Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 26 Mei 2015, 15:55

Arran 10yo 1998/2008 (55%, OB, 'Pineau des Charentes Cask Finish', 1920 Bts.)
Glenrothes 24yo 1990/2015 (55.7%, Cadenhead Small Batch, Sherry Butts, 966 Bts.)‏

Bovenstaande twee flessen komen op zeer korte termijn richting NL. Waarbij die eerste mijn 'dark horse' fles wordt voor mijn volgende open flessen batch. Heeft op WB toch een heel aardig gemiddelde score ondanks leeftijd/finish combi. Ben heel benieuwd...
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Anubis
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Anubis » 29 Mei 2015, 14:44

Ik weet het niet, ik heb wat hulp nodig. Ik ben gestopt met roken en over een paar dagen mag ik mezelf een fles kado doen.
Budget is een euro of 40. Ik ben een beginner, tot nog toe alleen Speysides en Highlands op. Ik houd van zoete tonen als karamel en honing (Jura 16yo is tot nog toe favoriet), niet al te zacht (Glenfiddich 12yo vond ik wat 'saai') en ik waardeer een lange afdronk wel (Aberlour 10yo is zo snel verdwenen).
Turf en rook heb ik nog niet echt geprobeerd, staat wel op het lijstje maar wellicht begin ik daarmee beter met een sample.
Wie oh wie heeft dé tip?
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 29 Mei 2015, 14:53

Glendronach 15 revival voor een mooie prijs op d12

En qua turf ardbeg 10, laphroaig 10

En als je van zoet en honing houdt is de glenmorangie quinta ruban een goede optie.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 29 Mei 2015, 15:49

Bunnahabhain 12 yo / clynelish 14 yo :) .
Als opstap naar de peated zou ik niet meteen naar het zware werk gaan (ardbeg, laphroaig)
Talisker 10 is wel aan te raden.
1 x
Afbeelding

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 29 Mei 2015, 16:04

Anubis schreef:Wie oh wie heeft dé tip?

Wie van zoete tonen houdt met pit raad ik altijd de Old Pulteney 12 y.o. aan. Ook Glenkinchie 12 y.o. is lekker om te hebben. Deze zijn niet peated, maar zeker geschikt om waar te vieren.

Ik zelf heb net een fles GlenDronach cask strength batch 4 besteld. Ben heel benieuwd hoe hij is. Ik zal mijn bevindingen volgende week plaatsen op het forum.
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Mei 2015, 16:09

Anubis schreef:Ik weet het niet, ik heb wat hulp nodig. Ik ben gestopt met roken en over een paar dagen mag ik mezelf een fles kado doen.
Budget is een euro of 40. Ik ben een beginner, tot nog toe alleen Speysides en Highlands op. Ik houd van zoete tonen als karamel en honing (Jura 16yo is tot nog toe favoriet), niet al te zacht (Glenfiddich 12yo vond ik wat 'saai') en ik waardeer een lange afdronk wel (Aberlour 10yo is zo snel verdwenen).
Turf en rook heb ik nog niet echt geprobeerd, staat wel op het lijstje maar wellicht begin ik daarmee beter met een sample.
Wie oh wie heeft dé tip?

Hoeveel rookte je?

gestopt zijn leert vaak dat je meer dan 100 euro uitspaart per maand… Gun jezelf een maandbeloning en ga voor 2 flessen aub! :cool: Of 1 hele goeie ;)
Nooit te weinig belonen na een inspanning, zeker jezelf niet, voor je het weet ben je anders weer begonnen met roken als beloning :P
2 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mei 2015, 16:57

Zou geen turf en rook doen :P :P

Geen Finlaggan of Islay Mist, dan ga je gelijk weer roken :bigsmile

Scoor maar even snel een Glendronach 15 yo Revival bij D12. In de aanbieding. Veel beter wordt het niet voor dat geld!
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Anubis
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Anubis » 29 Mei 2015, 17:20

Haha, geen rook dus :D
Ik bespaar inderdaad meer dan 100 euro per maand, dus het budget kan eventueel hoger. Maar ik ben ook een beginnende whiskydrinkster dus er is genoeg binnen de 40 euro grens.
Ik ga alles even bekijken! Die Glendronach klinkt héérlijk.
1 x

Anubis
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Anubis » 29 Mei 2015, 17:47

Met een Groupon coupon erbij heb ik gebruik gemaakt van de Glendronach aanbieding, meteen een fles Glenrothes Alba Reserve voor mijn vader erbij gedaan.
Dinsdag maar eens goed voor gaan zitten!
3 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Mei 2015, 21:27

Groupon is inderdaad nog steeds te krijgen voor d12. 10 euro betalen 20 euro korting.
0 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 30 Mei 2015, 10:34

Let bij die Groupon er wel op dat er de volgende regels bij staan:

Geldigheid: je groupon is geldig tot uiterlijk 30 september 2015, op alle dagen van de week.
Aankoop: maximaal 1 groupon per persoon of afleveradres te gebruiken, maar meer groupons te koop als kado.

Ik weet niet hoe streng ze hierop zijn maar in principe kan je er dus maar één per persoon of adres gebruiken (dat wordt dus flessen kopen voor je ouders, grootouders, broers, zussen... :P ),

Linkje is trouwens deze: http://www.groupon.nl/deals/dealbank_nl_nl/drankdozijn-nl-2/56354638
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 30 Mei 2015, 18:57

Top!, goede tip - net 2 flessen Glendronach 15 revival besteld incl korting met Groupon;
incl Groupon zelf is dat in totaal 72 Euries, dus 36 per fles! :duimop
0 x
Andy
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mei 2015, 19:31

MBC schreef:Let bij die Groupon er wel op dat er de volgende regels bij staan:

Geldigheid: je groupon is geldig tot uiterlijk 30 september 2015, op alle dagen van de week.
Aankoop: maximaal 1 groupon per persoon of afleveradres te gebruiken, maar meer groupons te koop als kado.

Ik weet niet hoe streng ze hierop zijn maar in principe kan je er dus maar één per persoon of adres gebruiken (dat wordt dus flessen kopen voor je ouders, grootouders, broers, zussen... :P ),

Linkje is trouwens deze: http://www.groupon.nl/deals/dealbank_nl_nl/drankdozijn-nl-2/56354638

Het systeem is streng; ik moet creatief worden want ik zit aan m'n tax :bigsmile

En aangezien het grootste deel van de familie al gebruikt is zullen de buren er aan moeten geloven :gnif
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mei 2015, 19:31

MBC schreef:Let bij die Groupon er wel op dat er de volgende regels bij staan:

Het systeem is streng; ik moet creatief worden want ik zit aan m'n tax :bigsmile

En aangezien het grootste deel van de familie al gebruikt is zullen de buren er aan moeten geloven :gnif
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Buunermond
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Buunermond » 01 Jun 2015, 14:55

Heb als laatste een bowmore tempest 10years Batch 5 als sample gedronken. Wat een mooie whisky. Dus dit is zeker de eerst volgende welke ik aanschaf. De heerlijke olie achtige structuur met zoet een scherp bij elkaar verrukkelijk. Weet iemand hier nog meer gelijkende whisky's, welke echt aan te raden zijn?
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”