telefoon opneemt. Ik heb hem zeker 3 tot 4 keer gebeld op de GSM. Niet één keer heeft hij opgenomen. Hij heeft zelfs niet terug gebeld nadat ik een bericht op zijn voicemail gezet had. Sales verantwoordelijke? Op de site staat '24/7 tot uw dienst'. Ja, maar enkel tijdens de weekdagen en hoogstwaarschijnlijk ook enkel tijdens de kantooruren. Zeker niet in het weekend. En dan wordt er nog niet opgenomen ook! Toen voelde ik pas echt nattigheid.
Ik had echt het gevoel gehad dat ik in de zak gezet werd. Mede door de manke communicatie, niet aanpassen van de website op de pijnpunten, geen track and trace code meedelen. Ik heb daar zelf moeten om vragen via de voicemail. Ik was het kotsbeu. Pas toen ik via de voicemail zei dat het gebruikelijk is dat je zo'n code krijgt als je besteld via een webshop kreeg ik de dag erna ineens die bewuste code. Ik eiste dat die fles ten laatste maandag zou geleverd worden of ik zou naar de politie stappen. De dag erna kreeg ik ineens een code. Ik kreeg het gevoel dat ik hen moest uitleggen wat er allemaal op de website hoort te staan, dat ze zelf helemaal geen idee hadden hoe dat moest. Ik garandeer je dat je als koper dan echt ongerust bent. Ik stond echt op het punt om ten laatste dinsdag een klacht in te dienen bij de economische inspectie en bij de politie. Ik zou zeker en vast Malt_Madness en Mermur gecontacteerd hebben om dit samen te doen en een advocaat onder de arm te nemen.
Ik hoor dat hij redelijk gepikeerd was/is over deze thread op dit forum. Kan mij echt niet bommen. Ik heb deze topic bewust bovenaan de lijst van actieve topics gehouden. Ik heb toch de indruk dat dit alles de afhandeling van onze bestellingen een paar versnellingen hoger heeft gezet. Moesten we dit niet gedaan hebben zouden we nog steeds aan het wachten zijn op onze flessen, denk ik.
Mijn conclusie: dit was een verschrikkelijke knoeiboel! Enorm amateuristisch en slechte bedrijfsvoering. En dat voor iemand met de ervaring van Mr. De Sloover.
Zo kwam dit op mij over: webdesigners die een webshop ontwerpen, maar die van het beheer en managen en alles wat daar bij komt geen verstand hebben. Laat staan dat ze iets van whisky kennen. Het volstaat IMHO echt niet dat je top ontwerpers kan samen brengen en een webshop op poten zetten zonder enige kennis van whisky en hoe zo'n shop te werk gaat. Je moet daar fulltime mee bezig zijn en niet af en toe tussen andere opdrachten door. Want dat is hier wel gebeurd denk ik. Ofwel zijn ze er met z'n allen impulsief en snelsnel in gevlogen om een halfbakken webshop/website af te leveren (die trouwens nog steeds wordt aangepast). Volgens mij is die eigenaar, Frederick, gewoon mee op de 'whisky kar' gesprongen omdat investeren in whisky tegenwoordig zo rendabel is, maar heeft hij dit behoorlijk onderschat. Er is volgens mij toch een groot verschil tussen de juiste persoon voor de juiste job te vinden en een niche product zoals whisky verkopen. Verzamelaars zijn op zoek naar één bepaalde fles van één bepaald vatnummer, van een bepaald jaartal. Omdat het veelal toch over grote sommen geld gaat dient alles ook vlekkeloos te verlopen: communicatie, duidelijke en volledige info op de website enz. Als je dat niet weet/beseft dan zal die webshop geen lang leven beschoren zijn. Whisky aficionados zijn m.i. daar niet zo vergevingsgezind over en uiteindelijk is de whisky wereld maar heel klein en gaat zo'n nieuws heel snel rond.
Is dit enkel een knoeiboel geweest of zit er meer achter? Geen idee. Time will tell.
Ik ga sowieso nog lang afwachten en andere verhalen lezen van mensen die het aangedurfd hebben om bij hen te bestellen. Loopt alles na verloop van tijd zoals het hoort ga ik daar misschien ooit opnieuw iets bestellen, maar voorlopig heb ik mijn portie wel gehad.
8 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mei 2015, 10:57

Muay Thai...?

Ik zou sowieso niet aan de deur gaan verhaal te halen :P :P

Maar zonder gekheid, verhaal is glashelder, ik denk dat indien er nog een forummer hier besteld hij of zij dit topic duidelijk niet heeft gelezen.
Thanks 4 sharing!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 30 Mei 2015, 11:25

Blij dat je uiteindelijk wel gewoon je fles hebt gekregen Johan. Bedankt voor de updates! :goedgedaan
0 x
AfbeeldingAfbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2015, 11:29

Oogadal schreef:Ik zou sowieso niet aan de deur gaan verhaal te halen

Dat ging mij echt niet tegenhouden. Iedereen heeft wel een verleden, zeker? ;)
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mei 2015, 12:00

johan brugge schreef:
Oogadal schreef:Ik zou sowieso niet aan de deur gaan verhaal te halen

Dat ging mij echt niet tegenhouden. Iedereen heeft wel een verleden, zeker? ;)

Haha, ja, je hebt ook een mooi Engels gezegde; never bring a knife to a gun fight! :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

D3US
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D3US » 30 Mei 2015, 14:50

Oogadal schreef:Muay Thai...?

Ik zou sowieso niet aan de deur gaan verhaal te halen :P :P

Maar zonder gekheid, verhaal is glashelder, ik denk dat indien er nog een forummer hier besteld hij of zij dit topic duidelijk niet heeft gelezen.
Thanks 4 sharing!

Ach, er staat ook bij dat hij in Sales zit, maar daar bakt hij heel duidelijk ook niks van :p
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mei 2015, 15:14

Tsja. Aan de andere kant; hij zal toch wel ergens goed in zijn... :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 30 Mei 2015, 15:52

Nog altijd niets gehoord of ontvangen.

Ik heb hen laten weten dat als ik niet vóór maandagmiddag een track & trace code ontvang, ik aangifte zal doen wegens internetoplichting. Eens kijken of dat helpt.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2015, 17:27

Mermur schreef:Nog altijd niets gehoord of ontvangen.

Ik heb hen laten weten dat als ik niet vóór maandagmiddag een track & trace code ontvang, ik aangifte zal doen wegens internetoplichting. Eens kijken of dat helpt.

Ik snap het echt niet. Is er dan niemand die zich daar iets van aantrekt? Er is nu al zoveel commotie rond geweest en nog hebben ze het niet door. Komaan jongens. DIT KOMT JULLIE REPUTATIE NIET TEN GOEDE ! Dat heb ik jullie al gemaild en verteld aan de telefoon. Doe er iets aan of stop er mee.
En daar komt dan nog bij dat dit een puur virtuele shop is. Geen enkele fles is fysiek ook in voorraad. En er staan daar pareltjes tussen, hoor. Flessen die je haast nergens nog kan vinden. Dan vraag ik mij af waar ze die dan nog kunnen bestellen.
1 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2015, 17:36

Mermur, je hebt een PB.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Jun 2015, 18:27

Mermur schreef:Nog altijd niets gehoord of ontvangen.

Hey Mermur, weet je nu al iets meer??
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 01 Jun 2015, 19:02

johan brugge schreef:Hey Mermur, weet je nu al iets meer??

Nope, ze zijn de belofte van zaterdag dat ik vandaag de track & trace code zou krijgen, weer niet nagekomen. Op mijn sms wordt niet gereageerd. Morgen maar eens aangifte op eCops doen.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”